Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Pink : jag ryser av glädje att få ta del av denna underbara nyhet!!!! Grattis! Det är mirakel att få det lilla knytet i famn. Hur blev det, berätta gärna din upplevelse av målgången, när du orkar. Varm kram
Pink : jag ryser av glädje att få ta del av denna underbara nyhet!!!! Grattis! Det är mirakel att få det lilla knytet i famn. Hur blev det, berätta gärna din upplevelse av målgången, när du orkar. Varm kram
Godmorgon i tråden! Till er aktiva och ni läsare. Jag har utrogest 200mg utgsept och Fragmin 5000ie. Inbox här eller helst till redanfamiljeliv@gmail.com
Ul idag, gravid i v 7+2:))
Du behöver egentligen inte mycket hemma alls. Jg skulle satsa på en bärsjal i trikå. Som du tar med i BB väskan. Börja träna nu med en kudde tex. Youtube klipp wrap Your baby.. Wrap you in Love super bra hemsida tex.
Mina tips är inte i någon ordning och inte nödvändigtvis passande på din Gekås inköpslista....:
Bröstvårdscreme att ta med redan på BB. Om du behlver pumpa så är det guld att smörja brösten då det sliter lite extra och kan göra ofantligt ont. Även i början när liten tuttar dygnet runt.
Amningspaddar inte säkert du komma behöva , det skulle jag lugna mig med. Vi använder Tvättlapparna Ikeas små frotté (på barnavd. ) till allt... Att torka med, ha på axeln, kroppen, sovnusse... Jag bar lapparna innanför mina kläder, efter jag tvättat dem förstås, för att de skulle få min doft på.
Och liberos våtservetter för det kommer kuponger i massor...bra kvalité.
Laga/köpa matlådor! Så det finns att bara värma. Så skönt att kunna få riktigt mat utan att behöva lägga ner tid på inhandling o tillredning. Du kommer vara trött ändå. Och skönt att slippa tänka på det för er båda.
Det var verkligen underbart för oss, jag är så tacksam för det rådet jag fick och följde. Tyckte det va underligt...
Jag rek att hyra babyskydd från tex IF. Vi är jättenöjda. Ny fräsch stol som vi bara hyr så länge vi använder den sedan byter man upp sig till barnstol.
Ett fårskinn babyliggskinn skulle jag köpa eller önska mig! Jätteskönt i vagnen, sängen, soffan året om, hela uppväxten! Mina ligger just nu i 30grad värmen nakna på sina skinn i vagnen och blir inte svettiga ens.
En liten fleece overall att ha i vagnen till hösten/ vintern.
Babyfiltar, använder vi mycket, olika värmning på, bomulls och i ull. Idag så betingar de vila till sina filtar. Lite gosfaktor oxå!
Ett nest absolut, tycker jag oxå. Det har jag saknat, blev aldrig av att köpa....eller göra.
Amningsbh och amningslinne odyl skönt det finns säkert billigt på gekås, annars rek Boob.se handlar på deras rea bara.
Fixa praktiska saker nu så du kan koppla av! Alternativt gör det nu/sedan via internet shoppa. Inte jaga runt i värmen o nu sista veckorna!!! Var rädd om dig!
Gravidförsäkring oxå, om du inte skaffat det. Trygghansas super.
Tänk så nära det är nu!!!!!
Frazze mfl: rek oxå att gå in på nätet & beställa gratis babyboxar. Tex apotek hjärtat, jättefin med bra grejer. Bla våtservetter tvål reklam artiklar . Liberoboxen. Lloyd apotek. Kronan.
Vanlig eko rapsolja använde vi på bebisarna när de var nykläckta. Torkande försiktigt med bomullsbads...spec runt hals o armhålor där det lätt blir fukt kvar. Och kokosolja använder jag oxå både som rengöring o smörjer oxå med.
Skumgummitvättlappar är ju oxå tillverkade av plast... Ska du verkligen ha det, när det går att skölja i vatten direkt? Eller frotté.
Så nu har jag börjat att tvätta upp alla grejer som vi köpt. Jag kör alla smågrejer i vår egen maskin, så kör jag de större och tyngre grejerna i tvättstugan. Får köra tomma maskiner med oparfymerat först bara innan jag kör några babygrejer. Vad använder ni för tvättmedel? Någon som använder sköljmedel i något? Jag funderar på att tumla lite grejer så att det blir mjukare. Jag kör med förtvätt för att säkert få ur alla gifter ur grejerna.
Jag måste fråga om råd. Ni som inte är gifta med er sambokille och som har gjort ivf med både donerade spermier och ägg, hur har er sambo blivit erkänd som pappa/vårdnadshavare? Bara skrivit under faderskapsintyget som alla andra sambokillar får göra?
"Jag är..." Viktuppgång 10kg är inte konstigt eller onormal alls! Plufsiga blir vi. Olika mycket vätska som vi binder. Deppigt och negativ självbild hänger dessvärre ihop med dina hormoner. En del kvinnor mår pyton av olika anledningar o upplevelser.
Du är normal! Men det känns förjävligt, fullt förståeligt. Försök boosta dig själv med tankar om hur du håller din bebis och hur bebis ligger i magen nu, boosta bebis med positiv kärleksförklaringar! Nör du är uppe, gå ut och andas bara en stund! Orkar du 100m så går du vankar de metrar och accepterar läget. Så är det just nu. Det är okey! Du är okey! När du ligger, lyft benen, vifta med tårna, knipövningar, rör armar låssas lyfta skrot. Kolla på serier! Drick vatten! Undvik sött o salt!
Mår du för deppigt be få träffa psykolog du .kanske behöver medicinskt stöd oxå...?