• lanylena

BIM maj 2015

En fortsättningstråd för oss som inte plussade i april, och har nytt BIM i maj.

• Svar på tråden BIM maj 2015
  • Symetrical
    Tassen skrev 2015-05-15 13:00:13 följande:

Eftersom jag alltid har 29 dagars cykel borde mensen komma imorgon. Har tempat nu en stund och tagit äl- test och enligt dessa var äl i lördags. Tempen höjdes och dippade igår men nu har den gått upp igen. Den borde väl stannat nere om mensen är på väg? Eller går den ner när mensen kommit? Är detta normalt? Jag är ingen tempexpert på så här kort tid..

phpZK1DOT06387.jpg

Håller tummarna för att det är en implantationsdipp!
  • Symetrical
    Donner82 skrev 2015-05-15 13:42:53 följande:

Plus hos mig! :) BF 28 januari! YES!!! Vi ska ha syskon! :)

Vågar inte riktigt tro på det ännu. :)

Stort grattis!
  • Symetrical
    MartinaLarsen skrev 2015-05-15 15:13:04 följande:

Jippi jag tror jag har fått mitt efterlängtade plus :D

Det syns en skugga och min sambo såg det med :D

Såg mannen det är det utan tvekan ett plus. Den manliga rasen är nämligen inte bara färgblinda, de är plusblinda också!
  • debbie85
    Donner82 skrev 2015-05-15 13:42:53 följande:

Plus hos mig! :) BF 28 januari! YES!!! Vi ska ha syskon! :)

Vågar inte riktigt tro på det ännu. :)

Lyckades missa ditt inlägg.

Woho! Stort grattis!!
  • Angdev
    debbie85 skrev 2015-05-15 11:31:33 följande:
    Det är säkert inget fel!
    Symetrical skrev 2015-05-15 07:44:00 följande:

Underbart svar! Eller nåt.

Ja, verkligen! smile2.gifHoppas att det blir positivt snart! smile1.gif
    Maka94 skrev 2015-05-15 08:21:31 följande:

Är det någon mer än jag som ser ett svagtsvagt streck? Eller inbillar jag mig?

Jag tycker också att jag ser ett svagt streck. Men vet inte om jag vågar skriva "grattis" än. smile1.gifÅh nej! smile4.gif Usch vad tråkigt! Vilket försök är ni på? Hoppas att nästa cykel ger bättre utdelning!
    boniish skrev 2015-05-15 08:37:20 följande:

BIM +3 ingen ännu. Har fortfarande ömma bröst lite annars inga andra symtom . Blir tokig snart & vågar inte ta test ifall ja blir besviken :( men tänkte ja måste så får bli imorgon till morgon urin.

Brukar man inte ha symtom el ? Kanske för tidigt ..

Som jag förstår det kan du ha symtom i princip från att fostret inplanerat sig i livmodern. Så från dag ÄL+4-10 nånting. Hoppas du är gravid! smile1.gifHar du testat?
    Testade BIM -1 och BIM testades det negativt. Får prova imorgon om inte mensen satt igång tills dess. Fick blodblandad flytning innan som avtog efter jag hade i tampong.
  • debbie85
    Angdev skrev 2015-05-15 17:54:32 följande:

Testade BIM -1 och BIM testades det negativt. Får prova imorgon om inte mensen satt igång tills dess. Fick blodblandad flytning innan som avtog efter jag hade i tampong.

Ok. Håller tummarna för att det är positivt imorgon och att mensen håller sig borta!
  • Tassen
    Kixpix skrev 2015-05-15 13:57:15 följande:

Va? Ska du ha mens en vecka efter ÄL? Jag får inte ihop det.

Tempen höjs från det att ÄL börjar och håller antingen i sig om man är gravid eller går neråt till normalt om mensen kommer.

Ja, extremt kort lutealfas.. Men kan ju hända att min cykel har rubbats. Hittade ingen äl förra månaden och kände inget heller (brukar känna äl kraftigt fast inte sååå sent som nu) och mensen var längre än normalt.
    Symetrical skrev 2015-05-15 17:19:46 följande:

Jaaa! Vore ju trevligt att slippa gå in på 10e försöket. Men tar det sig inte så har jag en massa fester att se fram emot Men skulle det bli nåt så måste jag köpa alkoholfritt vin så ingen misstänker något men på nåt sätt inte visa flaskan...
  • Symetrical
    Angdev skrev 2015-05-15 17:54:32 följande:
    Är du säker på när du hade äl..? Om den kom senare än väntat kan det ju vara därför du inte plussat än.
  • Symetrical
    Tassen skrev 2015-05-15 18:43:45 följande:
    Ja, extremt kort lutealfas.. Men kan ju hända att min cykel har rubbats. Hittade ingen äl förra månaden och kände inget heller (brukar känna äl kraftigt fast inte sååå sent som nu) och mensen var längre än normalt.
    Symetrical skrev 2015-05-15 17:19:46 följande:

Jaaa! Vore ju trevligt att slippa gå in på 10e försöket. Men tar det sig inte så har jag en massa fester att se fram emot smile1.gif Men skulle det bli nåt så måste jag köpa alkoholfritt vin så ingen misstänker något men på nåt sätt inte visa flaskan...
    Hett tips från en som blev gravid strax innan sommaren förra gången:

Ta en urdrucken vinflaska med skruvkork och häll över det alkoholfria alternativet i den.
  • Donner82

Tack alla vänliga själar som peppat under maj månad! Ni är grymma!

Till oss med plus - vi ses i "BF i maj 2016 :)"!

Till alla andra tappra tjejer i denna tråden - keep up the good work och lycka till framöver! Hoppas det blir plus snart!

Då går man istället och väntar på det underbara illamåendet - det allra bästa med en graviditet - NOT! :)