• Snart lycklig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Haha, jag gick upp 24 kg till födseln v 34!!!! Med ett barn! Vägde då 96 kg. ;) Gick ner 10 kg exakt under sjukhusvistelsen som var knappt 2 1/2 v. Sedan har jag knappt gått ned ngt alls. Pendlar mellan -1-2 kg ytterligare bara. Ligger alltså på 84-85 kg nu när lillkillen är 9 1/2 v. Vägde 72 vid invägningen. Är 175 cm lång. Vill helst gå ned till typ 67-68 för då trivs jag bäst. Ja, det blir att gå ner ca 18 kg. Kul!

• Snart lycklig

Har inte läst ikapp, men ser frågan om nedtrappning av Prednisolon. Jag slutade aldrig under graviditeten och tog 10 mg i 40 dgr efter. Nu tagit 7,5 mg i snart två veckor och på onsdag börjar jag med 5 mg. Vet ej hur längre. D ville absolut att jag skulle ta 10 mg i 40 dgr, bra för leder, binjurar och allmänt. Fick medhåll från min läkare på VC som kommer från USA och är van att hantera kortison och endokrinologi. Ej kollat med D sedan de 40 dgr gått. Har ej hunnit. Mitt i flytten som börjar bli en katastrof, men det berättar jag mera om en annan dag.

• Snart lycklig

Frazze, jag hade tre från början. Bredvid mig ligger en snart 14 veckor gammal liten prins.

Från början hade jag alltså tre fina runda hinnsäckar. Fick en megablödning med en STOR klump. Trodde verkligen ALLT var kört. Då fanns alla tre hinnsäckar kvar! Sedan blev det så att en slutade utvecklas och jag väntade tvillingar med varsitt tickande hjärta. Inga mer blödningar efter den stora, så blödningen hade inte med det att göra. Det fick jag tydligt besked om. Tyvärr fick vi besked i 8+4 att vi "bara" väntade en. Hjärtat hade slutat slå på en. Det hade inte heller med blödningen att göra. Blödningen berodde troligen på sköra slemhinnor och en synlig blodansamling utanför hinnsäckarna. Svårt att förklara, glömt!

Jag var så ledsen att en efter en försvann, men så lycklig för vår lille gulleplutt. Kan inte älskas mera! :) Det är inte lätt som förstagångsmamma att få ihop allt med ett barn och det hade varit ännu "svårare" med två. Jag är själv enäggstvilling. Önskade av hela mitt hjärta att få två efter min långa kamp, men ett barn är fantastiskt och ett mirakel.

Kram och lycka till!

• Snart lycklig

Frazze, för mig var det inte någon hinnsäck eller embryo som jag blödde ut, utan de absorberades på ngt sätt. Min blödning, som var av annan anledning, höll på några dagar, varav en kväll, natt och morgon var riklig. Jag fick ordinerat Cyklo-F av gynläkare, samt att jag fick ngn dunderspray i näsan på plats. Ngt de använder vid stora blödningar vid operation. Gjorde även uppehåll ett dygn med blodförtunnande spruta, men inte stopp av Trombyl.

• Snart lycklig

Vila och försök att få ett extra VUL i början av nästa vecka, så du kan koppla av. Orkar du inte vänta, åk in till gynakuten och överdriv din smärta, så du får snabb och bra hjälp. Finns inget värre än att oroa sig och inte veta. Du ska se att allt blir bra!

• Snart lycklig

Frazze, beklagar verkligen! Kram. Jag tror jag missat även en annan som fått missfall. Stor kram till dig med! (Har bara hunnit ögna igenom tråden.)

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus