Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Frazze mfl: rek oxå att gå in på nätet & beställa gratis babyboxar. Tex apotek hjärtat, jättefin med bra grejer. Bla våtservetter tvål reklam artiklar . Liberoboxen. Lloyd apotek. Kronan.
Frazze mfl: rek oxå att gå in på nätet & beställa gratis babyboxar. Tex apotek hjärtat, jättefin med bra grejer. Bla våtservetter tvål reklam artiklar . Liberoboxen. Lloyd apotek. Kronan.
Åh herre min skapare vad man kan handla! Vi har handlat för 5000kr idag, men det känns inte som att man handlat nåt ändå. Jag hittar inga dusch grejer utan en massa kemikalier i, vad kan man använda då? Och jag ville ha såna gamla hederliga tvättlappar i skumgummi aktigt material till rumpan, men det verkar inte finnas det heller. Ja ja vi har några veckor till att leta efter grejer.
Duschgrejer utan parfym - Apoteket. Deo utan aluminium - hälsokosten. Tvättlappar i skumgummi ska du hitta på Willys eller ev ICA :).
Vanlig eko rapsolja använde vi på bebisarna när de var nykläckta. Torkande försiktigt med bomullsbads...spec runt hals o armhålor där det lätt blir fukt kvar. Och kokosolja använder jag oxå både som rengöring o smörjer oxå med.
Skumgummitvättlappar är ju oxå tillverkade av plast... Ska du verkligen ha det, när det går att skölja i vatten direkt? Eller frotté.
Så nu har jag börjat att tvätta upp alla grejer som vi köpt. Jag kör alla smågrejer i vår egen maskin, så kör jag de större och tyngre grejerna i tvättstugan. Får köra tomma maskiner med oparfymerat först bara innan jag kör några babygrejer. Vad använder ni för tvättmedel? Någon som använder sköljmedel i något? Jag funderar på att tumla lite grejer så att det blir mjukare. Jag kör med förtvätt för att säkert få ur alla gifter ur grejerna.
Märke:Neutral. Neutrals sköljmedel ibland i kläder...handdukar o lakan. Jag kan man säga underdoserar skölj när jag har det i kläder. I fleecematerial anv jag sköljmedel oxå.
Varför ens berätta det?.....
Nej. Finns ingen automatik om du är svensk medborgare.
Om du vill erkänna juridiskt faderskap så gör du det..., på heder och samvete.
Gnäll och gnöl... Nu är jag nere på max 20 minuter jag orkar vara uppe och 100 meter jag kan gå utan att nästan svimma. Skulle göra vad som helst för att må bra bara en enda dag! Men gnäller jag hos b.m hotar hon väl med k.s och det är inte givet alls annars. Fet, äcklig, ful och värdelös har jag blitt som gravid...
Tack snälla du! Ibland vill jag bara ge upp... V.24 imorron och ser inget slut på det dåliga måendet. Vill gråta när jag ser mig i spegeln. Sover dåligt p.g.a oro och allt större mage och den förbaskade nästäppan-som när som helst kan övergå i störtnäsblod. Läser om de som fasar över en viktuppgång på 4 kg och jag har skenat iväg minst 10 kg redan. Men orkar ju inget göra! Tycker så synd om min man som får stå ut med gnäll och mer jobb och rapar och jag vet inte allt. Samtidigt som jag vet att andra säkert har det värre och att jag själv kommer få det värre, men det hjälper inte här och nu liksom...
Vågar inte tro än så då törs jag inte glädjas heller så jag får panik när jag ibland tänker att tänk om vi verkligen får barn-hur ska jag orka, hur ska vi hinna köpa och få i ordning allt?!
Bara här jag vågar gnälla-det ses ju inte med blida ögon att gnälla som äntligen gravid. Och det är ju roligt när man nyser och väcker lille skrutt med ett ryck! Allt är inte skit, men lite väl mycket ibland.
Stor kram! Snart är din belöning här!