• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Lana68 skrev 2016-04-10 10:00:36 följande:

Hej jag har bara en fråga angående hcg. Visst är det så att det räcker med att ta ett urinprov på dag 20 efter insättning av FET, det visade negstivt så slutar med mediciner idag . Lycka till er alla som till slut lyckats få ert efterlängtade plus. Vår resa slutar här efter tre ÄD försök och mmassa andra försök under nio års ti . Kram till er alla!

Ja det gör det. Ledsamt att ta del av ditt negativa besked. Du har ändå försökt! Hoppas att beslutet att stoppa här oxå känns grundat i dig. Tack för lyckönskan!
  • Redan47

Jag åt fr 15mg till v 10 tror jag, därefter 10mg till v25.
    Det var även sanktionerat m min svensk läkare.

Micro. Vitaminer, är viktigt hela tiden. Fortsätt med det! Tycker jag...

Idag: fyller mina enäggstvillingar 6mån!!! Ja det gick med en rasande fart hit. Minns att jag va ny gravid för ett år sedan. Herre vad avlägset det känns alla minus och resor runt det.

• Redan47
    niki74 skrev 2016-04-23 15:11:00 följande:

Hej alla!

Har de flesta av er som gjort äggdonation fött tidigare än beräknat? Finns det någon av er som gått tiden ut?

Hej, inom många landsting väljer man sätta igång förlossningen från v38+0, olika argument. Och i en del fall får naturen h sin gång. Men till saken hör att det de facto är vanligare med havandeskapsförgiftning vid IVF.
  • Redan47

Hej på er alla! Livet med twins rullar på! I ilfart!!! Det har redan gått halvåret... Ja jag fattar det knappt själv. Jag är inne o läser på ibland och checkar läget :). Så roligt att fler plussat!
    Jag är bara jag, det låter verkligen som du har det tufft. Jag önskar dig all lycka på färden! Att du kommer till stunden att kunna njuta av sanningen : du är gravid!

Maijo; hur går det???

Fler där ute som läser men inte noterat? Jag är så nyfiken att läsa om era resor och hur ni har det?

SL: så fint att höra av dig! Hur mår du?

• Redan47
    niki74 skrev 2016-04-24 10:01:32 följande:

Micro och Zaq1234 ; Vad skönt att höra att det finns de som gått tiden ut!

Redan; Ja, min barnmorska säger dessutom att de som gått igenom äggdonation löper ännu större risk till tidigt förlossning än de som gjort IVF med egna ägg.

Jaså.... Det tror jag inte hon har vetenskapligt belägg för. Men just IVF som sådant finns evidens för. Donerade ägg eller ej.
  • Redan47

Ananas: spännande, du ska se du snart är pluss här i tråden!
    Det finns en tråd spec för Aten! Jag vet inte hur att länka. Fertilitetscentrum i Sthlm på Lidingö, tror jag. Där kan du få hjälp med Intralipid dropp tex. Övrigt ring och fråga vad. Men snart lycklig har du några tips?

• Redan47
    Snart lycklig skrev 2016-04-26 08:42:28 följande:

IL-dropp hos fantastiska Marie på Fertilitetplus.se. Ej Fertilitetscentrum. De ligger dock vägg i vägg i samma hus som Akademikliniken på Storängsbotten.

Precis! Jag blandar ihop namnen!
  • Redan47

Jag är bara jag... Jag liksom SL är oxå 49 med mina nu 6monaders. Inget sagt ett ljud om åldern. Tror att det bor mest inom oss att döma.

SL :ja kör på syskon! Försök iallafall Absolut, håller på dig.

jZ: det klart du ska försöka.det är väl bara och hoppa av och vända om det skulle bli något anfall. Kör hårt!

Alla andra nu: grattis och härligt med positiva resultat.

Ego: jag är trött. Ständiga följeslagaren. Nu har barnen blivit förkylda (jg oxå)utanpå deras allergi, de har svårt med andningen. Men de utvecklas så fort och jag hinner knappt med så fort som tiden går! Kärlek varje dag.

• Redan47

I ammande stund. Här har livet lugnat sig. Men, jag behöver en broms!!! Det går för fort. Tiden från 18/10 till idag känns betydligt fortare framskriden än vänta på kub. Minns det tydligt. Och alla minus på resan, de känns så avlägsna näst intill overkligt.
    Hur har ni det i väntans tider? Hurlångt gångna är ni???
    Tyckommig, du är ju så rutinerad nu så du vet hur det ska va. Det är väl frustrerande för dina vårdgivare tänker jag.

• Redan47

Jag är bara jag: stort grattis till att du äntligen lyckats bli med bebis! Tror inte jag sagt det. Kämpigt att behöva må så dåligt i en så efterlängtad graviditet.
    Jag gick till spec Mvc hela grav för att göra ultraljud och då är det spec läkare som utför dem, inte bm. Varannan vecka. Det är bra att de har koll! Klart värt tycker jag.

Frazze när har du BF ? Era grav rusar ju iväg!

Pinklily du oxå när BF? Tar du IL oxå fortf? Foglossning ett gissel. Jag vill varmt rek akupunktur. Jagcfickcdet och alvedon 665g det gjorde jätte bra verkan!

Kram till er alla!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus