Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BIM maj 2015

mkes skrev 2015-04-22 14:50:48 följande:
    Ingen mens än, fick bara typ en tesked blod och sen ingenting. Nu på förmiddagen en till tesked och sen ingenting. Du känner ju mig, har tagit ältest alla dagar förutom en kanske. smile2.gif Brukar ha stegring i två dagar så har nog inte missat. Måste ju vara spottings?!? Har aldrig haft såhär innan, brukar ha rosa/bruna flytningar konstant och mensvärk i tre dagar innan mensen sätter igång. Inga små spontanblödningar. HUR kan en graviditet på 10 veckor ställa till det så jävligt?! smile2.gif Började ju aldrig tempa för tänkte i november när vi satte igång att det nog skulle gå fort... Ha liksom, där fick man. smile2.gif
    Men hallå! Har du tagit gravtest då!?!?!?????
  • Symetrical
    Litensaga skrev 2015-04-24 06:49:38 följande:

Hej!

Vi vill nu ha nr 2 och jag har köpt äl test från clearblue men min indikator till äl testen fungerade inte så väntar på att dem ska skicka en ny. Men jag ville inte missa denna ÄL så prövade utan. Men jag är ingen hajare på äl test så undrar om de finns en vänlig själ som kan förklara om mina är pos ? ????????????

phpMTTf4v61739.jpg

Skulle absolut säga att de två till vänster i alla fall är positiva! Med andra ord förmodligen äl inom 24 timmar. Kör så det ryker, tjejen!
  • Symetrical
    Otti skrev 2015-04-24 10:36:19 följande:

Denna jäkla äl smärta som börjar nästan 1 veckan innan äl. Jätteont i magen och öm, men inget utslag än.. Nästa månad blir det nog cb ägglossningstest för att när den verkligen är.. Eller om man ska gå in o köpa det idag...

Är i exakt samma sits som du! Utdragen äl och känningar i varierad grad redan sedan igår, men nästan helt blankt äl-test. Senaste månaderna har jag haft rejält ont, flytningar och lite smått illamående i över en vecka innan äl, så skulle tippa på att den inte kommer förrän tidigast mitten på nästa vecka. Suck!

Har också funderat på att köra cb istället, men samtidigt ändrar ju inte det den faktorn att äl-känningarna håller i sig löjligt länge!
  • Symetrical
    Donner82 skrev 2015-04-24 20:49:18 följande:

Hej! Enligt de flesta ägglossningskalendrar så ska jag ha ägglossning runt den 6/5. Har 31 dagars cykel och min mens började i måndags och slutade idag. 

Nu till min fråga - är det inte lite konstigt att jag redan nu har två streck när jag kollade med ÄL sticka idag? Det är absolut inte lika starkt som kontrollstrecket - men ändå - det är ju bara dag 5 i min cykel. 

Fler som testat precis efter mens och fått liknande streck? Har er ÄL kommit tidigt i så fall? 

Känns ju jätteskumt att jag skulle ha en lutealfas på si sådär 20+ dagar eller?

Jag får ta foto i morgon och lägga upp...

Tack på förhand för hjälp!

Har hört om många som fått tydligt utslag på äl-test (om än inte helt positivt) i anslutning till mensen, så det kanske är det...!? Enda sättet att veta säkert är väl att fortsätta testa, antar jag, för att se om testen blir starkare eller svagare.
  • Symetrical
    Otti skrev 2015-04-26 08:38:35 följande:

Okej borde inte ägget släppa snart? phpZuCI3T51193.jpg

Släpper säkert ikväll!
  • Symetrical
    Tett90 skrev 2015-04-26 16:32:30 följande:

Tänker nog inte lita på de billiga stickorna mera !!! phpK75fX093339.jpg

Väldigt intressant för mig, då jag inte fått något riktigt positivt utslag på billiga stickor senaste två månaderna! Vet dock att jag haft äl pga tempökning, men ändå intressant att få det sådär svart på vitt.
  • Symetrical
    Tett90 skrev 2015-04-26 19:18:27 följande:
    Ja vi har försökt alla gånger med de billiga stickorna ! (6:e försöket nu) Fått fullt utslag .. Men frågan är om dom stickorna är lite trögfattade ;) vi får se nu hur många dagar jag får glad gubbe och när vi lyckas få till de:) och så hoppas jag det tar sig denna gång !!!
    Håller tummarna för er!
  • Symetrical
    Miniimy skrev 2015-04-28 10:13:43 följande:
    Åh tack! Japp plussade imorse och har Bf den 2/1-16 känns så overkligt måste nog ta ett till test!!!!
    Stort grattis!
  • Symetrical
    Hanzi skrev 2015-04-28 13:05:35 följande:

phpNDiknR79713.jpg

Blir så irriterad!!!

Har tagit sen den 17/4 och enl app och andra sidor borde ÄL varit mellan 24-27/4!

Fick mens 8/4 och brukar jag normal cykel.

Men det visar knappt någon stegring..

Är det att ägget fortfarande inte släppts eller vad händer, någon som kan förklara bättre än vad jag förstår? :(

Välkommen till min värld! Sååå drygt med utdragen äl! Senaste cykeln hade jag jämnstarkt utslag på stickorna (typ samma som dig) i över en vecka, sen fick jag aningen starkare nån dag, för att sen bli svagare igen!

Trodde först att jag inte hade äl alls, men det stigande tempen bekräftade att ägget trots allt släppt, så de där testerna kan minst sagt vara missvisande i vissa fall!
  • Symetrical
    cocospaj skrev 2015-04-28 15:57:15 följande:

Stiger tempen hos er allihop när ägget släppt?

Min var som vanligt runt ÄL, 36.4. Dock kollade jag nu och har 37.0. Känner mig sjuk när jag ligger så högt haha, mår illa och känner mig övervarm.

Ja, om ägget släppt stiger alltid tempen minst 0,3 grader. Dock kan det ta 1-2 dagar.
Svar på tråden BIM maj 2015