• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

TyckOmMig skrev 2016-03-17 13:32:51 följande:

Frazze-flåsa gjorde jag mycket och tidigt sista tvillinggraviditeten men inte alls tvilling graviditeten innan rätt märkligt att det kan skilja så...

Jag var samma med förra graviditeten! Herre min skapare i skolan och alla dessa trappor! Pust! De tar död på mig! Nu är jag helt däckad och nu när jag ätit brukar apatiska föreningen ha sammanträde i huvudet på mig. Bådar gott för några timmars plugg utan att något fastnar
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-03-18 11:47:33 följande:

Tack för tummarna fina du! :) nyss varit på UL, den lilla hade växt sig större och levde! <3 Herregud är så lättad och glad jag är! vilken tortyr denna resa är, att alltid få oroa sig för något. ha en fin helg! kram

WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII! Åh vad härligt att läsa! Det gjorde hela min helg! Nu sån kan vi slappna av och bara njuta av att vara gravida! Grattis!
  • Frazze

Måste baranfråga om någon annan mått så här komstigt under graviditeten. Trött ja det förstår jag att alla är men jag som har sovit en hel natt var vaken i 3 timmar sov i 4 timmar, åt mat somnade om och sov i 2.5 timmar till och nu är jag helt svimfärdig, känns som att mina muskler inte existerar eller vill lyda mig. Mår bara helt pyton. Borde laga mat, men jag orkar inte stå upp! Det snurrar i huvudet och ja det känns som att jag ska trilla ihop i en hög. Kan detta bero på min jäkla magkatarr som jag har hela tiden? Har ine tagit losec på en vecka nu och blir bara sämre och sämre. Ska ringa mvc imorgon och kolla så att inte bebis dött i magen el nåt sånt som gör att jag blir så sjukt dålig. Usch hoppas verkligen inte det!

• Frazze

Jo Losec får jag ta och vi köpte det igår. Efter att ha sovit först hela natten sen 4 timmar och sen 2.5 timmar till och nu hela natten igen så är jag rätt så pigg idag. Jag är i v 16 och det måste väl ändå vara det värsta? Jag känner inget i magen, magen är plattare än någonsin under denna graviditet och jag är bara orolig. Vad tror ni barnmorskorna gör om jag ringer? De lovade att göra allt för att jag ska hålla mig lugn eftersom vi förlorat en bebis, men jag vet inte vad de skulle kunna göra idag? Gör man vul i v 16? Hon ville inte lyssna på hjärtljud innan ul i alla fall. Äh jag ska ringa och kolla!

• Frazze

Så där! Nu har jag fått tid för ul kl 15.30 idag. Det känns skönt att få kolla upp så att busen lever. Men samtidigt är man givetvis skräckslagen. Men jag har ju haft ömma bröst och illamående hela tiden plus att jag flåsar som en flodhäst när jag går upp för en trappa. Det står ju överallt att detta är den lugna perioden och att många tror att graviditeten stannat av. Men försök att stoppa en nojjig gravid kvinna som redan förlorat ett barn innan bara! Det går bara inte! Skriver sen och berättar hur allt såg ut!

• Frazze

Aaaaah de ringde och frågade om jag kunde komma vid 14.00 istället. Halleluja! Nu ska bara gubben min hinna hem från jobbet med bussen oxå.

• Frazze

Allt såg bara bra it! Nu blir det till att köpa godis och fira med! Wiiiiii

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-03-24 17:11:38 följande:

Frazze-åh vad skönt njut och GLAD PÅSK på dig vännen!

Tack! Glad påsk på dig med <3
  • Frazze
    pink lily skrev 2016-03-24 22:03:30 följande:

Frazze, vad skönt att få veta att allt är ok :)

Själv måste jag vänta två veckor innan får uppföljning på mina blödn på moderkakan. Tänker jag får ringa vanl mvc så får de kolla lillans hjärtljud med doppler i alla fall tills dess. Man är ju så orolig att det ska vara ngt fel .....

Jag förstår verkligen din oro! Jag har vart helt ok och tänkt positivt hela tiden, men så vaknade jag en dag och magen kändes helt platt nästan och jag kände ingenting. Har ändå inte känt något på 2 veckor men har vart ok med det för så är det ju. Men då fick jag bara paniken och då går det inte att hejda liksom. Nu är jag lugn igen! Har mindre än 4 veckor kvar till rul så det känns skönt. Jag hoppas att din lilla prinsessa mår bra i magen. Är det inte så förbannat typiskt att när man väl kämpat som en idiot för att bli gravid, så ska det hända något? En bilolycka liksom? Jag är rädd för att köra bil nu nästan! Även om det inte är mitt fel, så kan det ju vara någon annan som har en dålig dag. Hoppas att du snart får komma in till specialmv och kolla upp den lilla!! Önskar dig all lycka! Kram
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus