• Micro

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Har inre pratat m kliniken än men har oxå lite fundering kring medicineringen, kan den ha påverkat att jag fick missfall i v 13 som upptäckes på rul i v 18? Eller kan varit ngt annat fel. Allt såg perfekt ut på kub i v 12. Jag tog progynon t v 9, utrogest t v 12, prednisolon t v 11, trombyl o fragmin t v 17. Hade vid test i v7 höga värden av progrsteron men kanske skulle ha forts m utrogest längre? Många tankar inför nästa försök. Vad tror in?

• Micro

Jag köpte en del på nätet, Zalando, beställde, provade hemma o skickade tillbaka en del. D hade en del olika märken. Sök på mamma.

• Micro

Testade idag igen på rd 8 minus. Bara att bryta ihop o komma igen.

Redan74: tack för pepp. Visst kan jag skippa blodprov, hcg, visst gjorde du det vid minus? Skulle du slutat m medicin nu eller vänta till off testdag. Jobbigt m medicin när man vet att det inte tagit sig.

• Micro
    Redan47 skrev 2017-02-10 10:33:51 följande:
    Jag skulle vänta tills dag 12. Vid minus på sticka då.... avbryta all behandling. Avvakta blödning och jobba med en ny strategi.
    Tack, hur skulle vi klara oss utan dig<3
  • Micro
    Redan47 skrev 2017-02-10 15:20:11 följande:
    Vi hjälps åt. Hur många försök har nu i bagaget? Hur ser din bakgrund ut?
    Inga sjukdomar, vad jag vet, förutom att jag har få ägg o svårt att bygga upp slemhinnan. Inget fullföljt ivf. Fick en son (snart 2 år) på första äd färskförsöket. Nu var tredje syskonförsöket. Första minus, andra gravid mf i v 13 efter perfekt kub, missed abortion, upptäcktes på rul i v 18, oktober. Dec medicinering inför fet men inställt, för tunn slemhinna. Nu tredje försöket minus.
  • Micro
    supertjejen skrev 2017-02-10 17:07:29 följande:

Micro, vilken otur ni haft med syskonförsök. Håller tummarna att det blir ett plus trots allt, längre fram.

Tack, vi har 2 embryon kvar, ett försök. Sedan blir d att börja om m ny donator, högst osäkert om d går att få samma som tidigare. Hade ju helst velat ha ett helsyskon till sonen men viktigast är att vi får ett barn till. Innan sonen trodde jag inte att längtan efter ett till skulle vara så stark. Ger inte upp.
  • Micro

Efterlyser er input även i denna tråd. Har varit i kontakt m kliniken i Riga inför 3e syskonförsöket (fick barn via äd på först försöket, sysnonförsök 2 negativa och ett mf). Har i flera mail frågat om det ska ändra ngt i behandlingen eller om jag ska göra några undersökningar innan 4e försöket. Först ingen respons. Nu har de föreslagit att om jag vill kan jag göra ERA test för att se om mitt inplantationsfönster flyttats. Alltså om transferdagen ska flyttas. Tror in att det är något jag bör göra? Har ju blivit gravid 2 ggr av 4 försök, även om den kan flyttas efter graviditet. Kostar en hel del plus en extra resa till Riga. Vad tror ni? Känner mig osäker.

• Micro
    Missne skrev 2017-03-29 14:01:04 följande:

Låter härligt att höra om er lyckliga flerbarnsmammor. Nu är vi på väg till Riga för att förhoppningsvis bli flerbarnsföräldrar också????Fet imorgon. Hoppas nubara embryona överlever upptiningen och vill fastna sen.

Åh vad härligt. Samma för mig, åker t Riga nästa vecka, förhoppningsvis återföring tisdag. Håller timmarna för oss:)
  • Micro
    TyckOmMig skrev 2017-03-29 21:42:19 följande:

Missne-lycka till imorgon vid FET.

Micro-det är med extra värme kärlek jag följer dig detta syskonförsök april FET för ett år sedan snart då vi sågs i Riga vännen det ska gå vägen denna gång ett litet påskäggs mirakel!

Frazze-alltid trevligt läsa dina inlägg VUL oj så spännande och nervöst men måtte du ha lika tur som förra spontan graviditeten heja dig!

Tack så mkt vännen. Ja redan ett år sedan vi började m syskonförsök, missfallet inräknat så har ju varit gravid en del av tiden. Nu satsar vi på att d sista embryona är guld ägg.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus