• Redan47

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Havandeskapfrg är vanligare vid ivf. Äldre kvinnor. Duplex grav. Inte just specifikt ÄD. Varför vet man inte riktigt. Det läcker hemoglobin fr foster till modern.

Det finns möjlighet att minska risken genom att äta trombyl från V8. Det finns att läsa mer om studier gjorda i Lund. I u-länder är detta livsfara medan här har vi mer spec vård att ta hand om mor o barn. Professorn i Lund påtalar vikten av antistress. Då stress också påverkar BT neg.

Tur eller otur. Jag ser det inte så. En del får det andra inte. Av vikt att ta hand om sin hälsa och ta det lugnt när vi är gravida.

Skönt dream att propp scenariot är undersökt och att det åtminstone inte gått så långt. Har du fått Någon behandl nu? Hur mår bebis? Bor du på sjukhuset nu? Kom ihåg att anmäla till din gravid försäkringen om du blir berättigad ersättning.
    Gott att höra av dig!

• Redan47
    Micro skrev 2017-03-30 23:46:32 följande:

Vid fet, hur långt innan transfer har ni börjat med utrogest/ lutinus el liknande?

Snitt 4dgr innan. Men, Beror även på när ditt eget fönster öppnar... är du nedregleradelker på naturlig cykel.
  • Redan47

Vad skönt Dreamz, att du klarat över v27 först. Varje vecka framåt är plus. Se till att ta fragmin sprutorna!!! Viktigt, ovadsett du ligger eller ej. Bit ihop! Det ör en svår balansgång när vi har ont. Jag låg m fötter högt och gick på toa o kök sista veckan det var allt kroppen klarade. Kände mig trygg ändå tack vare blodförtunnande då propprisken ör stor.

Micro o missne håller tummar! Rek ett ägg!

• Redan47

Ninacamilla!!!!! Det är sant!!!! Ett helt normalt hcg!!!! Herregud va glad jag blev !!! Vågade knappt fråga hur det gått....
    Vad går du på för behandling nu? Så spännande ! Välkommen . Kraaaam

• Redan47

Jag minns ej men har för min det fanns ingen vul tid för mig förrän v 7-8. Jag tog hcg npgon i veckan för att konstaterar det växte !

• Redan47

Glad påsk på er alla vackra gudinnor! Ni har en fantastisk styrka och mod. Ta hand om er väl, kram från mig!

• Redan47
    dreamz skrev 2017-04-15 09:11:53 följande:

Torsdagen den 13 april kl 09:48 kom vårt lilla mirakel! Han vägde 1330g och var 40cm lång och föddes i vecka 28+2 med kejsarsnitt!

Grattis! Så fint att höra av dig. Att din kropp orkade så länge var gott för er bebis. Fin vikt på så tidig tycker jag! Jsg kan tänka mig det är en tid full med känslor och att du kommer vara trött efter pärsen. Plus ett barn på neo är alltid ängsligt. Ta hand om dig så gott det går! Vi har dig i våra tankar. Kram och ser fram mot att höra adig snart. Vill gärna höra om förloppet och hur du mår. Din kunskap är värdefull.
  • Redan47

Ninac: du blir troligen kopplad till spec mvc om du har högt blodtryck . Jag införskaffade en mätare. Mätte varje morgon så fick jag kontinuerliga uppgifter ovh inga tillfälliga svängning pga stress på mvc dagen.

Du är ansvarig för dig. Du väljer själv vad du uppger. Ingen ifrågasatte mig, så skönt. De bara noterar i journal. Jag uppgav allt.

• Redan47
    NinaCamilla skrev 2017-04-20 17:44:32 följande:

Hoppar ur gruppen eftersom glädjen blev kort. Missfall i vecka 7. Lycka till alla andra!

Nej !!! Inte nu.... så sorgligt. Du kom ju så långt nu. Vad hände? Såg du något på vul? Finns inga pepp ord just nu. Känner så starkt för denna motgång . Tar tid att smälta och starta om.
  • Redan47

Lill111- du har fått kloka svar. Jag bara instämmer . Tekniken att frysa idag går ej att jämföra med tidigre . Gäller embryon oxå. Ich går det åt helvete så är det när de tinar! Lever de så är de starka!!! Alltid haft frusen. Håller tummar nu!

• Redan47

Hejsan alla där ute!

Tänker på er och hur det går! ?

Dreamz.... dig allrahelst . Hur mår du?

Här är det full rulle. Hinner inte läsa en rad av mina studier när mannen varit borta 3v. Jag är varje dag så tacksam att jag orkade driva 10äd processer. Så nära separation.,, det frestade på ordentligt.

Tyckommig hur har du det med dubbel twin och den lille pralinen . Tänker han är som den där sista pralinen i asken vi sparat till sist!

• Redan47

Micro efter så många försök på ivf Riga skulle jag byta klinik tex serum Aten. Gör hysto där och bli behandlad efter deras schema.

• Redan47
    Redan47 skrev 2017-05-17 16:24:19 följande:

Micro efter så många försök på ivf Riga skulle jag byta klinik tex serum Aten. Gör hysto där och bli behandlad efter deras schema.

För de gör inte hysto alls på samma grundliga sätt. I Aten en grundlig genomgång med kamera o det filmas. Den går de igeno med er efteråt. Det likställs som op.
  • Redan47
    Sunlight skrev 2017-05-19 23:53:01 följande:

När slutade ni med fragmin och trombyl inför förlossningen? Är i vecka 36. Hur gick det för er som fick havandeskapsförgiftning inför förlossning och efter?

Mamma
    Slutade bara med trombyl. Fragmin fortsattes med utan avbrott till 6v efter KS. Pga att förhindra propprisken.

Fick hvskfrg i slutskede , akut KS 34+1.
    Insjuknade rejält efter KS. Behandlad med blodtryckssänkande tilll 12v efter KS.

Va skönt att de är fullgångna!!! Grattis till bebisar , hoppas du får snitt snart så du slipper bli sämre.
  • Redan47
    lill111 skrev 2017-05-22 14:23:23 följande:

Hej! Är det någon som använt picsi hos dr d vid ÄD?

Ingen aning....
  • Redan47
    maijo skrev 2017-06-11 21:59:01 följande:

Har någon här egen erfarenhet eller hört något om EVG i Riga?

Jag skulle kontakta serum i Aten och höra! Omg!
  • Redan47

Jag är bRa jag; förstår din känsla precis! Ang ålder... bara en siffra . Sinne ich fysik påverkar outcome! Jag vill dela hur vi tänkte, att det skulle vara tryggt för barnen att ha syskon när de växer upp och blir äldre m egna barn , om Jsg då inte lever då, så finns det ändå familj.
    Nu blev det två, annars tveklöst syskonflrsöj. Iallafall gjort ett två försök.

• Redan47

Piperoni- jo jag har haft stora problem m slemhinna o att min kropp ej svarade på externt östrogen.
    Som sista utväg provades tamoxifen eller något liknande namn. Det påverkade mina äggstockar att producera eget östrogen - det hjälpte mig.

• Redan47
    Rosen 76 skrev 2017-08-08 17:38:02 följande:

Måste rådfråga experter... ska göra FER snart och fått frågan om att göra insättning i egen cykel utan mediciner eller i "konstgjord" cykel med alla mediciner?!?!
    Vad är bäst? Vad har ni gjort och utgång?
    Hjälp!!!

Det ena behöver inte utesluta det andra. Du kan göra i naturlig cykel och samtigstgt använda extra östrogen om slemhinnan behöver extra boost. Men göra insättning när din egen kropp är redo/ när fönstret öppnas.

Det kräver dock stt du på kliniken npgra dagar och tar prover på östrogen o framförallt progestoronhalten parallellt med att göra UL för att bevaka ägglossningen.

Gör du medicinskt så gör du med östrogen o kontrollerar m UL slemhinnan, och öppnar fönstret medicinskt typ m progestoronet.

Fördel att göra naturligt är , tycker jag, att du gör insättning när DIN kropp är definitivt mottaglig. Och inte riskerar att din cykel ligger i bakgrund o stör den medicinska, om det drar ut på tiden med transfer. Gjort på mig.

Men det vet du nog själv om o när du har äl vilket oxå kan ske även om cykeln är medicins kontrollerad....

Lyssna inåt vad som känns bäst för dig. Det ska ju funka i livet oxå. Viktigt oxå att du känner dig tillfreds med alltihopa.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus