• Anonym (Tjockis)

Tjocka/mulliga tjejer

Är det oftast i våra tjejhuvuden vi nervärderar oss så mycket? Finns det killar som vill ligga med tjejer med fladder här och dör, bristningar och celluliter?

Snygg för övrig och rolig men noll självförtroende för media/världen har skapat den perfekta Barbie kvinnan att ströva efter. Och är man lite överviktig så blir plötsligt oxå kläderna fula.,

Finns ni män som gillar oss BBW?

• Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer
  • Nicktrick

Jag gillar kvinnor med former, det gör nog de allra flesta killar.

Men sen ska jag vara ärlig och säga att jag varit med både smala och närmast feta tjejer och haft det fantastiskt. Men det kräver ofta mer av en kraftig tjej för att man ska få upp ögonen för henne. 

Mitt livs bästa sex var med en tjej som var allt annat än smal, fantastiskt kurvig och vacker. Så ja! Det finns killar som vill ha er, och inte bara för att de killarna är desperata utan för att ni kan vara fantastiska. 

• Anonym (kekek)

Min kille älskar mig och jag är 170 lång och väger 90 kg, så lite överviktig. Jag är en tjej som bara umgås med killar och alla dem killarna är väl tränade men det vill ha en tjej som är kurvig eller mullig. för det innebär att det finns något att ta i. 

Var stolt över den du är, Jag har själv svårt för att se mig själv som vacker men, Alla är vi Vackra och unika på vårat egna sätt.

• Anonym (kekek)

Min kille älskar mig och jag är 170 lång och väger 90 kg, så lite överviktig. Jag är en tjej som bara umgås med killar och alla dem killarna är väl tränade men det vill ha en tjej som är kurvig eller mullig. för det innebär att det finns något att ta i. 

Var stolt över den du är, Jag har själv svårt för att se mig själv som vacker men, Alla är vi Vackra och unika på vårat egna sätt.

• K grrl
    Anonym (...) skrev 2015-04-09 17:43:03 följande:
    Måste bara kommentera det felaktiga i det fetmarkerade. För att visa på att alla är olika och det finns lika många varianter på kvinnokroppar som det finns kvinnor :)

När jag vägde lite mer (68 kg till 176 cm) hade jag enligt måttabeller 46/XL i byxor (kunde dock ofta ha 44 och ibland tom 42). Och jag var absolut inte fet! De flesta skulle inte kalla mig mullig ens utan smal/kurvig. Däremot var jag ganska rejäl om rumpan/höfterna jämfört med resten (speciellt midjan som jag hade S/M i). 

Men det är så min kropp ser ut: jag lägger på mig på underkroppen och även om jag trivs att känna mig lite tjockare och inte bryr mig om ifall ngn tyckte jag var fet, så är det problematiskt att klassa vissa mått och storlekar som "tjockt/fetma".  

Sedan är jag lång också förstås och drar ju lite större storlekar än en kort person eftersom jag är större som person, så 46 på en kort person ser ju lite större ut :) 
    Allvarligt? Skriver du fel? Jag har stl 34-36 på överkroppen, 36-38 på underkroppen, och jag är 174 och väger 63-64.
  • Anonym (tycker)

Javisst finns vi. Stora vackra kvinnor är heta. Celluiter och daller är sexigt och kvinnligt. Solig

• Anonym (wellpapp)

det vi glömmer bort i vikthetsen och pratet om tjocka vs smala är att alla ser olika ut kroppsmässigt även om vi viktmässigt och längdmässigt är exakt lika . 

Två tjejer som är 170 cm långa och båda väger 70kg  - där har den ena storlek 38 i kläder och den andra har storlek 44....    För den ena kan ha stor byst, ridbyxlår och lite valk på magen och den andra är proportionerligt slank.   och den ena kan då uppfattas som lite mullig/tjock och den andra anses normalviktig... 

tänk hur olika vi kan vara! 

Och kroppar förändras vartefter vi blir äldre och gör saker. Tex föder barn.

Jag tex har fött tre barn , jag väger idag MINDRE än när jag blev gravid med första barnet.  Men jag kan inte någonstans ha mina kläder jag hade före graviditeten! Går inte!   Jeansen hamnar halvvägs på låren och toppar sitter som korvskinn och blusar går inte att knäppa.. Jag har fått bredare höfter i och med mina graviditeter och mina stora bröst jag fick när jag var gravid har stannat kvar , ökade en kupstorlek och det sitter kvar och jag har lite putmage kvar.  Men ändå väger jag 8 kg MINDRE än när jag blev gravid. och jag var normalviktig då och är det i allra högsta grad nu.

• Anonym (Runda mammor)
    K grrl skrev 2015-04-09 23:19:35 följande:

Allvarligt? Skriver du fel? Jag har stl 34-36 på överkroppen, 36-38 på underkroppen, och jag är 174 och väger 63-64.

Kom ihåg muskler väger mer än fett. När jag vägde 55 kg till mina ca 170 cm hade jag de där måtten 36 uppe 38 nere och en midja så smal att tummarna och lillfingrarna gick ihop.
  • Anonym (...)
    K grrl skrev 2015-04-09 23:19:35 följande:
    Får en känsla av att vara onormal när du skriver på det sättet, vilket jag kanske är också ;)  
    Nej jag skrev inte fel, men som ngn nämnde så väger muskler mer än fett, och jag har inte så värst mkt muskler. Jag är rejäl i skelettet vid höfterna (när jag vägde 50 kg och därmed var ganska underviktig och säkert inte helt färdigvuxen om i skelettet, så hade jag ändå 38 i byxor)
    Jag lägger på mig mkt just där jämfört med resten av kroppen, speciellt som ridbyxlår vilket ger extra cm. Sedan som jag skrev så kunde jag ibland tom ha 42 i byxor, även fast jag enligt måttet skulle haft 46 eg. 
  • Anonym (vad)
    Anonym (kekek) skrev 2015-04-09 23:03:18 följande:

90 kilo till 170 centimeter är fetma grad 1 och inte "lite övervikt". 
Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer