• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

TyckOmMig skrev 2016-09-25 08:39:13 följande:

Frazze-jag har ammat alla mina barn och har aldrig hört talas om att amningen skulle sina försvinna sådär hur är det nu-fått lite sömn och kunnat amma på morgonen?

Lilleman är verkar han nöjd?

Ja jag har sovit lite och ammat honom i natt och nu på morgonen, men det kommer inte mycket känns det som. Försöker pumpa efter amkingen direkt en stund nu för att se om där finns nåt kvar och om det kan trigga igång mer produktion. Men igår kom det ut kanske 10 ml och då var lilleman låååååångt ifrån nöjd. Blev att pappa fick ge ersättning tillslut.
  • Frazze

Hej igen! Nä då mjölken var inte slut, bara jag som slarvade med vätska! Däremot så bråkar lilleman och vill bara ta ena bröstet sen däckar han och det spelar ingen roll vad jag gör. Det gör ju bara att han är hungrig igen efter 1timma el så. Men det är svårt att ta sig utanför dörren när man matar, byter blöja 2 ggr och tar på kläder, sen är det dags att mata igen får hoppas han bättrar sig på det snart. Mina bröst producerar ju inte några större mängder än utan brukar stanna vid max en 105ml om jag har tur. Och får han då i sig en 40-50 ml från ena bröstet så klart att han är hungrig fortfarande när han borde äta 100-120 ml suck!Hur har ni gjort? Kommer ni ifrån soffan på dagarna eller ammar ni hela tiden oxå?

• Frazze
    Redan47 skrev 2016-10-01 21:22:09 följande:

Frazze, det är inte mängden som avgör hur mätt han blir. Du kan ha fet mjölk och då är det inte de stora mängder du ger exempel på. Och ja, det är tajt om tid när de behöver äta varannan timme. Så hade jag i 5mån. De nöjde sig dessutom med varsitt bröst. Det kanske din oxå gör. Pumpa ut det andra direkt! Så kan du ge det senare eller frysa in.

Jag märkte direkt om jag drack mindre än 3liter om dagen totalt all vätska. Ich sömnen förstås.

Ang att komma ut. Jag förberedde innan amning för en utevistelse. Böt endast om de bajsade under amningen. Klädda för utgång, underställ och bara stoppa ner i fårpåsarna.

Så 1h promenad var mitt kall, varje dag. Det blev och är än Idag, min återhämtning och egen tid. Jag hade dem i början oxå i bärsjalen då sov de alltid när jag var ute. Då behövs inte massa extra kläder bara en liten tunn luva på sin höjd.

Haha dricka 3 liter gör jag innan lunch typ! Jag dricker 1.2 liter innan amning och lika mycket efter och lite mer där emellan. Drack ju en öl om dagen förut, men det gick inte med lillens mage tyvärr. Lilleman är konstant hungrig nu så mina bröst verkar inte räcka till. Min man brukar värma på 50ml ersättning efter jag ammat så får han dricka så mycket han vill. Ibland tar han lite och ibland så tar han alltihopa och verkar knappt nöjd ändå. Ett mysterium med denna underbara lilla gnutt!
  • Frazze
    niki74 skrev 2016-10-01 23:49:57 följande:

Jag ammade i stort sett hela tiden de första 6-7 veckorna. Han äter i 30 minuter, somnar i 10 minuter, vaknar och vill genast äta igen i 50 minuter, sover i 15 minuter och vaknar och vill äta i 30 minuter... ungefär så har det varit. Inte förrän för ca 1 1/2 vecka sedan har jag märkt att det börjar förändras och att han kan ha längre pauser emellan där han nu skrattar och "pratar ". Några långa barnvagnspromenader som jag hoppats på har alltså inte funkat. Nu funkar kortare promenader och jag har alltid med bärsjalen, för den gillar han att sitta i.

Dricker du mycket vätska? Jag dricker nog en 6-10 liter om dagen/dygnet! Det rinner snart ur öronen på mig!

Ska vi ut och göra något så matar vi till från flaska antingen sånt jag pumpat ut el ersättning.

Nu ikväll så ammade han faktiskt riktigt bra! 20-25 min på ena bröstet och 9 min på andra, det får man allt vara nöjd med. Nu får vi se när det är dags igen
  • Frazze

Vilken natt! Jag tänkte vara snäll och låta min man få sova en hel natt för en gång skull. Men vår lilleman hade andra planer! Han vaknade och tog ena tutten den högra som han brukar ha lite svårt med. Men när jag försökte ge han den vänstra så får han på något vis inte tag och börjar gallskrika. Han skrek och skrek hur jag än gjorde för att trösta honom och till slut kom min man in och trodde väl att jag försökte ha livet ur den lille Det blev flaska till slut. Nästa gång han vaknade så tänkte jag att jag börjar med vänster tutte, men think again mum! Gallskrik och så blev det höger tutte och föaska igen. Jag tror att han har fått på tok för mycket flaska det sista, så från och med nu blir det mindre flaska för den lille herrn! Annars får jag ge upp amningen för det tar ju ca 1.5 timmar att mata han på natten nu varje gång.

• Frazze

Förresten så har jag varken bärsele el bärsjal! Vilket är att föredra och är lättast? När kan man börja använda bärsele? Man ska väl inte använda det i början va? Alla tips är välkomna!

• Frazze

Nej jag fattar inte hur man ska få till det med amningen? På BB blev jag satt på att amma 15 min ena bröstet och 15 min på andra sen matvägde vi och så fick han flaska det sista som saknades. Det värsta är att nu så vill han absolut inte snutta mer än max 15 min på ena bröstet och sen ska man joksa massa med han som rapa vilket han inte gör även om vi jobbar på han i 15 min. Sen så ska man byta blöja för att han har bajsat och han har exempkariskt bajs nu senap med keso i :-P skönt att semper magdroppar faktiskt funkat på det. Sen om man retar upp han rejält så kanske han tar andra tutten i 5-10 min. Jag vet att han inte får insig tillräckligt och med den flaskan vi har så verkar han nu bli ännu latare och inte vilja ta bröstet. Vi ska jobba på att ge han medela calma falska, men det lär nog ta din tid då han innan fått en fast food flaska MAM antikolik! Han är bekväm den lille!

Igår natt så skrek han i 2-3 timmar och vi stod helt handfallna och visdte inte varför. Men han har massor med luft i magen så det måste vara det som gör ont Stackars lilla hjärtat! Det gör ont i hela mig! Men tillslut så tog han ena bröstet och snuttade sig till sömns och han somnade så gott i min säng intill mig och sov i 3timmar så det var inga max 4 timmar emellan matningarna där. Men jag lät han sova för han var helt slut. Sen efter det så har han tagit en tutte i 10-15 min och sovit gott i 3 timmar. Vi ska till BVC imorgon så har han gått ner i vikt eller nåt så säger jag bara att det är så det går bät han får bestämma! Men det är bara att kämpa på!

• Frazze

Och Pink lily vår grabb bajsar säkert en 6-10 ggr per dag/dygn! Det kommer kanske inte så mycket varje gång, men ibland hinner vi knappt få på den rena blöjan förrän det är dags för nästa. Han brukar dock vara SÅ snäll att han väntar tills man är helt klar och fått på han alla kläder innan han blåser av igen Men vi klagar inte för det betyder att han får ut en massa luft ur magen.

• Frazze

Ok, vad hände nu? Först tog han ena bröstet i 12-13 min srn tog han andra bröstet i 15-16 min sen fick jag lägga tillbaka han på första bröstet i 7-9 min och sen till det andra igen i ca 5 min! Någon måtte ha vart huuuuungrig alltså Åh så lycklig jag blir!

• Frazze
    Sunlight skrev 2016-10-04 05:08:49 följande:

Jag är äntligen gravid igen. Är det någon som har utrogest och estrofem över som datumet

Inte har gått ut på? Vore jättetacksam för lite hjälp. Tack.

OMG! GRATTIS! Jag hoppas att allt går bra nu! Tyvärr har jag inget av ovanstående mediciner! Har bara andra progesteron!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus