Redan47's samlade pärlor-resan efter plus
Be om recept på Omeprezol funkar bäst!
Be om recept på Omeprezol funkar bäst!
Frazze: omeprazol finns receptfritt, funkar för mig men tar någon dag. Vet inte om man får ta dem när man är gravid.
Man får ta omeprazol när man är gravid! Det gjorde jag och jag pratade med läkare om det innan. Var till och med okej att ta 2 tabletter om dagen när jag hade som mest ont i magen.
Frazze-klart du får ta det när du är gravid-annars hade jag inte skrivit det ju!
Stor skillnad på priset så se till att få det på recept bara!
Ätit det bägge mina sista tvillinggraviditeter dock senare kring v 23.
Fråga går ju alltid men är tveksam till att bm som gör kub skriver ut. Du får nog ta det med "din" barnmorska.
Inatt är det jobbigt. Ammar varje timme... Osynkade barn. Vill testa om de blir bättre i eksem utan ersättning. Har annars börjat med att ge extra inför natten dvs jag toppar amningen. Och ett mål på morgontimmar.
De vaknar oxå för vi har så torr luft svårt att andas.
Luftfuktare och tre stora baljor m vatten, sprayat näsor och halvsittande sovande hos mig. Nu är jag trött o ledsen.
Tack alla för lyckönskningar! Idag 11+2 så fick vi se vår lill* plutt och ett litet hjärta som slog för fulla muggar. Liten hade gosat in sig och sov godis när hon började med ultraljudet och verkade inte särskillt imponerad av att bli buffad och knuffad på Den var precis 4,5cm som den måste vara för kub och de 3 kromosomtesterna de gör fick vi svaret 1 på 20 000 på alla 3 av dem!!!! Vi är så lyckliga så det är inte sant! Jag har en liten plutt i magen Och den mår bra!!! Åh vilken kärlek man kan känna för denna lilla varelse! Snälla låt tiden gå hyfsat fort nu så att vi äntligen kan få hålla om vårt levande lilla hjärta!
Härligt att höra att ni fick bra resultat och att allt så g bra ut! å vilken härlig upplevelse att få se lilla plutten! :) <3
förstår det :) ja, tyvärr är det ju så att när man längtar så går ju tiden så långsamt...
Jag känner ju inget i kroppen ännu förutom lite mer trött o ömma bröst. längtar till mitt första UL på måndag och hoppas få se en liten ärta med pickande hjärta. känner mig väldigt nojjig just nu att det inte utvecklar sig som det ska eftersom jag inte känner något i kroppen? :/
Frazze - Grattis till lyckat KUB. Skönt att veta att allt är bra och få tjuvkika lite också. Tyckte det gjorde att oro minskade lite när jag var gravid med tvillingarna då visste man att allt var bra för tillfället.
Trex - Kul, då är det inte så långt emellan oss. Håller tummarna för lyckat UL.
Ska göra UL lite senare än Riga tycker, orkar inte med fler VUL om det inte är nödvändigt. Jag väntar en vecka till så går det förhoppningsvis att se med vanligt UL.
Har inte jättemycket symtom heller förutom ömma bröst och en enorm trötthet, kom inte ihåg att jag var såhär trött förra gången. Ibland känns det som allt jag orkar är att andas sen finns det inte energi till något mer. Hoppas, hoppas det går över snart.
Hittade några paket med Lutinus 100mg i ett skåp. Enligt Riga kan jag ta dem istället för Utrogest. Byter man rätt av bara? Nu tar jag 8 Utrogest/dygn, ska jag ta 8 Lutinus då?