• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Weeme, lufta är. Ju det klassiska rådet för sårläkning. Jag hade mina trosor nervikta eller de sönderklippta. Jo hade sådana de va bäst. Klipper bort resåren framtill och låter den baktill va kvar och viks ner. Det var oerhört irriterande allt annat med min tjocka mage. De var perfekt efter KS oxå. Inget som trycker någonstans och mysbyxor upp över magen.
    Sen får du ha koll så det torkar.

Ego Privat: övertrött. Och jävligt trött på min man. Jävligt trött att han inte tänker själv tar energi som jag inte har. Nätterna är ganska tunga ammar ofta utan avlastning - hn vaknar ej!!!! Idag ska jag fokusera på att sova och bara mata. Håller på att bli ett psykfall så kändes det inatt då änglarna inte somnade om utan hade andra behov. En sån natt kommer ibland funkar utmärkt när jag har mer sovtimmar i mig.

JZ ja det är skönt när sonden tas bort. Men skön avlastning tills bebis verkligen orkar på egen hand. Pumpa ordentligt nu så du får upp produktionen tills han är redo. Frys in till förrådet!

• Redan47

Röd: det kommer bli en perfekt bebis! Så fin vikt , stark liten en . Tänk vad tiden gått fort.

• Redan47

Ja frk röd, håller med dig helt o fullt. Det verkar vara så att jag har bit av moderkaka kvar alt myom. Fått tid för hysto m två piller cytotec i kuvertet. Ingen dialog om vad de planerar olika utfall??? Och varför cytotec om det är myom?
    Så hag har tagit kontakt m serum. Är inte övertygad om att göra hysto här. Känns då oseriöst - ett stycke kött.

• Redan47
    Snart lycklig skrev 2016-01-01 22:34:41 följande:

Varför får man karpaltunnelsyndrom? Går det bort?

Hormonellt. Brukar gå över. Men underlätta med skena på natten så leden får vila. Arbetsterapeut,om du kan bli remitterad har sådana. Jag fick därifrån, hjälper.
    Försök att avlasta så gott det går övrig tid.
  • Redan47

Den svaghet ni nämner erfar jag oxå. Men "tyvärr" fått en förklaring... Vår högre ålder o hormonpåverkan gör att graviditet o bebistid belastar oss o våra kroppar. Och att amma twins på heltid än mer.
    Lösning; vila mycket- lägg ner måsten om perfekt liv. Sov när bebis sover- nödvändigt att återhämta sig. Energi dränage går fort.
    Utevistelse: promenad.
    Yoga. Lugn rörelse o avslappning.

Jag åkte ju på ryggskott så jag inte kunde sköta dem på egen hand. Vaknade o kunde inte röra mig. Efter att ha ammat o skött dygnet runt på egen hand i 6v tog kroppen o psyket stryk. Idag massage 2ggr/v. Korta promenader som utökas. Dricka och äta. Ammar. Det är allt jag hinner och ska på en dag för att vara människa o fräsch mamma.

• Redan47

Jag slutade blöda avslaget.... Men sedan fortsatte en färsk blödning olika dagar o mycket. Och haft suspekt ont. Svårt att veta vad som gör ont flera veckor efter snitt. Har ju bara hört att blöda 8-12v inte är onormalt. Men kände när hag kontaktade akut gyn första ggn att det är något som inte är som det ska. Fick svaret, nog mens avvakta helgen trots att jag hel smmar? Nja, kanske inte, hör av dig efter helgen. Och efter helgen mindre blödning igen. Sedan började det igen färska och klumpar...fick en tid. På det ultraljudet syntes "något". Jag såg oxp. Och gyn trodde placenta el myom. Sedan sa han det är kö på hysto. Okey. Men att få ett kuvert m anvisning o kuvert m 2tabl känns helt suspekt när de inte vet vad det är. Jag vill att dr möjligtvis gör en hysto o bara det.alltså kollar! Sedan när de vet mer....jag kanske är känslig nu.
    Dessutom ammar jag, allt känns obekvämt. Fått svar, naturligtvis, fr serum. Peny åter 4e, skicka frågan igen. Men om min op är planerad före den 4 så kontaktar de henne omg. Det är service det!
    Min kaka satt bra i bakkant.

• Redan47

Kristin, jag minns inte exakt. Däremot sa jag till att jag ville komma oftare än program. Sa jag ville ha koll på protein urin. Nu bar jag enäggs så det kanske blev enklare med begäran då....
    Det jag vill komma till, be om det du behöver.

• Redan47

Jag är nyfiken på hur ni har det nygravida och alla stadier! Hur mår ni? Oroar ni ihjäl er? Hur har ni blivit emottagna på Mvc o UL mm?

• Redan47
    Frazze skrev 2016-01-03 13:10:08 följande:

Köpte ett Clear blue och i morses visade det Pregnant 1-2 weeks. Jag är chockad och överlycklig och livrädd på samma gång! Nu ska vi strax på planet och åka hem!

Häftigt frazze!!! Tycker du kan Peta i dig 10mg kortison om dagen.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus