• Snart lycklig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Grattis Missne och Kakolina. Det har fötts några prinsar nu. Tyckte nästan att det bara föddes prinsessor ett tag.

TyckOmMig, roligt att läsa din uppdatering. Exakt hur gamla är dina gossar och hur ofta och mycket äter de och vad? Min lille A har ju aldrig ammats och blir 7 månader den 5/2. Han får ersättning liksom tidigare morgon och lunch, mellanmål runt 15.00 (smoothie, gröt m mos, banan), mat vid 17.00 ca (ekologisk brk eller hemlagat (har dock f n ingen bra mixer)), ersättning kl 20.00 ca. Sedan sover han fram t 07-08.00.

Trots att de lovade fixa så att jag skulle få vara med i en mammagrupp, så gjorde BVC ingenting!!! . Har därför inte så många att ventilera med.

• Snart lycklig

Tack för svar TyckOmMig. Alltid skönt att få lite tips om hur andra gör.

Tyvärr kunde jag inte amma alls, så min mens var redan tillbaka den 11/9. Plutten föddes den 5/7. Trots min ålder på knappt 50 år (usch!!!!, bara drygt 3 månader kvar), har jag tydliga ägglossninsskänningar och sekret (ursäkta detaljerna).

Vi har ju 6 st 5 dagars blastocyster kvar i frysen, varav tre i toppenklass och tre mkt bra. Vill så gärna, trots ålder få uppleva detta igen, men det känns lite orealistiskt. Jag hinner för min ålder, då våra embryon befinner sig i Aten. Det som får mig att tveka är att jag behöver en massa stödmediciner, gick upp mkt i vikt och framförallt min havandeskapsförgiftning och därmed 5,5 v för tidig födsel. Vad är risken för att jag återigen får HF och är risken då större att jag får HF ännu tidigare och därmed ännu tidigare födsel?

Någon som vet?

• Snart lycklig

Tack PL!

Pga av lite äldre föräldrar, så tänker jag liksom att det skulle vara roligt för gulleplutten att ha ett syskon i nära ålder.

• Snart lycklig

Nejmen Woo, så kul att du är här. Blev så glad så jag fick rysningar. Först ber jag verkligen om ursäkt för att jag inte svarat dig, såg det nyligen, får inga flaggningar om nya meddelanden.

Jag är inte snart lycklig längre, utan jättelycklig! Vår lille plutt A är fantastisk, en glad och snäll kille, som sover hela nätterna. Dock syns redan nu att han är bestämd. Hhhmm..... Jättesöt tycker vi också, såklart. Han har hunnit bli 7 månader.

Tänkt på dig!

Vi får "prata mera", men hoppas du mår bra!

Jättestor varm kram.

• Snart lycklig

Så fantastiskt, stort grattis Milla! Det är sådana överraskningar man drömt om i många år. Vad härligt! Det finns nu ett nytt blodprov, lika säkert som moderkakas- fostervattensprov. Dock tror jag att det fortf kostar ca 10.000,-. BB Stockholm i gamla stan använder det. Funkar ej vid ÄD. Värt att kolla upp.

• Snart lycklig

Läser och följer alla. Hinner sällan skriva. Vår pojke är nu drygt 9,5 månader och jag fattar inte att han funnits så länge. Han är helt underbar (förstås). Han vill nu helst bara stå upp, drar sig upp på allt tänkbart och ser så lycklig ut varje gång han kommer upp i stående. Det händer så mycket från vecka till vecka. Så konstigt, man håller på att fixa något och så vänder man sig om och där står en liten människa upp och ler.

• Snart lycklig

Naturligtvis lika stort lycka till önskar jag dig Micro. TyckOmMig och du har väl samma testdag? Spännande att få följa er.

• Snart lycklig
    Jag är bara jag skrev 2016-04-22 15:39:06 följande:

Nya medicinbud idag. Ska börja om med Trombylen och sluta om jag får minsta lilla blödning igen. Och fortsätta med 1 Progynon per dag en vecka till. Inte ett ord om att sluta med Prednisolonet så jag fortsätter! Vet en som tog det på eget bevåg hela graviditeten efter flera m.f och då gick det vägen.

Jag tog Prednisolon hela graviditeten, och även därefter. Dock en liten mindre mängd i slutet av graviditeten, 10-15 mg, kommer inte ihåg. Sedan trappade jag ner sakta efter graviditeten, men fick lite ont i fötter, leder etc, så ökade dosen till 10 mg i januari och trappar nu ner med 0,5 mg per månad. Tar denna månad 8,5 mg, nästa månad 8 mg etc. Allt i avstämning med Dr D samt min läkare på vårdcentralen (han är från USA).

Var till vårdcentralen idag och det ör inte förrän jag ör nere i 5 mg som mina binjurar börjar fundera på att producera kortisol själv. Får se hur det kommer gå då. Det blir till hösten. Ganska säker på att mina binjuar är trötta, liksom innan graviditeten.
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus