• Anonym (Tjockis)

Tjocka/mulliga tjejer

Är det oftast i våra tjejhuvuden vi nervärderar oss så mycket? Finns det killar som vill ligga med tjejer med fladder här och dör, bristningar och celluliter?

Snygg för övrig och rolig men noll självförtroende för media/världen har skapat den perfekta Barbie kvinnan att ströva efter. Och är man lite överviktig så blir plötsligt oxå kläderna fula.,

Finns ni män som gillar oss BBW?

• Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer
  • Anonym (Kille)
    ErnstHugo skrev 2015-04-09 09:25:17 följande:
    Snarare du som är minst sagt trubbig i din världsbild bmi är ingen exakt eller stringent definition av hälsa i relation till fetma/undervikt.
    Nej men det stämmer på de flest om du inte är elitidrottare som de flesta INTE är även om många verkar tro det.
  • K grrl
    Fjäril kär skrev 2015-04-09 08:08:26 följande:
    Nej jag blir förbannad på de som påstår att normalviktiga är feta.
    Fast alltså, det kan de vara. Det var jag. Missförstå mig rätt nu, för jag har varit fet också. Men jag har länge legat strax under gränsen för normalvikt och med så mycket runt de inre organen att jag hade lever- och njurpåverkan.

BMI är baserat på en population med större andel muskler än vad vi generellt har idag, och det är alltså möjligt att vara tjock och ändå normalviktig (=ha för lite muskler).

Jag har inte mått dåligt över hur jag sett ut och jag har aldrig haft problem med killar. Men ja, jag var tjock även om vikten låg inom gränsen för normalt.

Kan tillägga här att jag blivit kallad anorektiker och benrangel trots väldigt hälsosamma BMI 21.
  • figge76
    Anonym (fet med midja) skrev 2015-04-09 06:38:38 följande:
    Jag håller med dig om din definition av mullig och tycker också att det är synd att folk kallar sig mulliga när de är tjocka. Jag är tjock och glad med det, men eftersom alla andra tjocka kallar sig mulliga så tvingas jag in i att definieras som mullig för folk protesterar när jag säger att jag är tjock då de tror jag menar det som något negativt. Däremot kan man mycket väl vara kurvig OCH tjock (eller ha fetma) så att feta människor alltid saknar midja och har en massa bilringar är bullshit!
    Tyckte det var en riktigt vacker bild på dig
  • Fjäril kär
    Anonym (Kille) skrev 2015-04-09 09:15:42 följande:

Och vem påstår att normalviktiga är feta? Feta är feta och mulliga är mulliga. Du låter som en som vill ursäkta sin övervikt genom att vägra inse fakta.

Nej inte alls, jag är nöjd med min kropp.

Men jag ser omkring mig i samhället, på gymmet, folk som pratar vikt i tv osv där de likställer en sund kropp med en som har BMI på undervikt.

En som då är normalviktig får plötsligt skäll för att den då hux flux anses tjock i jämförelse med den smala "sunda" kroppen.

BMI har blivit en felaktig måttstock.

Jag har dessutom en dotter med anorexia och jag får rabies av alla puckade viktkommentarer. Hon behöver verkligen inte höra att en vikt på 49 kg är en sund vikt på en vuxen kvinna. Idioter!!
  • Anonym (Kille)
    Fjäril kär skrev 2015-04-09 09:35:52 följande:
    Nej inte alls, jag är nöjd med min kropp.

Men jag ser omkring mig i samhället, på gymmet, folk som pratar vikt i tv osv där de likställer en sund kropp med en som har BMI på undervikt.

En som då är normalviktig får plötsligt skäll för att den då hux flux anses tjock i jämförelse med den smala "sunda" kroppen.

BMI har blivit en felaktig måttstock.

Jag har dessutom en dotter med anorexia och jag får rabies av alla puckade viktkommentarer. Hon behöver verkligen inte höra att en vikt på 49 kg är en sund vikt på en vuxen kvinna. Idioter!!
    Och tvärt om, bara för att man är smal har man inte anorexia. Dagens problem är inte smalhet utan fetma som kostar samhället multum av alla sjukdomar som folk får från fetma.
  • Fjäril Vingad
    Anonym (Kille) skrev 2015-04-09 09:15:42 följande:
    Och vem påstår att normalviktiga är feta? Feta är feta och mulliga är mulliga. Du låter som en som vill ursäkta sin övervikt genom att vägra inse fakta.
    BMI säger inte allt.

Jag har av olika orsaker gått ner 30 kilo (det har skett under en fyraårsperiod) och enligt BMI har jag alldeles nyligen gått ner från fetma till övervikt. Jag ligger alltså enligt BMI ff i den övre skalan av övervikt.

Well, ja, jag har extrakilon, absolut... Men?

• Anonym (Runda mammor)
    Anonym (BMI) skrev 2015-04-09 07:40:37 följande:

Kunskapen om kroppens vikt och hälsa har revideras.

Idag är en hälsosam och frisk kropp som förespråkas en kropp som inte släpar och bär på onödiga kg, av fett.

Det är tur att synen på en hälsosam kropp är en kropp utan onödiga kg fet !!

Jag vet jag har tappat 128 kg 

Wow! Hur då? Grattis, bra jobbat. Har du helt ändrat livsstil?
  • Anonym (BBW-lover)

Varför läggs det bara ut klädda bilder? ;)

• Anonym (Runda mammor)

Hej fjärilvingad, jag ser ut som dig med mer muskler upptill men väger hela 94 kg. Jag bantar. Vad väger du? Jag tycker du ser rätt bra ut.

• Fjäril Vingad
    Anonym (Runda mammor) skrev 2015-04-09 10:34:24 följande:

Hej fjärilvingad, jag ser ut som dig med mer muskler upptill men väger hela 94 kg. Jag bantar. Vad väger du? Jag tycker du ser rätt bra ut.

Jag bantar inte. Har bara ändrat kosten samt rör mig mer (vardagsmotion, inte gym och liknande).

Var tvungen att väga mig för att kunna svara dig, i övrigt undviker jag vågen faktiskt.

Jag väger 74 kg. Så viktnedgång är nu tydligen 32 kilo.
Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer