• Frazze

Redan47's samlade pärlor-resan efter plus

TyckOmMig skrev 2016-02-20 17:41:38 följande:

Be om recept på Omeprezol funkar bäst!

Får man ta det när man är gravid då? Jag ska börja ändra kosten f o m nu. Det är svårt när man mår illa och det senare går över i attackhunger. Nu när jag är i v 11+0 så kanske illamåendet börjar släppa så att jag kan börja bestämma själv vad jag vill äta. Ikväll blev det grillad kyckling utan skinn och kokta morötter. Hoppas det är nåt som är bra för magen.
  • Frazze
    Micro skrev 2016-02-20 19:00:35 följande:

Frazze: omeprazol finns receptfritt, funkar för mig men tar någon dag. Vet inte om man får ta dem när man är gravid.

Ja de brukar funka för mig med, men som du så vet jag inte om man får ta det när man är gravid. Jag tänker fråga om allt först innan jag stoppar i mig nåt. Har tagit 2 halva alvedon än så länge. Men inget mer! Men jag måste få hjälp mot detta för Novalucol funkar lika bra som godis ungefär.
  • Frazze
    Frk Röd skrev 2016-02-20 21:21:50 följande:

Man får ta omeprazol när man är gravid! Det gjorde jag och jag pratade med läkare om det innan. Var till och med okej att ta 2 tabletter om dagen när jag hade som mest ont i magen.

Gud så skönt! Då ska jag ringa barnmorskan på måndag. Eller kan man fråga på kub tro?
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2016-02-20 22:51:52 följande:

Frazze-klart du får ta det när du är gravid-annars hade jag inte skrivit det ju!

Stor skillnad på priset så se till att få det på recept bara!

Ätit det bägge mina sista tvillinggraviditeter dock senare kring v 23.

Ja jag tänkte att jag skulle be om dem på recept för jag har kommit upp i högkostnadsgrejen så jag får gratis nu (tummen upp) bra när man lever på en lön och ett fjuttigt studiebidrag för tillfället. Undrar just om man kan be om recept på kub eller om jag måste ringa barnmorskan. Äh jag ringer dem i morgon bitti!
  • Frazze
    Frk Röd skrev 2016-02-21 19:45:09 följande:

Fråga går ju alltid men är tveksam till att bm som gör kub skriver ut. Du får nog ta det med "din" barnmorska.

Ja bara någon gör det så är jag evigt tacksam! Var attackhungrig förut och då går det ju som det gör med att äta regelriktigt. Blev förmodligen ett av det värsta man kan stoppa i sig, en risifrutti mango banan. Men konstigt nog kändes magen mycket bättre av det! Tar lite bikarbonat igen innan jag lägger mig och en novalucol. Det funkade bra igår i alla fall!
  • Frazze
    Redan47 skrev 2016-02-22 06:00:29 följande:

Inatt är det jobbigt. Ammar varje timme... Osynkade barn. Vill testa om de blir bättre i eksem utan ersättning. Har annars börjat med att ge extra inför natten dvs jag toppar amningen. Och ett mål på morgontimmar.

De vaknar oxå för vi har så torr luft svårt att andas.

Luftfuktare och tre stora baljor m vatten, sprayat näsor och halvsittande sovande hos mig. Nu är jag trött o ledsen.

Oj oj oj! Låter riktigt jobbigt! Ändå så är du en supermamma som fixar det och det ska du ha en STOR eloge för! Jag som gnäller över lite magkatarr och att jag sovit dåligt det sista Jag hoppas att de somnar och att du får sova lite på dagen idag i alla fall. Tur att denna tråden finns så att man kan få gnälla av sig lite. Ibland så kan männen vara lite oförstående för ens trötthet och illamående. De tror helt enkelt att allt är som vanligt! Men jag ska ändå inte klaga på min! Han är rätt bra han Idag är det Kub för vår del! Vet inte varför jag är så fruktansvärt nervös. Hoppas allt är bra med vårt lilla gryn!
  • Frazze

Tack alla för lyckönskningar! Idag 11+2 så fick vi se vår lill* plutt och ett litet hjärta som slog för fulla muggar. Liten hade gosat in sig och sov godis när hon började med ultraljudet och verkade inte särskillt imponerad av att bli buffad och knuffad på Den var precis 4,5cm som den måste vara för kub och de 3 kromosomtesterna de gör fick vi svaret 1 på 20 000 på alla 3 av dem!!!! Vi är så lyckliga så det är inte sant! Jag har en liten plutt i magen Och den mår bra!!! Åh vilken kärlek man kan känna för denna lilla varelse! Snälla låt tiden gå hyfsat fort nu så att vi äntligen kan få hålla om vårt levande lilla hjärta!

• Frazze
    trex2013 skrev 2016-02-23 08:18:56 följande:

Härligt att höra att ni fick bra resultat och att allt så g bra ut! å vilken härlig upplevelse att få se lilla plutten! :) <3

Hon sa att om den inte var tillräckligt stor så hade vi fått komma tillbaks i nästa vecka. Det var nästan så att man hoppades lite på det så att man fått se vår lilla älskling igen! Fast nä jag är överlycklig att allt var bra redan igår för nu behöver vi inte oroa oss över just det i alla fall. Nu är det att längta till Rul den 20/4! Måtte 8 veckor gå rätt så snabbt!
  • Frazze
    trex2013 skrev 2016-02-23 09:46:21 följande:

förstår det :) ja, tyvärr är det ju så att när man längtar så går ju tiden så långsamt...

Jag känner ju inget i kroppen ännu förutom lite mer trött o ömma bröst. längtar till mitt första UL på måndag och hoppas få se en liten ärta med pickande hjärta. känner mig väldigt nojjig just nu att det inte utvecklar sig som det ska eftersom jag inte känner något i kroppen? :/

Usch och fy för den där tiden! Alltså man kan somna och vakna lagom till i alla fall första trimestern är över tycker jag! Jag har fått sån vidrig magkatarr av all stress och oro att min magaäck är tillsalu helt gratis idag. Hoppas att omeprazolen börjar hjälpa snart.

Hoppas att allt ser bra ut på ert bul på måndag! Så länge du har något symptom så är det nog lugnt! Jag kände inte särskillt mycket jag heller! Lite molvärk till och från och lite ömma bröst! Du ska se att allt ser jätte bra ut! Kram
  • Frazze
    Wonderstruck skrev 2016-02-23 18:24:16 följande:

Frazze - Grattis till lyckat KUB. Skönt att veta att allt är bra och få tjuvkika lite också. Tyckte det gjorde att oro minskade lite när jag var gravid med tvillingarna då visste man att allt var bra för tillfället.

Trex - Kul, då är det inte så långt emellan oss. Håller tummarna för lyckat UL.

Ska göra UL lite senare än Riga tycker, orkar inte med fler VUL om det inte är nödvändigt. Jag väntar en vecka till så går det förhoppningsvis att se med vanligt UL.

Har inte jättemycket symtom heller förutom ömma bröst och en enorm trötthet, kom inte ihåg att jag var såhär trött förra gången. Ibland känns det som allt jag orkar är att andas sen finns det inte energi till något mer. Hoppas, hoppas det går över snart.

Hittade några paket med Lutinus 100mg i ett skåp. Enligt Riga kan jag ta dem istället för Utrogest. Byter man rätt av bara? Nu tar jag 8 Utrogest/dygn, ska jag ta 8 Lutinus då?

Grattis wonderstruck! Vilken vecka är du i? Behöver du utrogest? Jag har massor i så fall!

Inatt sover jag på soffan då magen är allt annat än bra! Har tagit 2 omeprazol idag och hoppas på att det känns bättre imorgon. Kanske är dags för en kaffe för att få fart på magen? Inte bra för magsäcken, men det kan ju oxå vara tarmarna som trycker på magsäcken! Kaffekärring som jag är har ju knappt kunnat känna doften av kaffe de senaste 3-4 veckorna utan att må pyton! Kanske är det dags att rubba på saker lite Nä godnatt gott folk nu ska jag och busen däcka på soffan! Förresten en fråga! Kan man känna något så tidigt som i 11+3? Jag kan nästan svära på att det var något som sprattlade till precis där nere i magen och då har jag inte vart gasig i magen idag!
Svar på tråden Redan47's samlade pärlor-resan efter plus