• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Jag är bara jag skrev 2016-08-16 14:28:17 följande:

Frazze: man tar inte itu med saker förrän de hänt så måla inte f*n på väggen än! Nu håller vi hoppet uppe!

Jag vet inget alls om dina andra bekymmer, men fråga b.m tycker jag.

B.f 2/12 och får inte gå en dag över. Blir det k.s blir det ju tidigare hur som helst. Känns bara som det kommer bli ännu tidigare av sig självt. Redan mycket sammandragningar om jag anstränger mig. Och det gillar inte lille skrutt för då blir det världens fart! Trots det blev jag inspirerad av dig och din omorganisation och "boande" hemma.  Har ju massor med grejer och kläder från min barndom kvar, men röran i förrådet gjorde att jag hade noll koll. Nu har vi städat/ordnat upp hälften-jag mest sittande på en stol dock - så det känns överkomligt nu. Har ju min urtjusiga barnvagn kvar som kräver bara aningens fix för att bli superfin.  

Oroa dig inte nu-allt löser sig! Kram!

Åh vad glad jag blir när jag läser att du blev lite inspirerad av vårt donande. Visst är det roligt att komma igång? Skönt att ha det gjort, för man blir ju inte direkt smidigare med tiden Jag kan ju ta det lugnt nu då vi är ju så gott som färdiga, men jag bäddar inte spjälsängen förrän bebis kommit ut. Den behöver ju inte stå där och samla damm i 3-5 veckor om denna lilla inte kommer tidigare då.

Min mamma har sparat en låda med kläder från när jag var liten, men vi vet ju inte om detta är en tjej. Då att tillägga att det är klänningar och bikini etc som hon sparat och det tror jag inte man använder på en liten kille

Sitter här och väntar på att de ska ringa från sjukhuset och ge mig mina provsvar! Jag hoppas så innerligt att det är negativt och att jag är frisk!

Ha så kul i ditt donande och bonande! Hoppas att det får dig att tänka på något positivt och att det får dig att må lite bättre. Kram
  • Frazze

Så skönt! Läkaren ringde igår och sa att jag INTE är smittad av TBC. Lättnaden sköljde över mig och jag har sovit som en klubbad säl inatt. Nu ska jag och magen njuta allt vi kan de sista dagarna, veckorna ja vad det nu än blir innan det efterlängtade älskade hjärtat kommer ut. Kram

• Frazze

Nä nu minsann så lämnar jag en avhysningslapp till bebben i magen! Nu vill inte mamma och pappa vänta längre! Du har MAX 2 veckor på dig att flytta ut! Jag vill bädda spjälsängen och plocka fram allt och bara ligga och mysa och sniffa bebis nu! Inte oroa mig för att den inte rört sig ordentligt på natten etc. Kom UT och säg hej nu! Älskade efterlängtade lilla knyte <3

• Frazze

Ibland ska man ändå ha lite tur! Igår så bestämde vi oss för att åka ner till röda korset och hyra ett babyskydd. Vi tyckte att 400kr för 9 månader lät mycket bra, men om det var sunkigt så skulle vi köpa ett nytt.

Vi kom ner dit och damen som jobbade kände genast igen min man då de jobbat ihop och jon blev överförtjust i att vi var gravida. Vi frågade om det var där man kunde hyra babyskydd och hon sprang genast iväg för att hämta ett. Hon kom tillbaka och sa att, -Nu har ni tur för vi har precis fått in sprillans nya i veckan här.

Tack för den 400kr för 9 månader sprillans nytt babyskydd! Vi är väldigt nöjda.

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-08-28 20:38:17 följande:

Jag orkar inte vara gravid längre vare sig fysiskt eller psykiskt och varje sekund tro att barnet ska dö så nu tänker jag sluta låtsas som om vi ska få barn. Tänker plocka bort det vi har och inte skaffa nånting mer. Ett besök till hos b.m ,sen säger jag nog nej. Det ger ju ingenting! Ångrar mig t.o.m...

NEJ! Du får inte Jag blev mamma igår till en liten prins och jag lovar dig att det är värt all smärta som man går igenom. Snälla du stå ut! Hang in there! Snart så kommer den lyckliga stunden! Snälla kämpa på!!!! Lova det!!!! Stor kram
  • Frazze

Hej allihop! Jo lördagen den 27/8 kl 12.26 så kom lillprinsen till världen. Vattnet började rinna vid 22.20 men värkarna kom inte med en gång. Vid 05.30 så åkte vi in och då var jag öppen 5cm redan. Men ändå så ville han inte komma ut när det var dags. Jag fick dropp för att få igång starkare värkar (inte vad man önskar precis då) men efter 55 min krystarbete med mycket vridningar och vändningar och knästående så kom han äntligen ut. V38+0 på dagen och kusinens födelsedag

Han är 51cm lång och väger 3340gr och ligger nu och snuttar förbrilt på mitt bröst. Kärleken är fullkomlig och jag kan inte se mig mätt på VÅR son! Vår son som vi kommer att få ta med oss hem! Jag är så lycklig att jag gråter glädjetårar flera gånger om dagen! Kan vara att jag är lite svag efter förlossningen oxå. Livmodern ville inte dra ihop sig och jag har förlorat nästan 1.5 liter blod. Men mår bra ändå! Kram

• Frazze

Oj oj oj! Vilken vecka det har varit. Lille prinsen gick ju ner mer än 10% av födelsevikten sen blev han gul, men det tog någon dag innan det uppdagades och det var så högt att han behövde sola.

Har kämpat och kämpat med amningen för att han ska gå upp i vikt att jag inte känt själv först hur jag började rasa. Fick världens infektion och har haft hög feber och frossa. Matt är bara förnamnet! Och så kom de på att jo den där biten moderkaka som de trodde kunde sitta kvar, faktiskt satt kvar!

Idag så skrapades jag och jag mår redan bättre. Jag har fått antibiotika iv och metrigin för att ge "sammandragningar" i livmodern. Och tydligen så går DEN jävla skiten över i bröstmjölken, så lilleman bajsade neongrönt slem och har haft jätteont i magen. Jag fick världens risigaste mage av den och fruktansvärd magknip, så tänk den lilla magen

Nu har jag pumpat ut brösten och slängt. Lillen fick ta flaska som jag egentligen inte ville än. Han får ta flaska en gång till inatt så får jag pumpa ut det sista av den elaka mjölken innan vi kan mysa igen.

Lite skönt att "vila" brösten dock. Nu ska jag få antibiotika inatt igen, sen hoppas jag att allt är bra!

Det får fan räcka nu! Ursäkta mina ordval här, jag vill bara komma hem nu.

Han har 1 vecka på sig att gå upp 200 gram, så mjölkkon här vet vad hon har att göra. Jobbiga är ju att han fortfarande är slö och bara somnar vid bröstet.

Min mjölk tog ju lång tid att komma igång efter all blodförlust. Har haft STORA koagel som kommit ut 2 ggr efter förlossningsdagen. Lika stora som bebishuvuden! Nu blöder jag bara lite rosa igen.

Tycker verkligen att du ska ta och kolla upp det där Pink lily! Jag har/ hade sist ett hb på 78. Vid 65 så är det farligt! Imorgon ska jag kollas igen så får vi se om det blir blodtransfusion.

Grattis niki till er lilla kille! Visst går tiden bara för fort? Jag vill att min lille gnutt ska vara så här lite i 1 år innan han börjar växa. Min mor hade köpt kläder i storlek 62 och det står 2-4 månader på. WHAT? De är ju gigantiska! Vår lille kan ju inte ha 50 än! Han drunknar i dem Nä nu ska jag sova och bli frisk! Får förhoppningsvis komma hem imorgon. Har märkt att en moders kärlek övervinner alla motgångar. Kram på er!

• Frazze

Åh jag blir galen när jag inte har full kontroll! Vår lille har vart duktig med att äta den senaste veckan. Vi har vart liiiiiite maniska med att matväga honom eftersom att vi är livrädda att han ska gå ner i vikt igen. Jag vet att han inte får i sig tillräckligt när han ligger vid bröstet.

Vi fick köra en egen variant när han hade gått ner så mycket. Först så ammade ju och höll på i 1.5 timma! Klart att lillen blev trött! Nu matväger vi och kör vi 15 min på vart bröst och sen så lägger vi till det jag pumpat ut el ersättning i flaska. Han ska ju ha runt 90gr 6 ggr om dagen el 65-70gr 8 ggr om dagen. Det har funkat toppen.

Men så har vi fått en läcka i köket och det skulle vara fixat snabbt sa de! Jo men visst! De har väl bilat upp halva köket och köket hos grannen som bor under med för att hitta läckan Vi hoppas de blir färdiga imorgon. Men det blev ju till att flytta hem till mamma över natt och då förlorar man genast kontrollen för att man inte kan ta med sig allt. Nu ville han bara ha en tutte och sen ville han inte snutta mer 15 min med fullt bröst brukar resultera i ca 55-60 ml om man har tur.

Är bara orolig att han ska gå ner i vikt igen lille gnutten

Hur har ni lyckats få era att äta bra? Kör ni flaska el amning och hur ammar ni i så fall? Behöver lite stöd i all utmattning

• Frazze
    azurea skrev 2016-09-14 17:36:26 följande:

Fråga: jag har problem med den manuella pumpen från MAM jag köpte förra graviditeten (då jag aldrig ammade av diverse orsaker). Jag tycker heller inte att det går så bra att handmjölka; det enda som funkade hyfsat bra var den elektriska dubbelpumpen från Medela jag hyrde från neo förra graviditeten. Men det finns i dagsläget inga att hyra och att köpa den verkar hutlöst dyrt för kanske 6-8 mån ytterligare. Hur pumpar ni som gör det bäst? Jag tycker inte jag får ut mer än max 40 ml. Och då VET jag att jag har bra med mjölk för bäbis växer på sig så det knakar och ligger över sin kurva. Eller som BVC uttryckte det "du har grädde i tuttarna". Men jag vill kunna pumpa ur så jag kan få iväg en stund, han är ändå närmare 3 mån snart. Hur gör ni andra?

De säljer Medela bröstpump enkel (elektrisk) på apotea för 1189kr. Vill du pumpa dubbelt kostar den nåt på 2000kr. Vi har hyrt en från BB och det är inte billigt direkt! Inatt så pumpade jag ut och min man matade med flaska så att jag har fått sova. Behövde verkligen det då jsg inte är helt kry än! Ska försöka amma på mer och mer. Ska köra var 3dje timma istället för var fjärde. Upp i vikt ska vår lilla gödegris i alla fall idag hoppas jag att vi kan få flytta hem igen
  • Frazze
    azurea skrev 2016-09-15 09:24:09 följande:

Jösses jag längtar efter att få amma var tredje timme bara

Min vill ju äta med 60-min intervaller fortfarande. Helt crazy. Har du testat enkelpumpen? Funderade på att köpa den men ville bara inte spontanköpa utan att höra mig för. Har en tendens att köpa innan jag tänker efter före ofta nämligen. Om inte du, kanske någon annan här i tråden som testat den?

Nä jag har tyvärr inte testat den! Vi hyrde ju en sån där stor på BB och då tog vi bara för enkelpumpning. Men den fick jag låna gratis en extra slang och flaska där ändå.

Ja mata var tredje timma är bara för att vi matväger och lägger till extra baby semp ersättning varje gång om jag inte pumpat ut något då förstås.

Men bröstpumpen medela den stora är fantastisk, ver ej hur den lilla är tyvärr. Hoppas att du oxå kan få ordning på amningen snart. Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus