• Micro

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Vid fet, hur långt innan transfer har ni börjat med utrogest/ lutinus el liknande?

• Micro
    UndrandeSökare skrev 2017-03-31 10:01:58 följande:
    5 dagar innan transfer, använde  Utrogestan 100mg 2st 3ggr per dag.

När har du börjat med progesteron vid dina tidigare transfers?
    Ca 4 dagar innan. Tror jag missförstod denna gång, lite otydligt skrivet men tror jag skulle startat en v innan transfer samma dag som ul alltså tisdag o sen trappat ner fr idag. Har mailat för att få klarhet. Kanske d ville ha ngn dag mer denna gång. Tack för pepp.
  • Micro
    Missne skrev 2017-04-02 12:37:20 följande:
    Lycka till du också . Blir det på tisdag? Hur reser ni flyg eller båt?
    Grattis till ruvarstatus, hoppas det går vägen.

På tisdag blir det förhoppningsvis fet om upptiningen går bra. Jag bor i Norrbotten så jag flyger. Har ju varit där några gånger nu så d bli en riktig snabbvisit, samma som sist. Flyger ner måndag kommer fram 22 o hem direkt efter besöket på tisdag em. Bara jag som åker, sambon ska t Stockholm i tjänsten så jag vill hem t sonen.
  • Micro
    Missne skrev 2017-04-03 12:51:33 följande:
    Håller tummarna för att upptiningen ska gå bra. Ska du sätta in ett eller två?
    Ja hoppas, hoppas. 1 el 2 beror lite på kvalitet. Måste tina 2, är frysta tillsammans. De har alltid rekommenderat att sätta in ett men har satt in två när d var olika kvalitet. De gånger jag satt in ett har d andra inte kunnat återfrysas o kasserats. Sista embryona så vill ju maxa chansen så får ta ställning när jag vet hur d ser ut.
  • Micro
    Redan47 skrev 2017-04-04 08:49:59 följande:

Vad skönt Dreamz, att du klarat över v27 först. Varje vecka framåt är plus. Se till att ta fragmin sprutorna!!! Viktigt, ovadsett du ligger eller ej. Bit ihop! Det ör en svår balansgång när vi har ont. Jag låg m fötter högt och gick på toa o kök sista veckan det var allt kroppen klarade. Kände mig trygg ändå tack vare blodförtunnande då propprisken ör stor.

Micro o missne håller tummar! Rek ett ägg!

Tack Redan47.
  • Micro
    xxx4 skrev 2017-04-04 16:53:58 följande:

Så skönt att du kommit så långt! Håller med de andra håll ut! Den största vinsten ligger där inne i magen o snart får ni träffas.

tummar hålls för er andra micro o missne. Kramar

Tack, är nu ruvare på ett embryo så hoppas hoppas.
  • Micro
    Frazze skrev 2017-04-04 14:27:30 följande:
    Nä hon som dog var ivf. Min son och den som är på väg är spontangraviditeter med letrozol då.

Ja det var jobbigt att förlora henne. De säger det aldrig till en när man gör ivf el äd att det faktiskt kan bli något fel på barnet. Tänk på att ägget hanteras utanför kroppen och ju mer de behöver göra ju mer fel kan det ju bli. Vår lilla tjej hade en utväxt ur knät en blodkärlsmissbildning som brast och hon sakta förblödde. Därför är jag så glad nu att det har blivit spontangraviditeter. Denna nya graviditet vet vi ju inte än hur det kommer gå och på torsdag så skulle jag tippa att jag är möjligtvis 6+0 el 6+1 så vi får hoppas på att se ett hjärta. Jag får väl boka ny tid veckan efter annars. Ja jag tycker absolut du ska kontakta Sverker. 2800kr tar han för 1 timma, men det var bra mycket billigare än de 100 000 vi lade ut på äd som vi nu aldrig kommer att utnyttja. Hmmm kan man sälja embryon tillbaka till kliniken? Haahhahahha!
    Man kan låta överblivna embryon gå till embryodonation, men vet dock inte om man får betalt:)
  • Micro
    Frazze skrev 2017-04-05 16:08:15 följande:
    Ja vi har lite över 3 år kvar innan de "går ut" så vi får väl se om vi skulle råka bli sugna på en till sen. Om 3 år så har jag nog gått igenom klimakteriet och har nog ingen mens längre, så då kan man ju inte tro på fler spontangraviditeter i alla fall

Lycka till nu med ditt lilla frö i magen! Vi hoppas att det gottar in sig ordentligt i magen nu och kommer ut i färdigt format om 9 månader Kram
    Tack. Ja alltid en trygghet att ha dem i frysen om utifall.
  • Micro
    Frazze skrev 2017-04-05 16:08:15 följande:
    Ja vi har lite över 3 år kvar innan de "går ut" så vi får väl se om vi skulle råka bli sugna på en till sen. Om 3 år så har jag nog gått igenom klimakteriet och har nog ingen mens längre, så då kan man ju inte tro på fler spontangraviditeter i alla fall

Lycka till nu med ditt lilla frö i magen! Vi hoppas att det gottar in sig ordentligt i magen nu och kommer ut i färdigt format om 9 månader Kram
    Glömde skriva lycka till imorgon på ul. Håller tummarna.
  • Micro
    NinaCamilla skrev 2017-04-06 16:17:13 följande:

Hej, äntligen kan jag hoppa in här! Plussade i måndags med hcg 126 och igår var hcg 382. Då vågar jag säga att jag är gravid. Det tog 7 år, 13 ÄD försök och några tusenlappar men nu är jag här. Det vore kul att följas åt. oavsett hur det här slutar 

Jag känner några namn genom åren här på trådarna...

Åh så fantastiskt, supergrattis. Var d nåt ni gjorde annorlunda denna gång?
  • Micro

Har gjort 4 syskonförsök varav 3 minus och ett mf. Jag har haft kontakt med min klinik som föreslår ERA test och hysto innan mitt närsta försök. Någon som gjort ERA och varit hjälpt av det? Vad tror ni? Är det värt att göra dessa? Ni som har gjort hysto, hur snabbt efter den har ni gjort fet eller ET? Kan man börja medicinera för transfer vid första mensen som kommer efter.

• Micro
    Wonderstruck skrev 2017-05-15 19:14:47 följande:
    Tråkigt att höra. Jag gjorde ett misslyckat FET och hysto några veckor senare. Blev sövd och de tog bort någon polyp samt fixade till slemhinnan som tydligen inte var bra (trots fin tjocklek på vul). Hon sa att det kan bli så efter att man varit gravid, hade något med hormoner att göra. Efteråt fick jag mens efter någon vecka och kunde då börja medicinera inför FET. Blev gravid på det försöket och fick en underbart knubbig liten solstråle.

Är verkligen tacksam varje dag för den fantastiska kvinna som valde att donera sina ägg.

Lycka till!
    Åh va härligt att höra att du fick din solstråle<3 Fixade slemhinnan? Implantationssnitt? Vilken klinik gick du på? Går i Riga, har inte hört ngn som gjort hysto där. Fick du din mens som vanligt efter?
  • Micro
    Wonderstruck skrev 2017-05-16 00:22:35 följande:
    Jag vet inte riktigt vad de gjorde men är rätt säker på att de gjorde implantationssnitt. Jag gick på nya Ava i Riga hos dr. Fodina. De föreslog själva hysto när vårt första FET misslyckades. Jag fick Primolut-nor att ta med start någon vecka efter hyston. Jag fick min mens samtidigt så då slutade jag med den och började medicinera för FET. Jag gjorde hysto 7/1 och FET 4/2.

Om vi ska göra fler försök tänker jag nog göra hysto innan FET så allt ser bra ut.
    Tusen tack för ditt svar. Jag går på ivf Riga hos Dr Fodina. De föreslog även ERA o i så fall blir d runt cykeldag 20 o hysto blir samtidigt. Hoppas då att mensen kommer som vanlig, blir ca 1 v efter så jag hinner m fet innan min klinik hemma stänger för semestern. Tack ingen.
  • Micro
    niki74 skrev 2017-08-26 13:02:26 följande:
    Tack snälla Frazze för att du hörde efter. Vad bra, då finns det barnmatsburkar att köpa utifall de snor våra ur handbagaget.
    Som Frazze skrev har jag sett att det finns Hipp. D har väldigt mkt svenska produkter på matvarubutikerna i Riga. Stort lycka till!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus