Frasse: stackars dig, vad kämpigt! Du o er gullunge behöver verkligen återhämtning nu. Då det gäller amningen o viktuppgång är mitt tips att låta bebis amma först tills han somnar sedan pumpa ur resten för att ge det på flaska. Efter detta åter bröstet. Detta håller både igång mjölkproduktionen stör inte amningen då man ammar först o sistsedan hjälper det bebis att växa till sig bli större o få mer ork. Visst tar det mycket tid men är värt det tycker jag då det är en kort tid innan bebis blir starkare o större. Små bebisar somnar ju lätt vid bröstet då det är ansträngande att amma o även mysigt varmt o rogivande vid bröstet som gör att de somnar. Lycka till! All kraft!
Då det gäller avslag tig det nog upp till 6-7 v innan mitt helt slutade o detta är nog väldigt individuellt. Det viktigaste är ju att mängden avslag inte kraftigt ökar utan tvärtom sedan att det inte gör mot man får feber eller klumpar. Feber utan magont kan ju också vara annat tex mjölkstockning. Bäst är nog i alla fall att söka vård/hjälp för att vara noga. Dessa infektioner är ju inte att leka med.
Frazze skrev 2016-09-04 00:14:36 följande:
Oj oj oj! Vilken vecka det har varit. Lille prinsen gick ju ner mer än 10% av födelsevikten sen blev han gul, men det tog någon dag innan det uppdagades och det var så högt att han behövde sola.
Har kämpat och kämpat med amningen för att han ska gå upp i vikt att jag inte känt själv först hur jag började rasa. Fick världens infektion och har haft hög feber och frossa. Matt är bara förnamnet! Och så kom de på att jo den där biten moderkaka som de trodde kunde sitta kvar, faktiskt satt kvar!
Idag så skrapades jag och jag mår redan bättre. Jag har fått antibiotika iv och metrigin för att ge "sammandragningar" i livmodern. Och tydligen så går DEN jävla skiten över i bröstmjölken, så lilleman bajsade neongrönt slem och har haft jätteont i magen. Jag fick världens risigaste mage av den och fruktansvärd magknip, så tänk den lilla magen
Nu har jag pumpat ut brösten och slängt. Lillen fick ta flaska som jag egentligen inte ville än. Han får ta flaska en gång till inatt så får jag pumpa ut det sista av den elaka mjölken innan vi kan mysa igen.
Lite skönt att "vila" brösten dock. Nu ska jag få antibiotika inatt igen, sen hoppas jag att allt är bra!
Det får fan räcka nu! Ursäkta mina ordval här, jag vill bara komma hem nu.
Han har 1 vecka på sig att gå upp 200 gram, så mjölkkon här vet vad hon har att göra. Jobbiga är ju att han fortfarande är slö och bara somnar vid bröstet.
Min mjölk tog ju lång tid att komma igång efter all blodförlust. Har haft STORA koagel som kommit ut 2 ggr efter förlossningsdagen. Lika stora som bebishuvuden! Nu blöder jag bara lite rosa igen.
Tycker verkligen att du ska ta och kolla upp det där Pink lily! Jag har/ hade sist ett hb på 78. Vid 65 så är det farligt! Imorgon ska jag kollas igen så får vi se om det blir blodtransfusion.
Grattis niki till er lilla kille! Visst går tiden bara för fort? Jag vill att min lille gnutt ska vara så här lite i 1 år innan han börjar växa. Min mor hade köpt kläder i storlek 62 och det står 2-4 månader på. WHAT? De är ju gigantiska! Vår lille kan ju inte ha 50 än! Han drunknar i dem Nä nu ska jag sova och bli frisk! Får förhoppningsvis komma hem imorgon. Har märkt att en moders kärlek övervinner alla motgångar. Kram på er!