• Anonym (Tjockis)

Tjocka/mulliga tjejer

Är det oftast i våra tjejhuvuden vi nervärderar oss så mycket? Finns det killar som vill ligga med tjejer med fladder här och dör, bristningar och celluliter?

Snygg för övrig och rolig men noll självförtroende för media/världen har skapat den perfekta Barbie kvinnan att ströva efter. Och är man lite överviktig så blir plötsligt oxå kläderna fula.,

Finns ni män som gillar oss BBW?

• Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer
  • Anonym (BMI)
    Fjäril kär skrev 2015-04-08 20:54:37 följande:
    och normalviktig idag är tydligen samma som underviktig... 

Obestämd
    Kunskapen om kroppens vikt och hälsa har revideras.
    Idag är en hälsosam och frisk kropp som förespråkas en kropp som inte släpar och bär på onödiga kg, av fett.

Det är tur att synen på en hälsosam kropp är en kropp utan onödiga kg fet !!

Jag vet jag har tappat 128 kg 
  • Anonym (BMI)
    SIS79 skrev 2015-04-09 03:12:49 följande:

Undrar varför överviktiga ffa kvinnor har så jävla mycket omskrivningar för sin fetma. Mulligt, BBW, kurvig, rund, kramgo osv.

Kurvig = stora bröst, smal midja och rundade höfter. Ex. Marilyn Monroe. En tjej som väger 90 kg till 165 cm är INTE kurvig utan fet. Hon har inte midja utan utputande bilringar.

Jag är det man menar med mullig - väger 68 kg till mina 165 cm och har storlek 40 i kläder. Har man XL eller 46 är man inte mullig, då är man fet.

Sedan undrar jag också varför feta kvinnor tar på sig tights, en tunika och sedan spänner ett bälte under brösten? Om det är för att skapa en illusion av en midja så vill jag bara informera om att midjan sitter inte där.

Om man trivs med sin övervikt - bra, men kalla det för vad det är och kom inte med löjliga omskrivningar. Det är som att kalla en städerska för hygientekniker och tro att det framstår som något annat.

www.markazits.com/diet/bmi.php
  • Fjäril kär
    Anonym (BMI) skrev 2015-04-09 07:40:37 följande:

Kunskapen om kroppens vikt och hälsa har revideras.

Idag är en hälsosam och frisk kropp som förespråkas en kropp som inte släpar och bär på onödiga kg, av fett.

Det är tur att synen på en hälsosam kropp är en kropp utan onödiga kg fet !!

Jag vet jag har tappat 128 kg 

Jag pratar om undervikt sett ur BMI .. Det är tydligen idag den idealiska sunda kroppen...

Jag blir förbannad när normalviktiga idag börjar räknas som snudd på tjocka.
  • Anonym (Kille)
    Fjäril kär skrev 2015-04-09 08:13:59 följande:
    Jag pratar om undervikt sett ur BMI .. Det är tydligen idag den idealiska sunda kroppen...

Blir du förbannad på feta? JA BMI är en bra vägledning.
  • Efraim Barkbit
    Fjäril kär skrev 2015-04-09 08:13:59 följande:

Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
  • Anonym (carpe diem)

Jag har aldrig haft problem med att ragga på killar även om jag kommit upp i åren och inte är så smal. Jag är mer kramgo, ser bra ut och har något bakom pannbenet. De flesta killar tycker jag är sexig och samtidigt kan vi hålla igång en diskussion (mellan varven). Ska man banta och träna för att gå ner i vikt ska man göra det för sin egen skull annars är det lätt att man hamnar på ruta 1 igen.

• Fjäril kär
    Anonym (Kille) skrev 2015-04-09 08:26:34 följande:

Blir du förbannad på feta? JA BMI är en bra vägledning.

Nej jag blir förbannad på de som påstår att normalviktiga är feta.
  • Anonym (Kille)
    Fjäril kär skrev 2015-04-09 09:08:26 följande:
    Nej jag blir förbannad på de som påstår att normalviktiga är feta.
    Och vem påstår att normalviktiga är feta? Feta är feta och mulliga är mulliga. Du låter som en som vill ursäkta sin övervikt genom att vägra inse fakta.
  • Efraim Barkbit
    Anonym (Kille) skrev 2015-04-09 09:15:42 följande:

Och vem påstår att normalviktiga är feta? Feta är feta och mulliga är mulliga. Du låter som en som vill ursäkta sin övervikt genom att vägra inse fakta.

Snarare du som är minst sagt trubbig i din världsbild bmi är ingen exakt eller stringent definition av hälsa i relation till fetma/undervikt.
    Postbanken, Postbanken, Poooostbanken
Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer