• xxx4

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Håller helt med Redan o tyckommig! Finns nästan inget som kan stressa/oroa en förälder som att barnet inte äter ordentligt. Detta medför också som tidigare sagt en risk för att en ond cirkel uppstår då oron gör att barnet känner press vilket är en grogrund för matproblem i framtiden. Tänker att det är så viktigt att låta bebis styra sitt matintag vare sig det är bröstet, flaskan eller mat längre fram o sträva för att matstunden blir något positivt mellan er o bebis. Här har ni mycket att vinna för framtiden! När du beskriver hur din bebis först äter mycket en period o sedan mindre låter det helt normalt med tanke på deras tillväxtperioder. Så har det varit med alla mina barn. Lycka till!

Frazze skrev 2016-11-24 16:58:08 följande:

En fråga! Hur får man busungen att äta? Nu äter han knappt nåt! Jag blandar 120ml ersättning och han äter 60ml ger jag bröstmjölk så äter han inte det heller. Idag har han ätit 75ml bröstmjölk 100ml ersättning och nu 60 ml. I f*ing give up alltså på detta

• xxx4

Tyckommig tänker på dig o tycker du är så modig stark som kan gå fullt ut på hur du vill göra med din graviditet! All kraft från mig!

Redan låter så härligt att vara i värmen med familjen! Jag kan bara hålla med om att jag också NJUTER fullt ut nu med vår 4:de o sista bebis! Har nogvaldrig njutit så oreserverat som nu! Även syskonen är helt galna i vår älskling! Så tacksam o ödmjuk blir jag! Tänker ofta att Du o denna tråd varit en stor inspiration o källa till information på vår långa väg tiil vår "sladdis" ???? ????????

xxx4 skrev 2016-11-26 10:17:32 följande:

Håller helt med Redan o tyckommig! Finns nästan inget som kan stressa/oroa en förälder som att barnet inte äter ordentligt. Detta medför också som tidigare sagt en risk för att en ond cirkel uppstår då oron gör att barnet känner press vilket är en grogrund för matproblem i framtiden. Tänker att det är så viktigt att låta bebis styra sitt matintag vare sig det är bröstet, flaskan eller mat längre fram o sträva för att matstunden blir något positivt mellan er o bebis. Här har ni mycket att vinna för framtiden! När du beskriver hur din bebis först äter mycket en period o sedan mindre låter det helt normalt med tanke på deras tillväxtperioder. Så har det varit med alla mina barn. Lycka till!

• xxx4

Så tjatigt m frågetecken, försökte mig på några smiley!

• xxx4

Vi skrev in i kontraktet att de skulle kasseras. Detta mirakel är ju vårt fjärde barn o både ålder o viljan att ha fler gjorde beslutet lätt. Tycker som Redan att du ska se med tiden. Vad du känner nu under en graviditet behöver inte vara så du känner senare när du fött ditt barn.

dreamz skrev 2016-11-30 08:43:05 följande:

Tack för svar!

Mjae kanske ändrar oss efter lill* miraklet kommer, men som de känns nu räcker det med en bebis <3

• xxx4

Hade som stora ömma hårdnader på rumpan jobbigt! Försökte variera plats för sprutan mycket. Skönt när man fick sluta med sprutorna i v 13 tror jag det var. Lycka till!

dreamz skrev 2016-12-01 06:58:28 följande:

Ja jag ska spara dem :). Tack för råd!

Måste fråga.. är det någon annan som får "träningsvärk "i rumpan efter alla sprutor? Nu de sista gör det så ont i mina skink muskler... längtar verkligen tills de e över med alla mediciner..

• xxx4

Stort GRATTIS här från mig också. Vilken kämpe du är o nu i mål! Härligt o vad syskonen ska vara glada att ha hela familjen samlad snart. Varma kramar!

TyckOmMig skrev 2016-12-08 22:55:54 följande:

Ja nu har även vår Nickolaos kommit till världen i v 36+5 fick blödningar mitt i natten men efter halv natt på förlossningen valde jag igångsättning kl 12 och kl 17.07 var han född vägde 3810 gr och var 50 cm lång.

Han mår jättebra ammar suger mkt bra har mest hår av alla sina syskon och jag är helt slut mentalt har kämpat så sen vattenavgången v 31+2!

Det slutade väl tack gode Gud för det!

• xxx4

God Jul o Gott Nytt År till alla i denna tråd kämpare o lyckliga nygravida eller nyblivna föräldrar!!!????????????

Nu ska vi fira vår första jul med vår helt underbara lilla guldklimp! Fortsätt kämpa o låt 2017 bli ert bebisår ????????

Massor med kramar!!

• xxx4

Låter allvarligt!!! Din enormt själanklagande sida har kanske tidigare "bara" gått ut över dig själv o din man men nu har du ju faktiskt ansvar för ett barn o ett spädbarn dessutom. I mina öron låter du deprimerad o mot depression finns det hjälp både medicinsk o psykologisk, KBT o annan mer insiktsterapi som en del kan uppleva som "ältande". Alla vi föräldrar måste ta ansvar för vårt mående för de barn vi satt tillvärldens skull! Det är du skyldig ditt nyfödda barn!

Jag är bara jag skrev 2017-01-04 16:50:24 följande:

Att säga fakta- är det ältande? Jaha du. Givande samtal med kurator-du måste skämta?! Har de ö.h.t tillfört mänskligheten nåt gott? Fattar inte ö.h.t vad jag skulle prata om för jag skulle enbart bli emotsagd och inte komma nånvart. Folk håller aldrig med mig,alltså står de inte på min sida och då har jag inget vunnit på samtal. Inte ens min man höll med mig idag när jag sa hur värdelös jag är och att B skulle ha det bättre utan mig. Vem vet det bäst- alla andra eller jag liksom. Vissa människor saknar värde- det gör jag, går inte diskutera bort.

• xxx4

Så jobbigt! Fattar inte att man inte kan få hjälp via förlossningen eller specmödrarvåden så nära efter förlossningen kännns ju både enklare o tryggare så. Härligt ändå att ni nu har er sista lilla godis hemma med hela familjen men nu måste hans mamma också få bli frisk. Hoppas du snart får svar på vad du lider av o får behandling för det så du kan njuta fullt ut av denna underbart magiska spädbarnsperioden! Här hemma njuter vi alla syskon mamma o pappa av vår älskade guldklimp. Så innerligt tacksam!!!

TyckOmMig skrev 2017-01-08 19:19:58 följande:

Suck jag tillfrisknar inte optimalt denna gång!

Varit i kontakt med förlossningen idag men får inte mer hjälp från dom då det gått mer än 14 dgr sedan bebisen föddes tyvärr utan hänvisas till Gynakuten får ringa tidigt imorgon bitti så trisst.De senaste tre dygnen har jag konstiga vattenblandade gul gröna flytningar och ofrivillig nästan som vattenavgång men det luktar mer som ammoniak svider när jag kissar och öm ont trötthetskänsla tung i hela underlivet-snacka om att sättas på prövning så synd annars ammas det för fullt dygnet vänds lite upp & ner ännu tänk att lille Nickolaos redan blivit en månad mitt lilla "Mickitroll" så förälskad jag och familjen är i denna sista plutt men jag börjar bli en aning desperat vad vilka bakterier som gör mig dessa bekymmer efter op och allt trodde liksom inte det var möjligt med mer skit!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus