Kcb skrev 2016-02-25 21:08:07 följande:
Nu var det länge sedan jag hörde av mig, men jag följer tråden ändå...
Här har det hänt saker... För några veckor sedan gjorde jag notch-UL som visade på notch (en slags förträngning i mina uterina artärer). Blev remitterad till specen. Första UL var det ingen direkt ändring. Andra UL efter 2 veckor såg de en viss försämring och att bebisen hade halkat efter lite, men inget att oroa sig för, men förkortad tid till nästa UL. Idag när vi kom in för att bara kolla lite snabbt så blev vi kvar, inskrivna på antenatalen på grund av att flödet på navelsträngen var påverkad... Är i v 30+0 idag. Har fått spruta för lungmognad för säkerhets skull. CTG var sjätte timme.... Bebis mår bra än så länge, och om det håller i sig och flödet inte blir sämre och jag har tur kan bebisen kanske bli kvar i magen 4-6 veckor till, men blir det sämre kan den behöva plockas ut när som.
Det var inte riktigt vad vi hade räknat med när vi vaknade i morse... Nu håller jag bara tummarna att den får ligga kvar och må bra så länge som möjligt... Verkar ju som 32 hela veckor är en magisk gräns, så den hoppas jag att vi kan nå i alla fall... Men Vi gör oss beredda på att vad som helst kan hända när som helst. Vi är lite chockade och rädda, men personalen har koll på oss och det finns beredskap om något händer, så det känns ju skönt! Hade hoppats att graviditeten hade kunnat vara mer lik en vanlig grav, men nu hoppas vi bara på en frisk liten krabat!
Ledsen för långt utlägg... Kände bara att jag var tvungen att få lite stöd från några som förstår vår situation!
Fantastiskt att höra att ni mår bra! Skönt att de har er under bra koll, så att ni kan få hjälp snabbt om det behövs. Jag hoppas att ert lilla hjärta får i sig sin näring för att kunna bli kvar så länge som möjligt i magen. Men de har klarat bebisar från v 24 så det kommer att gå bra vad som än händer. Jag önskar er all lycka till och vi väntar oss updates från och med nu. Kram på dig!