• Snart lycklig

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

Tack! Självklart tycker vi han är helt underbar. Vi, med många flera, har faktiskt reagerat på att redan vid den tidiga födseln att han såg så "färdig" ut. Inte skrynklig bl a, utan helt len och mjuk. Mkt av håret uppe ovanpå huvudet har nu försvunnit, en riktig flintis har vi. :) Det kommer ju tillbaka.

Ja, så fantastiskt att jag får uppleva detta. Såååå tacksam.

• Snart lycklig

Tack! Vår plutt var 5 v igår. Skulle nog säga att håret mitt på huvudet började försvinna för 1-1 1/2 v sedan. Jättevanligt, men kanske inte alla bebisar tappar, vet ej.

Mitt hår under armar och på benen har verkligen växt sakta under graviditeten. Nu vet jag inte hur det blir. Har i stort sett helt slutat att amma. Han vill helt enkelt inte längre. Flaskan är bättre. :(. Sörjer fortfarande.

Blomman, så söt, så söt. Tydliga ögonbryn också. Ögonfransar har precis börjat växa ut på vår plutt och man skönja ögonbrynen, men han är söt ändå. ;)

Tänk, på torsdag är vårt eg BF. Bonus på 5 1/2 v!

Erkänner att jag faktiskt är så trött, så trött. Min sambo reser mkt, så jag är ofta själv, men det var jag ändå beredd på. Tänk om det blivit trillingar, som det startade med. Puh! Tvillingar sörjer jag fortfarande, men det hade varit tufft det med, tror jag.

• Snart lycklig

Saknar också att vara gravid ibland, dock inte hur jag mådde och sov på slutet. Tyvärr har jag ju åldern mot mig, så jag får inte drömma om att göra om detta om några år. Det är ju för sent lagligt då för min del. För sent även på andra sätt. :(

Jag känner dock sådan oerhörd lycka för att fått just denna kille. Känns verkligen som att han kommer från mig. Det roliga är, med tanke på ÄD, att flera sagt, särskilt min sambo, att han är så lik mig. Dr D tycker inte alls att det är konstigt! :)

Jag är så kär i vår kille och dessutom har jag blivit nykär i min sambo. Haha......

• Snart lycklig
    mumin99 skrev 2015-09-02 20:09:12 följande:

Skulle behöva få tips om barnmorskemottagningar  i Stockholm. Dvs en mottagning som är van att bemöta par som gjort  ÄD/ED och "äldre" gravida kvinnor.

Jag var jättenöjd med BB Stockholm Family på Kungsholmen (barnmorska Millis). Mindre nöjd hittills med BVC på samma ställe. Ska flytta inom kort, så bryr mig inte.

Kram alla i tråden. Mkt m flytt och supertrött i övrigt. Höres.
  • Snart lycklig

Jmt, jag snittades akut. Jag blödde rött exakt en vecka. Sedan bara brunt typ till bebben var 7-8 veckor och nu vid 8,5 vecka bara lite gult. Har inte haft ont alls. Bara känslan av nyopererad i början och känselbortfall i huden på magen. Blivit betydligt bättre nu, men ännu lite kvar av bortfallet.

• Snart lycklig

HRE, haha, den riktiga tröttheten börjar efter födseln. ;) Jag vill inte vara negativ, men jag har aldrig varit så trött som jag är nu. Faktiskt, ärligt, så tänker jag ofta på dig som ska få första barnen, 2 st!, och är ensamstående. De brukar ju säga att det är lite chock från 0 till 1 barn. Ligger faktiskt ganska mycket i det. Även om det är helt fantastiskt, så blir det som en chock hur låst man är. Svårt att hinna annat än att sköta barnet, hemmet, disken och tvätten. Min sambo har nytt jobb och reser mkt, så jag är ju också ganska mkt ensamstående, men med 1 barn. Jag håller dessutom på med en flytt fr lght t hus, mitt i allt. Inte att rekommendera.

Tänker också ofta på dig TyckOmMig och undrar hur du klarar allt med alla dina barn. Beundransvärt!

Hoppas det inte var allt för negativt inlägg, men vill bara vara ärlig. Jag säger, var förberedd på trötthet! :) Stor kram.

• Snart lycklig

Redan, bokat flyttfirma och flyttstädning för första gången i mitt liv. Flyttat många ggr tidigare! Packar själva.

Jag känner hela tiden en rädsla att jag inte njuter tillräckligt, ägnar mig åt honom tillräcklig osv. Det gör jag säkert, men är sååå trött, så jag får inte in det i hjärnan liksom. Likaså får jag inte in, förstår inte riktigt att jag har honom. I början var jag euforisk, men nu är det som jag inte förstår, jag liksom bara gör. Usch, tiden går ju såååå fort, vet inte vad det är med mig. Känner mig rätt sorgsen emellanåt. Klart att det är svårt att förstå efter så lång kamp. Jag vet inte om det är ngn rädsla som blockerar mig. Han är fantastisk och så söt. Jag älskar honom så mkt. Det är inte det. Vet inte om bristen på amning, får mig att inte känns mig så nära, knyta an. Jag kör ju bara med flaska sedan många v tillbaka. Känner mig sorgsen också f att jag inte är yngre, att inte få vara m tillräckligt länge, att inte hinna/orka kämpa f ett syskon.

Näe, märker när jag skriver att jag nog måste ta upp detta med min nya BVC, efter flytten. Hoppas nya BVC är bra!

• Snart lycklig

Jag tecknade Trygg-Hansas gravidförsäkring extra, alltså betalade dryga 1000:-. Fick precis ut 11400:-. :)

3000:- för akut kejsarsnitt, 3000:- för havandeskapsförgiftning samt 5400:- för neotiden (på sjukhus och hemma). Inte fel satsat alls!

Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus