• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Jag är bara jag skrev 2016-07-14 12:55:29 följande:

Ingen konstig sjukdom och jag har inga symptom alls från den som gravid vilket är vanligt. Nästan första tecknet att jag inte märkte min sjukdom. Desto mer trist då att må så illa av att vara gravid. Fick mer migränmedicin, men tar dem väldigt sparsamt. Bor långt från Sthlm och ingen läkare nånstans kan få mig pigg så länge migränen håller i sig. Kan bara hoppas den går över för jag mår ju bra f.ö så då skulle jag kunna aktivera mig igen. Våra djur börjar nog undra var jag håller hus.  Kram!

Så skönt att höra ifrån dig! Jag undrar hela tiden om hur du mår Det är så tråkigt att du ska må så dåligt under din graviditet nu när det äntligen har gått vägen. Och bry dig inte om såna läkare som du fick där på spec mvc! Vad F*N rent ut sagt vet hon om att ha kämpat så otroligt för att bli gravid och få ett barn? Är inte det alla människors rätt att kunna få bli föräldrar, hur det än går till? Det är väl inte hon som behöver lida och må dåligt av det? Äh kom på nåt spydigt att säga till nästa gång om hon har mage att skälla ut dig igen (subba) Min läkare på spec mvc ser lika snäll ut som han är! Jag tog upp precis ALLT som jag var orolig för och han sa att då kollar vi upp det då! Done and dusted bara så! Inga protester eller något! Såna ska läkare vara, annars har de fel yrke! Speciellt om man jobbar med hormonstinna gravida kvinnor! Man vet ju aldrig hur en sån kan reagera?

Vilken vecka är du i nu?

Jag hoppas att du kan få migränen under kontroll, så att du kan få njuta lite innan pyret kommer.

Stor styrkekram från mig
  • Frazze

Åh GRATTIS Pink lily! Så underbart att höra att allt gått bra och att din lilla snutta äntligen finns i din famn. Får mig bara att längta ännu mer efter vår lilla klimp! Stort lycka till nu med allt. Kram

• Frazze

Sitter här på vårdcentralen och väntar med spänning på att få ta mitt glukosbelastningsprov. Hoppas och ber att jag inte har lyckats få diabetes även om det är graviditetsdiabetes. Har inte ätit något sedan kl 20.00 igår och är räääääätt hungrig nu. Funderar på hur det ska gå att svälja sockerlösning på fastande mage utan att kräkas I alla fall, snälla håll tummarna för mig att det går bra idag.

• Frazze

Verkar inte vara min dag idag fastesocker låg på 4.8 tror vi så det togs om och då låg det plötsligt på 5.1 bådar inte gott. Det ska ligga under 8.7 för stt jag ska vara frisk ( in my dreams) under 10 är det glukosbelastning och över 12.1 så har jsg diabetes. Hur hände detta bara sådär efter alla mina toppenprover? Törstig som få nu efter detta äckliga sockerbatten :-P

• Frazze
    Frazze skrev 2016-07-20 08:52:34 följande:

Verkar inte vara min dag idag fastesocker låg på 4.8 tror vi så det togs om och då låg det plötsligt på 5.1 bådar inte gott. Det ska ligga under 8.7 för stt jag ska vara frisk ( in my dreams) under 10 är det glukosbelastning och över 12.1 så har jsg diabetes. Hur hände detta bara sådär efter alla mina toppenprover? Törstig som få nu efter detta äckliga sockerbatten :-P

Det var tydligen min dag idag! Efter 2 timmar så tog de blodprov och det visade 6.9!!!!! Jösses tänkte jag, det kan inte stämma. Ta om det och testade en annan apparat. Då låg det på 7.4 :-/ så vi tog ett 3dje och kollade i första apparaten igen och då låg det på 7.2 så det måste ju vara där runt i kring någonstans i alla fall. JAAAAAAAAAAAA jag har inte ens glukosbelastning! Happy as a goat så tänker jag i alla fall hålla mig ifrån en massa socker och godis nu min sista tid som gravid.
  • Frazze

Ja såååååå skönt att slippa tänka på det! Men ändå skärpa sig sista tiden så att det inte kommer ändå. BF den 9/9 alltså om 7 veckor på fredag. Min mamma tror att jag bara har 5 veckor kvar. Vore ju underbart! Nä inget planerat ks utan jag hoppas på vad säger man "normal" förlossning. Här på skaraborgs sjukhus så har de ju en helt sprillans ny förlossningsavdelning och i v 36 (den veckan vi är beräknade) så öppnar det nya BB där partnern är garanterad att få stanna över natt. Gamla bb får de enbart stanna om det finns plats. Jag hoppas att hur det än blir att han får stanna! Jag vill inte att han ska behöva åka hem och ego bli lämnad ensam där. Men huvudsaken är att bebis kommer och är frisk och levandes sen får man bara ta resten.

Härligt TyckOmMig att tiden börjar gå för dig med! V 16 betyder snart dags för ul! I v 16 så kände jag inget heller utan det kom i v 19 tror jag. Men jag har ju moderkakan i fram så det var ju därför. Nu så kör den där lill* gymnastiska övningar mest hela tiden så jag bara njuter allt jag kan.

• Frazze
    Micro skrev 2016-07-20 20:41:44 följande:

Ul idag, gravid i v 7+2:))

Aaaaaaah är det sant? Grattis! Håller tummarna för att allt går bra! Kram
  • Frazze

Är det inte helt fantastiskt att man mitt i den klibbigaste och äckligaste värmen ska få världens förkyldning? Varför skulle detta ske? Jag har klarat mig hela tiden medans alla i skolan hade influensa och satt runt mig hostades och snörvlandes, men NU när min man äntligen ska ha semester så blir jag sjuk och drt verkar vara en sån där som smittar snabbt för min man är redan på g att bli sjuk han med.

Jag brukar ju alltid riva färsk ingefära (ganska mycket) med honung och citron i hett vatten. Men jag läste att för mycket ingefära inte är bra! Vad har ni hört om det? Jag kör honung och citron så länge och en kopp på kvällen med lite riven infefära i.

• Frazze

Så där! Fortfarande ej helt kurerad från denna hemska förkyldning i denna värme, men ändå bättre än jag har vart.

Imorgon så bär det av till Gekås i Ullared för att inhandla det mesta till bebis kommer. Alltså tvättlappar, amningspads och ja vad där än finns. Amningskudde har jag hört är bra att ha och att det finns bra billiga där så det kan nog hända att en sån slinker med. Är det någon som har bra förslag på vad man behöver när man är på BB eller när man precis kommer hem därifrån? Skötbord, blöjor, tvättlappar, kläder, filtar, handdukar, badbalja, salva för stjärten har vi redan den bästa! Finns inte här i Sverige tyvärr! Vad mer? Kasta förslag på mig! Vi har INTE EN PINAL, så ALLT behöver köpas.

Ha det gött! Kram

• Frazze

Tack för alla tips! Ja vi hade nog inte tänkt oss ett babynest först i och med att vi inte kommer kunna ha liten mellan oss i sängen. Min man är så lång och stor att han tar halva min säng oxå och jag vet inte hur många gånger jag fått en armbåge i pannan

Jag hade mer tänkt en sån säng intill min sida som är öppen, men det klart att då behövs nog babynest ändå. Sen som ni skrev på soffan är det ju guld!

Ja såna små handdukar att torka med har jag redan lagt på listan och små snuttefiltar etc. Det blir nog en bra shopping under dessa dagar. Vi ska stanna över och handla över 2 dagar

Ja tänk att luten ska komma till oss snart! 46 dagar till bf om denna lilla kludd kan vänta så länge Kram på er!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus