• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Första mätningen på mvc idag gick bra! Låg en aning över mittsträcket i tillväxt, så det blir spännande att se nästa gång om det växer ordentligt. Socker 5.4 eftet frukost, blodtryck 100/60 och blodvärde på 118. Allt bra än så länge Föra in lite mer järn i dieten bara sen så är det fixat. Lite mer än 3 månader kvar tills korven äntligen får komma till oss

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-05-29 15:24:37 följande:

Vad ska man med specialmvc till egentligen? Är det nån av er som gått där och verkligen fått ut nåt av det? Blodtryck och prover tar jag hellre här där jag bor om det ändå är det enda de gör- fast jag misstänker att de vill tvinga på mig en abort för de skulle prompt göra UL 1-2 veckor före RUL och så många UL så tätt behövs sannerligen inte. Övriga besvär blev jag hänvisad till vanliga v.c! Som vanligt NOLL impad av svensk sjukvård...

Ja man blir inte överraskad direkt längre! Det är bara att stå på sig och skita i vad de tycker.
  • Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-05-29 17:03:21 följande:

Maken har erbjudit sig en utskällning... Jag är bara less på att må så här. Det är klart det är värt det om jag får barn, men då har jag tappat all ork och kondis och kommer helt enkelt inte orka ta hand om ett barn.

Din ork kommer tillbaka när bebis är född! Eller du kommer inte få sova men just det här med att må bättre kroppsligt kommer du göra. Sen endorfinkicken av att få en bebis och bli mamma kommer att hjälpa dig oxå. Vila så mycket du kan nu och ät så bra du kan och ta små lugna promenader så gott du orkar. Jag har satt mitt liv på paus för att fixa skolan färdigt först, sen ska jag njuta och leva inför ankomst av vårt lilla hjärta. Bit ihop! Du klarar det! Du är kvinna och tur är väl det för en man hade väl aldrig klarat av det tänk att det lyckats och du är i v 13-14 nu! Bara ca 25 veckor kvar! Heja heja! Sök vc och be dem hjälpa dig! Stor styrkekram till dig nu!
  • Frazze

Jag gjorde snabbul i v16 sen rul i v20 sen panik ul i v 23 men nu ska jag lugna mig till v 30. Bara underbart att få se lilla hjärtat slå.

• Frazze
    Jag är bara jag skrev 2016-05-30 16:15:08 följande:

Jag har tyvärr en sjukdom som sen 20 år ger mig lite ork och mycket dålig muskelkraft så nej, fortsätter det här kommer jag definitivt inte orka en bebis. Jag tål vare sig rörelse eller ljus ö.h.t! Promenader är ett skämt, jag vill dö av att måsta gå på toan. Vilar jag mer kommer jag bli utan minsta tillstymmelse till muskler att ens bära upp mig själv... Så jag är redigt orolig! Mvc får inte hjälpa och v.c går jag inte på-odugliga och okunniga. Har aldrig fått hjälp av vanliga sjukvården i mitt vuxna liv så varför skulle de ändrat sig nu? Men jag ska ringa b.m imorron och fråga vad vitsen är med instanser som inte får hjälpa när man mår uselt.

Aj då det var ju lite allvarligare då än bara "må dåligt" trodde det var graviditeten och medicinerna från ed som gjorde det. Vad är detta för konstig sjukdom? Finns någon diagnos för den? Har du (dum fråga) provat alternativ behandling/medicin? Tar du några mediciner alls mot detta el finns ingen behandling? Oj 100 frågor direkt! Du behöver inte svara om det är känsligt. Känns bara så tragiskt att när det verkar ha lyckats, så mår du så här och funderar på om du kan el inte Önskar jag kunde överföra lite styrka och energi från mig, men det går ju inte Pepp pepp ändå! Vet inte om du bor i närheten av Stockholm och skulle vara intresserad av att gå till Hormonelle. Du skulle ju kunna skriva ett email till dem och berätta precis allt. Det kanske finns nåt de kan göra!? Vet att det är mest hormoner han jobbar med, men man vet inte? Fråga kostar inget och skadar inte heller. Hoppas att du klarar det ändå! Stor styrkekram!
  • Frazze
    Redan47 skrev 2016-06-03 22:58:57 följande:

Jag är bara jag: stort grattis till att du äntligen lyckats bli med bebis! Tror inte jag sagt det. Kämpigt att behöva må så dåligt i en så efterlängtad graviditet.

Jag gick till spec Mvc hela grav för att göra ultraljud och då är det spec läkare som utför dem, inte bm. Varannan vecka. Det är bra att de har koll! Klart värt tycker jag.

Frazze när har du BF ? Era grav rusar ju iväg!

Pinklily du oxå när BF? Tar du IL oxå fortf? Foglossning ett gissel. Jag vill varmt rek akupunktur. Jagcfickcdet och alvedon 665g det gjorde jätte bra verkan!

Kram till er alla!

Jag har bf den 9 sep. Ringde specmvc idag och skulle boka tid för TUL när jag är i v 30-32. Hon jag pratade med frågade hur det var med mig och jag svarade att det vart lugnt i magen igår kväll och idag på morgonen men igår morses så var det full rulle i magen. Då sa hon att hon ville att vi skulle komma in så att vi fick titta, för hon gillade inte att det var stilla. Jag som inte hunnit bli orolig ens!!! Vi kom in och de kollade och allt såg bra ut! Givetvis så blev man lite försökskanin då det var en som skulle lära sig ul maskinen och de började mäta och greja. Jag är idag i 25+6 och när de mätte bebis så var lårbenet lika långt som en i 26+4 och huvudet var 26+2 lite större än vad den skulle vara för denna veckan alltså. Han trodde att vikten var runt 900gr! Vår lilla älskling kommer att bli lång tror jag allt! Men skönt att den växer som den ska.
  • Frazze

Ok jag är hysteriskt orolig hela tiden! Bebis har knappt gjort ett ljud ifrån sig på flera dagar, sen i torsdags på dagen. Vi var inne i fredags och då såg allt bra ut. Jag känner bebis emellanåt att det är något svagt buff där inne, men har vant mig vid att här sparkas det ordentligt morgon och kväll. Jag orkar inte med denna ständiga oro! Kan inte allt bara få vara bra och gå bra så att jag inte behöver tänka på det?

• Frazze

Slutade med att jag ringde barnmorskorna på min gravidförsäkring och frågade vad de tyckte jag skulle göra. De rådde mig att ringa förlossningen och prata med dem. Jag gjorde det och jag fick komma in och lyssna på hjärtat. De kollade korttidsvariabiliteten som ska vara över 4.6 för att bebis ska må bra. Vår låg på 9.2 så allt är bra! Även läkaren kom och gjorde snabbt ultraljud och sa att de är där för oss och att vi kommer in ger dem en chans att rädda bebis istället för att vi tänker att man är dum och inte åker in. Vi har 5 min till förlossningen så det är lugnt för oss att åka dit med. Det var en bm som kom in igår och hälsade på oss, hon var med när vi förlorade vår lilla och hon kände igen vårt namn. Hon blev så glad att se att vi var gravida igen så jon kom bort till oss och tog över från den som hjälpte oss. Det var kul att se henne igen under roligare omständigheter. Igår kväll så var lillbus aktiv och sparkade hej vilt igen! Kan ha vart allt godis jag tryckte i mig på bröllopsdagen

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-06-06 13:27:14 följande:

Frazze-åh skööönt med ett så väl omhändertagande försök att leva i nuet och njut lite snälla du även om jag mkt väl förstår att det säkert är svårt...kram vännen.

Jag försöker att njuta så mycket jag bara kan. Men när bebis går från att busa regelbundet på kväll och tidig morgon till att man kanske känner en hicka mitt på dagen och kanske en buff så blir man orolig. Jag kännet ju att den lever, men just varför den helt plötsligt är så stilla i flera dagar utan nästan nåt livstecken är ju vad jag vill ha svar på. Men allt är bra! Ändå säger de till mig att är du minsta pytteorolig så ring så kollar vi! Du ger oss chansen att rädda bebis om något är fel.
  • Frazze
    xxx4 skrev 2016-06-06 18:12:57 följande:

Förstår dig också så väl! Har aldrig varit så orolig som just denna graviditet. Orolig för allt! Mest går jag o känner efter fosterrörelser. Har en lugn liten en i magen. I alla fall svårt att känna så ofta som jag skulle vilja då moderkakan sitter både en bit i framvägg o bakvägg. Har haft många koller både ctg o ultraljud då bebis lever runt o mår bra men sedan då det hemma är svårt att känna vissa dagar väcks åter oron igen. Är nu i v 35 o skulle vilja hoppa fram några veckor samtidigt som jag ändå njuter av att vara gravid med vårt fjärde o sista barn.

Ja detta blir ju min andra graviditet och första barn, så skräcken eftet att ha förlorat en har ju satt sig fast. Förra kände jag ju så mycket och denna har jag ju fått moderkakan ifram så man känner mindre. Men jag har ju känt massor på kvällar och mornar, men så blir det helt lugnt! Nu är den igång och busar järnet igen. Så skönt för dig att vara i v 35! 5 veckor kvar om det inte sker tidigare då. Jag har ju 13 veckor kvar, men det tar på det Kan inte fatta att vår lilla korv ska komma till oss snart! Vårat allt och vår ögonsten! Nä då jag längtar inte alls! Inte det minsta! Hahahaha! Ska försöka att njuta av sommaren, men september kan inte komma fort nog känns det som!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus