• Kyrkby

Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!

Jag blir vansinnigt arg när jag hörde detta idag på nyheterna !
    Vad är det för ansvarstagande kvinna som vill bli mor, ensam.....
    Det är ren och skär egoism.
    Vad har en ensam kvinna för rätt att själv sätta barnens till världen ?
    Vad säger kvinnan till barnet när den vill träffa sin pappa ?
    Jag blir skogstokig när jag hörde detta idiotiska förslaget !!!

Vad skall den ensamma pappan göra, han som oxså vill ha barn men inte funnit kvinnan ??
    Kom inte och säg att det är någon skillnad, mannen har exakt samma rättighet att få ett eller flera barn, som ensam förälder !!

Snacka om göra skillnad på man och kvinna !

Slå för att barn skall ha en pappa och en mamma !!!!!

• Svar på tråden Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!
  • Det är jag
    Haskel skrev 2015-04-03 22:28:49 följande:

Håller med. Fruktansvärt enligt min mening.

Jämställdhet snackas det om i övrigt. Detta förslag säger i princip "pappor är onödiga".

Hörde någon "minister" säga att det fanns många 40+ kvinnor som inte funnit den rätta, men som absolut kunde bli kärleksfulla föräldrar.

FINNS INTE SÅDANA MÄN?

Visst, män kan inte bli gravida.

Men ensamstående män får inte heller adoptera.

Feminister borde skrika högt åt detta förslag.

Det är ju ren könsdiskriminering.

Dock anser jag att det INTE skulle vara tillåtet för ensamstående att skaffa barn.

Ensamstående män får adoptera enligt svensk lag precis som kvinnor.
  • thrice

Ja, detta måste ju vara en eftergift för ett sönderfallande samhälle. Det kommer dock ganska lägligt, när de första manliga p-pillren kommer, kommer män också på ett jämlikt sätt att kunna styra över barn-avlandet, och det kan ge påfrestningar i samhället, när vår moderna livsstil frontalkrockar med biologin. Sex är ju den drivkraft som skapar förhållanden, och utan "konsekvenser" kanske framtiden kommer att se ganska annorlunda ut. En hel del PK-sanningar kanske måste revideras, så för att detta inte skall hända är det utmärkt att familjeildningen och barnavlandet läggs helt i kvinnornas händer.

• Froststar

Jag är förvånad om att allt det där snacket om barnens rätt till båda sina föräldrar inte är så viktigt längre då helt plötsligt kvinnor ska få fördelar igen. Så, precis som jag trodde, kvinnor bryr sig inte mycket om barnen, det är "jag och jag och jag" som gäller först, sedan kommer resten.

I övrigt tycker jag att folk får göra vad de vill. Så länge de här kvinnorna inte får underhållsstöd. Om man väljer att ensam skaffa ett barn då får man räkna på ekonomin och definitivt inte räkna med underhållsstöd av skattepengarna. Vi betalar redan en massa för alla ungar, behöver inte spä på det mer. Barn är ingen mänsklig rättighet, inga leksaker och det kräver ett ansvarsfullt tänk (som inkluderar de ekonomiska aspekterna). 

Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • thrice
    Froststar skrev 2015-04-04 22:31:30 följande:

Jag är förvånad om att allt det där snacket om barnens rätt till båda sina föräldrar inte är så viktigt längre då helt plötsligt kvinnor ska få fördelar igen. Så, precis som jag trodde, kvinnor bryr sig inte mycket om barnen, det är "jag och jag och jag" som gäller först, sedan kommer resten.

I övrigt tycker jag att folk får göra vad de vill. Så länge de här kvinnorna inte får underhållsstöd. Om man väljer att ensam skaffa ett barn då får man räkna på ekonomin och definitivt inte räkna med underhållsstöd av skattepengarna. Vi betalar redan en massa för alla ungar, behöver inte spä på det mer. Barn är ingen mänsklig rättighet, inga leksaker och det kräver ett ansvarsfullt tänk (som inkluderar de ekonomiska aspekterna). 

Hmm...ja vi står nog inför en omställning. Jag tror det är bra att fundera över *samhällets* roll i det hela. Samhället VILL ju att vi skall skaffa 2,1 barn så att demografikurvorna inte spårar ur helt, sen är ju bra för politikerna att veta hur många man kan beskatta om 20 år. Underhållsstöd är ju riktat till *barnen* så om du röstar för ATT vi skall ha barn i samhället, så kommer understödsdiskussionen sedan som en konsekvens.
    Intressant i just detta sammanhang är att EN individ kan fatta beslutet, och det är inte genusneutralt, och ALLA vi andra skall pröjsa för resultatet. Tidigare var det ju TVÅ föräldrars ansvar, och det syns ju i (underhåll, underhållsstöd). Om även männen fick makt i denna fråga genom ett enkelt "hemligt" sätt att avgöra vilka barn som skulle födas kommer samhället att få många intressanta problem att lösa. Ett rent matriarkat är väl inte genuskorrekt?
  • thrice

Det slår mig hur nära vi är med människor som vi är vid djuravel. Om de flesta kvinnor får barn med insemination behövs ju inte vi män längre. Vi behövs ju faktiskt snart inte i samhället längre ( läs: Pistono "Robots are taking my job" ) och om man jämför med nötboskap, får eller grisar, så räcker det ju med 1:100 avelsdjur kontra besättningar, och det är etablerat sedan MINST 30 år. En ko, en tacka eller en sugga får aldrig stock, men reproducerar sig lika bra för det. Kanske kan det vara kul att behålla några alfa-hannar som "boy-toys" eller på Zoo, men praktiskt klarar sig snart samhället bra utan män. Du sköna nya värld.....

• Froststar
    thrice skrev 2015-04-04 22:48:47 följande:
    Hmm...ja vi står nog inför en omställning. Jag tror det är bra att fundera över *samhällets* roll i det hela. Samhället VILL ju att vi skall skaffa 2,1 barn så att demografikurvorna inte spårar ur helt, sen är ju bra för politikerna att veta hur många man kan beskatta om 20 år. Underhållsstöd är ju riktat till *barnen* så om du röstar för ATT vi skall ha barn i samhället, så kommer understödsdiskussionen sedan som en konsekvens.
    Intressant i just detta sammanhang är att EN individ kan fatta beslutet, och det är inte genusneutralt, och ALLA vi andra skall pröjsa för resultatet. Tidigare var det ju TVÅ föräldrars ansvar, och det syns ju i (underhåll, underhållsstöd). Om även männen fick makt i denna fråga genom ett enkelt "hemligt" sätt att avgöra vilka barn som skulle födas kommer samhället att få många intressanta problem att lösa. Ett rent matriarkat är väl inte genuskorrekt?
    Vi behöver inte längre så många barn, det är gamla undersökningar. Med dagens siffror på ökad befolkning vart år behövs inte så många "nya" svenska barn alls.

Sedan kan man ju faktiskt adoptera barn från andra länder. Varför inte prioritera det? Finns massor med barn i världen som inte har föräldrar, varför inte adoptera? Det behöver inte vara någon bebis heller, man kan adoptera lite större barn också. Det är bara en fråga om vilja. Men det skulle vara absolut främsta åtgärd istället för att finansiera en massa dyra behandlingar.

Nej, matriarkat är inte genuskorrekt men det lär det ju bli ändring på så fort feministerna har fattat det. För feminism är väl inte heller genuskorrekt eller hur? 

Männen har ett val. Sluta donera spermier. Det blir svårt med konstgjord befruktning om det inte finns några spermier. Fast det kommer väl feministerna kringgå genom att tvinga varje manlig vårdanställd att skriva på ett papper att de ska kunna beordras donera spermier. Allt i den heliga feminismens namn. 

Nu kanske folk börjar fatta varför inget av könen ska ha mer att säga till om än det andra.
  • thrice
    Froststar skrev 2015-04-04 23:01:56 följande:
    Vi behöver inte längre så många barn, det är gamla undersökningar. Med dagens siffror på ökad befolkning vart år behövs inte så många "nya" svenska barn alls.

Sedan kan man ju faktiskt adoptera barn från andra länder. Varför inte prioritera det? Finns massor med barn i världen som inte har föräldrar, varför inte adoptera? Det behöver inte vara någon bebis heller, man kan adoptera lite större barn också. Det är bara en fråga om vilja. Men det skulle vara absolut främsta åtgärd istället för att finansiera en massa dyra behandlingar.

Nej, matriarkat är inte genuskorrekt men det lär det ju bli ändring på så fort feministerna har fattat det. För feminism är väl inte heller genuskorrekt eller hur? 

Männen har ett val. Sluta donera spermier. Det blir svårt med konstgjord befruktning om det inte finns några spermier. Fast det kommer väl feministerna kringgå genom att tvinga varje manlig vårdanställd att skriva på ett papper att de ska kunna beordras donera spermier. Allt i den heliga feminismens namn. 

Nu kanske folk börjar fatta varför inget av könen ska ha mer att säga till om än det andra.
    Nej, siffran 2,1 kommer från att hålla befolkningen konstant trots att ett litet antal inte kan få barn eller dör i förtid, men visst, vi behöver inte avla så många barn i Sverige.

Att adoptera barn är ett förnämligt sätt att lösa flera problem med ett skott. Tyvärr är Svenska Staten ganska njugg när det gäller adoptioner. Snacka om nålsöga..

Tyvärr kommer det så länge vi har ett vanligt kapitalistiskt ekonomiskt system bara att påverka "råvarukursen" på sperma. Och, man kan lösa det med lagar...eller andra påtryckningsmedel.

Manliga p-piller är en atombomb...........

Igen, vill vi verkligen ha det så här?
  • elmadumle

De pengarna kan de lägga på barnlösa par som försöker bli gravida med konstgjord befruktning, finns det pengar att lägga på att inseminera ensamma kvinnor kan par få gratis försök.

• Froststar
    elmadumle skrev 2015-04-05 00:02:11 följande:

De pengarna kan de lägga på barnlösa par som försöker bli gravida med konstgjord befruktning, finns det pengar att lägga på att inseminera ensamma kvinnor kan par få gratis försök.

Par får ju redan gratisförsök. Egentligen mer än vad jag tycker är rimligt. Barn är ingen mänsklig rättighet. Vill man ha det får man pröjsa. Varför ska alla andra? Jag vill inte ha barn alls. Tror du att jag tycker det är så skojsigt att pröjsa för att andra är besatta av tanken på att skaffa barn? Trots att de bevisligen inte kan. Det är helt enkelt ett lyxproblem. Både för ensamstående och för par.
  • Froststar
    thrice skrev 2015-04-04 23:17:49 följande:
    Nej, siffran 2,1 kommer från att hålla befolkningen konstant trots att ett litet antal inte kan få barn eller dör i förtid, men visst, vi behöver inte avla så många barn i Sverige.

Att adoptera barn är ett förnämligt sätt att lösa flera problem med ett skott. Tyvärr är Svenska Staten ganska njugg när det gäller adoptioner. Snacka om nålsöga..

Tyvärr kommer det så länge vi har ett vanligt kapitalistiskt ekonomiskt system bara att påverka "råvarukursen" på sperma. Och, man kan lösa det med lagar...eller andra påtryckningsmedel.

Manliga p-piller är en atombomb...........

Igen, vill vi verkligen ha det så här?
    Svar på din sista fråga - Nope. Absolut inte.
Svar på tråden Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!