Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Finns någon teori på varför din graviditet avbröts?
Det är klart det går bli gravid på ett embryo.
Jz....är du säker på att det är dropparna och inte något födoämne han är allergisk mot.
Så har vi det. Så idag äter jag strikt mjölk o ägg fritt. Och soya eftersom den hänger många ggr ihop m mjölkprotein allergi. Vilket innebär just nu att jsg även avstår odlad fisk och kyckling oxå. Kontrollerar slla ingredienser och håller mig i möjligaste mån till 100% råvaror i min kost. Består av lövbiff/nötkött, kokt potatis, isbergssallad olivolja, några oliver. Jag Ammar. Men ger extra ersättning för jag vill vila mer mellan målen och ibland vill de ha mer än jag erbjuder för stunden. Då Utöver det fick vi testa ersättning som är sk Mjölkfri "altera". Detta hjälper många. Men räckte ej till gör oss. Idag provar vi 100% mjölkprotein fritt, och nu har det påtagligt hänt något i positiv riktning
Ger Järn, märks ej mer än några gaser någon timme efter bara. Hanterbart. Ja visst är dett nationella program om järnet viktigt .... Ersättning bör ej ersätta bröstmjölk.
Vi började m 2dropp, bara på morgonen. Idag uppe i 4-5 droppar/morgon, plus multivitaminerna fr neo oxå. Mina är nu 5mån. Inboxa om du vill.
Jz; tänk på att altera inte är fri från mp. Den är bas på vassleproteinet. Mina reagerade ändå på den.Prova gå över till Alfamino. Märkte skillnad iallafall, nu Hoppas vi det hjälper. Läkarna lite för snabba med att provocera. Jsg sagt ifrån. Vill först veta VAD det är. Och det tar 14v att rena min mjölk.....
Det finns en grupp på fb som har mkt kunskap. Barn med mjölkprotein allergi.
Redan vart köper du dina vitaminer?
Och till alla oroliga gravida så har jag en Doppler som jag använde väldigt sparsamt att lyssna på hjärtljuden när oron tickade på. Vill någon köpa den så skicka ett pm till mig. Den var guld att ha när jag tänkte att allt avstannat!
Glad fortsatt påsk och en varm vår! Behöver läsa in mig, ohoj vad det händer grejer. Nu dags sova igen.
Tackar! Får jag fråga vilket märke? Har köpt från Greatlife men tycker de är dyra även om bra!
JZ, jg tycker precis som du noterat, det viktigaste är barnets hälsa hör o nu oxå. Smärta är ju inte heller bra att gå runt med inte heller för bebisar . Jag sätter hela tiden för o nack mot varandra o sedan viktat ihop det. Vi har ökat o minskat Fe dropparna utifrån deras totala hälso status. När de hade påtagligt ont, uteslöt vi dropparna. Nu när de o jag äter mjölkfritt o de nu är dså harmoniska så ökar jag upp igen men Max 5droppar, på morgonen, så de får prutta av sig på fm och inte till natten!
Redan-dina tvillingflickor hur gamla är dom nu?Känner du att det börjat lätta något och att dagar/nätter är mer hanterbara nu?
Hoppas verkligen det för lika mkt som det är dubbelt upp är det dubbel kärlek!
Tänk vad tiden går! Det är så glädjande för mig att följa er som jag vet tragglat med försök på försök ....att ni följs nu oxå i vår fina tråd. Det är speciell graviditet dessa när vi gått igenom så mycket innan vi kommit så långt som första plus, hcg tester, första UL , väntan på ev kub, 12 magiska gränsen, avslut med div mediciner....ja osv.
Men snälla , skit i oro , ta ut glädjen i förskott istället. Jag hann knappt med att njuta helt plötsligt var det över!!!! Så klappa och fjanta med era alla olika magstorlekar och umgås mycket med efterlängtade embryon, foster o bebisar ! Det är ni sååå värda.
Tack xxx4, det funkar bra att va allena, har hittat rutiner att luta mig tillbaka på nu. Och kvällsrutiner som jag haft från dag 1, betalar sig. De somnar så sött och när de mår bra sover de nu fr 19-00. Äntligen finns timmar för mig att sova. Dessa är heliga just nu. Sk Vuxenliv får vänta tills Jag får ännu fler sammanhängande timmar och känner mig mer utvilad efter en hel dag. Nu börjar det bli för bra väder för att sova middag tillsammans med dem. Men får lägga in det för att orka ordentligt. Viktigt för mig att vara fräsch och ta ansvar för min hälsa nu och inte låta sura trötta miner bli något i barnens vardag. Jag har ju sett fram mot detta så jag njuter massor tillsammans med dem om dagarna! Sjunger dansar pratar skrattar , det är lätt med dessa skatter.
Snart får ni skörda ni alla gravida oxå! Kram där ute tiller alla som söker lite gemenskap o styrka i tråden. Den fyller snart 1år!
Hur klarade ni den första tiden med nyfödd i familjerum på neo? Lillkillen vill bara sova hud mot hud och nu är vi bäda så trötta att vi snart går sönder... Det är ju inte så att man kan gå någon annan stans att sova, och man är ju så dunderosäker hela tiden.. Just nu undrar jag hur vi ska orka...