• Kyrkby

Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!

Jag blir vansinnigt arg när jag hörde detta idag på nyheterna !
    Vad är det för ansvarstagande kvinna som vill bli mor, ensam.....
    Det är ren och skär egoism.
    Vad har en ensam kvinna för rätt att själv sätta barnens till världen ?
    Vad säger kvinnan till barnet när den vill träffa sin pappa ?
    Jag blir skogstokig när jag hörde detta idiotiska förslaget !!!

Vad skall den ensamma pappan göra, han som oxså vill ha barn men inte funnit kvinnan ??
    Kom inte och säg att det är någon skillnad, mannen har exakt samma rättighet att få ett eller flera barn, som ensam förälder !!

Snacka om göra skillnad på man och kvinna !

Slå för att barn skall ha en pappa och en mamma !!!!!

• Svar på tråden Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!
  • Vassochtaggig
    Förtryckt skrev 2015-04-05 11:39:48 följande:
    JAAAAA! Bort med alla lagar, regler, stadgar och seder, bort med etik och moral!!!

Låt folk leva i TOTAAAL ANARKIII så kommer de bli lyckliga i allt kaos.
    Lagar, regler, stadgar? Ska frågan om ensamstående kvinnors rätt till barn regleras i lag?! Etik och moral? Vems etik och moral? Ska detta regleras av någon moralpolis?! Total anarki? Ja lite anarki har ingen mått illa av. I flera fall har det fört samhällen framåt. Allt kaos? Det behövs nog mer än ensamstående mammor för att framkalla kaos.
  • Katlan
    Nenne666 skrev 2015-04-05 12:13:07 följande:
    ONS känns ju inte heller okej, iofs.
    Må så vara men det är inget som går att förhindra.
  • Katlan
    Vassochtaggig skrev 2015-04-05 13:27:01 följande:
    Lagar, regler, stadgar? Ska frågan om ensamstående kvinnors rätt till barn regleras i lag?! Etik och moral? Vems etik och moral? Ska detta regleras av någon moralpolis?! Total anarki? Ja lite anarki har ingen mått illa av. I flera fall har det fört samhällen framåt. Allt kaos? Det behövs nog mer än ensamstående mammor för att framkalla kaos.
    Fast det handlade inte om att inte ensamstående kvinnor inte ska få skaffa barn. 
    Det handlade om att vi skattebetalare inte ska vara tvungna att pröjsa det.
  • Nenne666
    Katlan skrev 2015-04-05 15:05:23 följande:
    Må så vara men det är inget som går att förhindra.
    Nä, tyvärr.
  • tobbe01

Det där med att ha en farsa är överreklamerat. Min kan man både ha och mista och det är många som har sådana farsor. Finns skitmorsor också men definitivt inte lika många.

• ViktoriaJ
    Froststar skrev 2015-04-05 08:44:08 följande:

Du kanske ser det så. Men jag ser en klar skillnad på dem som väljer att adoptera och på dem som envist biter sig fast vid att de måste ha sin egen biologiska avkomma. Jag tycker faktiskt att de senare är superegoistiska och den här inbitna besattheten att det måste vara just den egna avkommar ger mig kalla kårar. Jag ser nämligen stora likheter med en annan grupp i samhället som också värnar om sitt eget och anser att det bara är den egna sorten som räknas.

Det är väl typ 99 % av alla föräldrar som du menar då. I och med att de flesta skaffar ju biologiska barn fastän de kanske har möjlighet att adoptera.
  • MD77

Är det mer ok för de ensamstående som bekostat allt själva utomlands? Är det själva kostnaden/subventionen som är det som stör er? Att säga, att om inte män får så ska inte heller kvinnor få, är lite sandlådenivå och innebär en kollektiv "bestraffning" vilket inte gynnar någon.

Jag tror inte att människor som har barn kan förstås och sätta sig inne hur stark en barnlängtan kan vara.

• Antligen1

Jag har längtat och längtar fortfarande och vi som längtar kommer göra det ändå, oavsett om vi får i Sverige eller ej.

I en artikel i DN kallas vi för de ofrivilliga revolutionärerna. Det stämmer bra! Vi blir stämplade som revolutionärerna när allt vi vill är att ha möjligheten att älska ett barn, ge kärlek och ha en familj.

Jag älskar män också, har god relation med mina föräldrar, trygg uppväxt och vill gärna träffa någon men har av olika anledningar inte träffat rätt. Män har möjligheten att vara fertila en längre tid än kvinnor.

• Antligen1

Det har inte kvinnor. Kvinnor har möjlighet att föda barn. Jag råkar vara kvinna. Det betyder att jag endast har ett begränsat antal fertila år. Om jag var man skulle jag ha mer tid till förfogande att träffa rätt. Nu har jag inte det. Kvinnor och män är biologiskt olika och det ger upphov till olika förutsättningar i barnalstrande, inte svårare än så.

Om jag var man skulle jag inte behöva göra detta. Nu är jag kvinna.

• Antligen1

Som sagt, jag tror de flesta som gör detta gör det pga tidspress, den tidspress som män inte har på samma sätt. Jag vill träffa en man och leva med en man i mitt liv, jag bara vänder om på ordningen lite, barn före man istället för tvärtom. Jag vill inte göra anarki, bara skapa lycka i mitt liv. Vet inte vad anarki har med saken att göra.

Jag är en helt vanlig tjej, The girl next door, som vill älska och leva ett så gott liv som möjligt som alla andra. Vet inte vad som är så upprörande med det egentligen.

• Zentric

Somaliska ensamma kvinnor, får massor av barn, för det är deras plikt som muslimer. Det är tydligen tom samma pappa till alla dessa barn på vår lokala ort (rykten).

Så det är nog bra om vita kvinnor sätter fart och föder mer vita barn. För vi håller på att bli utrotade.

• Förtryckt
    Katlan skrev 2015-04-05 11:51:01 följande:

Som sagt är barn ingen rättighet och heller inget som ska bekostas av skattemedel om man inte försökt först på egen hand.

Ensamstående kan knappast göra sig själva gravida utan vill de ha barn så får de helt sonika skaffa sig en man. Det går säkert att "fixa" med ONS om viljan är tillräckligt stor.

Men att tjurigt knipande med knäna stå och gnälla över att man vill ha gratis befruktning hos doktorn, nej det går fetbort.

Detta gäller även lesbiska, väljer man att leva samkönad så blir det inga barn.

Punkt slut.

Fast vad du tycker och hur verkligheten ser ut är två extremt skilda saker.

Idag får lesbiska insemineras och det tror jag att de har fått rätt länge.

Idag får även gaypar adoptera barn...

Varmt välkommen in i 2000-talet...
    ---
  • Froststar
    Förtryckt skrev 2015-04-05 10:57:17 följande:
    GRATIS?? Det är inte alls gratis. 15 000 per gång för IVF. Ni snackar som vanligt om saker ni inte har en aning om.

Topic: jag tycker inte om idén med ensamma mammor, vi har redan alldeles för många sådana som staten i många fall får täcka för ekonomiskt.

Barn behöver BÅDE mamma och pappa. De behöver en manlig förebild såväl som kvinnlig. Tyvärr saknar många barn bägge idag.
    Ja, GRATIS, De första 3 försöken om inte paret har gemensamma barn. Läs på nästa gång så att du slipper göra bort dig när du blir sådär otrevlig mot folk som till skillnad från dig vet vad de snackar om. Du får EN länk men ta och googla själv, så får du många fler.

www.1177.se/Blekinge/Fakta-och-rad/Behandlingar/Behandlingar-vid-ofrivillig-barnloshet/

BTW, en av mina kusiner gjorde det och hör och häpna, de betalade patientavgift. När man behöver mediciner och annat faller det under högkostnadsskyddsreglerna. Inga 15000 därmed som du vill få det till.
    Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • Froststar
    ViktoriaJ skrev 2015-04-05 16:51:36 följande:
    Det är väl typ 99 % av alla föräldrar som du menar då. I och med att de flesta skaffar ju biologiska barn fastän de kanske har möjlighet att adoptera.
    Jepp, det är väl så i så fall. Fast låt oss vara ärliga, många skaffar ungar utan eftertanke eller plan. De är de mest egoistiska av dem alla.
    Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • Kyrkby
    tobbe01 skrev 2015-04-05 16:40:22 följande:

Det där med att ha en farsa är överreklamerat. Min kan man både ha och mista och det är många som har sådana farsor. Finns skitmorsor också men definitivt inte lika många.

Vad grundar du detta på ?
  • Katlan
    Förtryckt skrev 2015-04-05 22:11:57 följande:
    Fast vad du tycker och hur verkligheten ser ut är två extremt skilda saker.

Idag får lesbiska insemineras och det tror jag att de har fått rätt länge.

Idag får även gaypar adoptera barn...

Varmt välkommen in i 2000-talet...
    Tack du men det förändrar inte hur in i helsicke fel det är.
    Att laborera med oskyldiga barn är inte ok någonstans.
Svar på tråden Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!