• xxx4

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Skönt med fint TUL o bebis som far runt! Sockret kan ju vara tillfälligt pga något du ätit. Låter så tycker jag då det kommit så plötsligt. Hade själv högt värde en gång o det beodde på söt frukost. Prova att ta om socket fastande så blir det mer rättvisande. Jobbigt m ditt låga blodtryck.

Frazze skrev 2016-07-15 10:41:54 följande:

Suck! Nu när bebis har börjat att köra gärnet i magen igen och allt såg fint ut på Tul igår så var jag sååååå nöjd. Men på MVC idag så ligger blodsockret på 8,9 helt plötsligt! För 2 veckor sen så låg det på 4,7 hur kan det höjas så snabbt bara? Nu måste jag göra glukostest och se vad det blir. Sen så fortsätter blodtrycket att sjunka 100/50 el hur man nu skriver 50/100? Nu får det bli drastiska ändringar i kost och motion här de sista veckorna allt annat är bra! Har gått upp ca 10 kg nu, så jätte mycket är det väl inte!? Men tydligen så får man se upp riktigt noga.

• xxx4

Åååå nu är du också mamma o er dröm har blivit verklighet! Så härligt! Nu är det bara att njuta. Vi njuter så oerhört nu när vi har vårt mirakel vår skatt i vår familj! Denna glädje är störst av allt o så värd allt kämpande som tidigare skrivits om i tråden. Ha det så fint nu!

pink lily skrev 2016-07-19 03:31:28 följande:

Äntligen, äntligen, äntligen! Vår dotter är född, hon är helt underbar<3 . Vi är så tacksamma för att ED finns som ett alternativ, även om man måste åka utomlands för att få den hjälpen, och för att Dr D utvecklat en behandlingsplan för oss som gjorde att vi lyckades på första försöket. Gravid för första gången vid 46 år. Ett mirakel! Som så många andra sagt tidigare, ge inte upp sök hjälp!

• xxx4

Har inte varit inne här på länge då vi varit på semester. Ser att flera är på gång att nå mål. Härligt!

Lana fina vännen! Tack för grattis o fina ord! Har tänkt mycket på dig o hur det går för er med bebisplanerna. könner så med dig o vill så gärna inge hopp. Det är något alldeles speciellt med dig o din förmåga att glädjas åt andra o stötta. Det är inte så vanlig egenskap. Önskar så att jag kunde inge hopp o också att vår historia kunde inge hopp o mod till din man att fortsätta kämpa för att göra din/er dröm verklig. under vår långa väg till denna graviditet o nu bebis hade också min man svårt att hålla hoppet vid liv o han ville ge upp. Dock gjorde vi inte det o nu kan han inte ens komma ihåg att han hade sådana tankar. Förstår att ni måste vara två om detta beslut att fortsätta kämpandet men det är också viktigt att din man verkligen förstår vad beslutet nu innebär för er framtid om ni inte har landat båda två i detta beslut utan att Du skulle vilja fortsätt. Så många fler än vi vittnar om att det till slut går om man bara inte ger upp o också söker sig vidare till kliniker som är kunniga inom området. Har ni varit i kontakt med Serum o penny. När vi väl bytte klinik blev också min man trygg o litade fullt ut på Penny o hennes enorma kunskap. Det viktigaste oavsett vad ni beslutar är ändå att ni båda fullt ut är med på beslutet att inte fortsätta inte bara för den andre skull. Detta beslut skall ni ju båda leva med livet ut. Förstår att detta inte är några nya tankar för dig men vill ändå säga det. Om det finns något jag kan bidra med /mina erfarenheter så finns jag här för dig det vet du. Ta hand om dig o ge inte upp om detta inte också är ditt beslut fullt ut! Varmaste kramar!

Lana68 skrev 2016-08-07 00:26:00 följande:

Hej allihopa jag var förut aktiv på denna tråd men har de senaste månaderna inte varit inne alls av olika anledningar. Jag ser flera nya namn men även många som finns kvar ännu. Jag ser också att många äntligen har fått sitt efterlängtade plus eller sin efterlängtade bebis all lycka till er, ni andra ge inte upp det kommer att vända för er också. Min vän xxx4 så skönt att allt gick gått bra och du / ni har fått er prins, njut av lyckan, stunden och livet . Ta hand om er alla Många varma krama från mig ?

• xxx4

Stort grattis till mammablivandet! Så härligt magiskt fantastiskt. Nu är du äntligen i mål efter all oro o kämpande!

Det är bara jag: så sorgligt att läsa ditt inlägg! Ändå så lätt att förstå dina känslor av oro uppgivenhet ensamhet o vanmakt. Att vara gravid innebär en så stor påfrestning fysiskt psykiskt. En sådan utsatthet! Inget på jorden går att likna vid detta. Går inte att förstå om man inte varit med om det. Självklart har din man svårt att leva sig in hur det känns för dig då han inte bär ert barn med allt ansvar oro o påfrestning. Därför tror jag att det är viktigt att du har möjlighet att ventilera bearbeta dessa känslor med andra. Känslor av vanmakt hopplöshet. Här på forumet är det bra här kan vi många känna igen o stötta men kanske du också behöver mer professionell hjälp. När dessa smärtsamma känslor tar över o till och med övergår i tankar om att vilja göra slut på graviditeten. Att ha ha svårt att lita på/tro på att det kan gå vägen o att du ska få föda fram ett levande barn är normala tankar. Inga farliga eller konstiga tankar/ känslor men så viktiga att ta på allvar o få hjälp med. Du är inte ensam om dessa tankar o det finns bra hjälp inom sädbarnsverksamheten jag lovar fråga din barnmorska. Jag tror du skulle ha god hjälp av att gå o prata med någon o förutsättningen är att man kan/ orkar vara öppen ärlig kring sina svåra känslor försatt kunna bearbeta o bli hjälpt med dem vilket du verkligen är. Önskar så att du kan få fortsatt stöd både här på forumet eget stöd/samtalskontakt. Gr inte upp vi finns här. Hur långt gången är du? StyrkeKramar!

Jag är bara jag skrev 2016-08-29 08:29:37 följande:

Det är bara värt det om man får barn vilket jag aldrig trott. Tror inte bebben lever alls och gruvar mig nåt fruktansvärt för att gå till b.m och inte höra hjärtljuden. Men maken tänker tvinga mig... Jag har aldrig i mitt liv varit med om nåt värre än att "vara gravid" i flera månader. Total ångest är det! Och verkligen bortkastad tid ifall man inte får barn vilket man ju aldrig vet. Då återstår bara döden för det här gör jag inte om då! Maken står inte på min sida heller för han är så dumtjurig och naiv så han faktiskt tror att vi ska få barn.  Skulle bebben leva på onsdag tänker han tvinga mig att handla mammakläder också och gå på UL och t.o.m att träffa spec.läkaren!! Så inget stöd nånstans...   Inte irl och inte på nätet. Har aldrig varit så ensam i hela mitt liv... Hade hellre dött för länge sen än gått igenom detta.

• xxx4

Jag är bara jag: Förstår! Att förlora ett barn i magen måste vara bland det smärtsammaste som kan hända! Har man smärtsamma erfarenheter o blivit dåligt behandlad av vården är det självklart att man inte är mottaglig! Så ledsen för din skull! Man blir galen på människor inom vården som skall stötta i så svåra situationer, som ni varit med om, men som istället bidrar till att förvärra usch! Hoppas du orkar o tar stöd av dina nära. Se också om det finns möjlighet till planerat snitt tidigare än BF så väntan inte blir onödigt lång. All kraft till dig!

• xxx4

Frasse: stackars dig, vad kämpigt! Du o er gullunge behöver verkligen återhämtning nu. Då det gäller amningen o viktuppgång är mitt tips att låta bebis amma först tills han somnar sedan pumpa ur resten för att ge det på flaska. Efter detta åter bröstet. Detta håller både igång mjölkproduktionen stör inte amningen då man ammar först o sistsedan hjälper det bebis att växa till sig bli större o få mer ork. Visst tar det mycket tid men är värt det tycker jag då det är en kort tid innan bebis blir starkare o större. Små bebisar somnar ju lätt vid bröstet då det är ansträngande att amma o även mysigt varmt o rogivande vid bröstet som gör att de somnar. Lycka till! All kraft!

Då det gäller avslag tig det nog upp till 6-7 v innan mitt helt slutade o detta är nog väldigt individuellt. Det viktigaste är ju att mängden avslag inte kraftigt ökar utan tvärtom sedan att det inte gör mot man får feber eller klumpar. Feber utan magont kan ju också vara annat tex mjölkstockning. Bäst är nog i alla fall att söka vård/hjälp för att vara noga. Dessa infektioner är ju inte att leka med.

Frazze skrev 2016-09-04 00:14:36 följande:

Oj oj oj! Vilken vecka det har varit. Lille prinsen gick ju ner mer än 10% av födelsevikten sen blev han gul, men det tog någon dag innan det uppdagades och det var så högt att han behövde sola.

Har kämpat och kämpat med amningen för att han ska gå upp i vikt att jag inte känt själv först hur jag började rasa. Fick världens infektion och har haft hög feber och frossa. Matt är bara förnamnet! Och så kom de på att jo den där biten moderkaka som de trodde kunde sitta kvar, faktiskt satt kvar!

Idag så skrapades jag och jag mår redan bättre. Jag har fått antibiotika iv och metrigin för att ge "sammandragningar" i livmodern. Och tydligen så går DEN jävla skiten över i bröstmjölken, så lilleman bajsade neongrönt slem och har haft jätteont i magen. Jag fick världens risigaste mage av den och fruktansvärd magknip, så tänk den lilla magen

Nu har jag pumpat ut brösten och slängt. Lillen fick ta flaska som jag egentligen inte ville än. Han får ta flaska en gång till inatt så får jag pumpa ut det sista av den elaka mjölken innan vi kan mysa igen.

Lite skönt att "vila" brösten dock. Nu ska jag få antibiotika inatt igen, sen hoppas jag att allt är bra!

Det får fan räcka nu! Ursäkta mina ordval här, jag vill bara komma hem nu.

Han har 1 vecka på sig att gå upp 200 gram, så mjölkkon här vet vad hon har att göra. Jobbiga är ju att han fortfarande är slö och bara somnar vid bröstet.

Min mjölk tog ju lång tid att komma igång efter all blodförlust. Har haft STORA koagel som kommit ut 2 ggr efter förlossningsdagen. Lika stora som bebishuvuden! Nu blöder jag bara lite rosa igen.

Tycker verkligen att du ska ta och kolla upp det där Pink lily! Jag har/ hade sist ett hb på 78. Vid 65 så är det farligt! Imorgon ska jag kollas igen så får vi se om det blir blodtransfusion.

Grattis niki till er lilla kille! Visst går tiden bara för fort? Jag vill att min lille gnutt ska vara så här lite i 1 år innan han börjar växa. Min mor hade köpt kläder i storlek 62 och det står 2-4 månader på. WHAT? De är ju gigantiska! Vår lille kan ju inte ha 50 än! Han drunknar i dem Nä nu ska jag sova och bli frisk! Får förhoppningsvis komma hem imorgon. Har märkt att en moders kärlek övervinner alla motgångar. Kram på er!

• xxx4

Ja Redan 47 du var verkligen min inspiration de där svåra åren då vi bara misslyckades. Funkade det för dig skulle det kanske göra det för oss också. Dina ständiga peppande ord om att leva sin dröm o inte ge upp! Nu kan jag bara skriva under! Efter alla dessa smärtsamma jobbiga frustrerande åren så är det så värt det att äntligen ha vår ljuvliga bebis ammandes i famnen. Kan vi så kan alla! Det är bara en tidsfråga o fråga o om att ändra upplägg o söka sig vidare till bästa klinikerna med stor erfarenhet kunskap o många donatorer att välja mellan Bara man inte ger upp!!! Vår underbara Seumbebis är nu 2 månader o vi är Så tacksamma! Kram o styrka till alla som kämpar för sin dröm!

Redan47 skrev 2016-09-11 21:09:30 följande:

Så värt alla tårar och insats att det lyckades till slut! Snart ett år passerat sedan KS.

Håll drömmen levande och uppfyll era drömmar!

• xxx4

Jag hade krångel med amningen med barn nr 1 (vår bebis nu är nr 4) hon var ca 2 1/2 mån. Samma vilja att amma o samma oro för vikten. Det viktiga till att börja med tycker jag är att försöka göra det som lugnar er o det brukar vara att se till att er son går upp i vikt. Han är ju så liten ännu o allt kommer att bli stabilare o lättare med amning på heltid då han blir större o starkare. Fortsätt att lägga till honom till bröstet före o efter flaskan o lite då o då. Utan krav på att det skall vara mat i nuläget.maten får han nu i flaskan antingen bröstmjölk utpumpat eller ersättning. Jag fortsatte att pumpa för produktionen. Jobbigt men gick. Då hon blev större började vi glesa ut flaskorna sucsessivt o till slut helammande jag men det tog nog ca 3 mån. Ja lite av mina erfarenheter. Många bebisar har svårt att amma i början men lär sig med tiden. Lycka till!

Frazze skrev 2016-09-13 18:00:03 följande:

Åh jag blir galen när jag inte har full kontroll! Vår lille har vart duktig med att äta den senaste veckan. Vi har vart liiiiiite maniska med att matväga honom eftersom att vi är livrädda att han ska gå ner i vikt igen. Jag vet att han inte får i sig tillräckligt när han ligger vid bröstet.

Vi fick köra en egen variant när han hade gått ner så mycket. Först så ammade ju och höll på i 1.5 timma! Klart att lillen blev trött! Nu matväger vi och kör vi 15 min på vart bröst och sen så lägger vi till det jag pumpat ut el ersättning i flaska. Han ska ju ha runt 90gr 6 ggr om dagen el 65-70gr 8 ggr om dagen. Det har funkat toppen.

Men så har vi fått en läcka i köket och det skulle vara fixat snabbt sa de! Jo men visst! De har väl bilat upp halva köket och köket hos grannen som bor under med för att hitta läckan Vi hoppas de blir färdiga imorgon. Men det blev ju till att flytta hem till mamma över natt och då förlorar man genast kontrollen för att man inte kan ta med sig allt. Nu ville han bara ha en tutte och sen ville han inte snutta mer 15 min med fullt bröst brukar resultera i ca 55-60 ml om man har tur.

Är bara orolig att han ska gå ner i vikt igen lille gnutten

Hur har ni lyckats få era att äta bra? Kör ni flaska el amning och hur ammar ni i så fall? Behöver lite stöd i all utmattning

• xxx4

Jo öl gör susen men även amningsthe från hälsokosten o mycket vatten o vila. Därför är natten är bra då man ligger o vilar/sover :) låta bebis suga ofta korta stunder är också effektivt för produktionen! Ingen pump i världen är lika effektiv :) kämpa på!

Frazze skrev 2016-09-16 07:26:27 följande:

Hej alla! Fick ett tips för hjälp med att få bröstmjölken att rinna till. Drick öl! Jag drack två norrlands guld igår de " alkoholfria" med 0.5% i ändå. Inatt fick jag pumpa när min man gav flaska. På 5 min på vart bröst så blev det 90 ml och mindre än 3 timmar senare så när jag bytte blöja på lilleman så droppar/ rinner det ur brösten. Trodde aldrig att det var så effektivt. Nu kanske lillen får i sig det han behöver från brösten bara.

Ni visste säkert om detta allihop, men om någon missat det och har svårt, drick öl! Gillar du inte öl? Drick ändå funkar super!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus