• Kyrkby

Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!

Jag blir vansinnigt arg när jag hörde detta idag på nyheterna !
    Vad är det för ansvarstagande kvinna som vill bli mor, ensam.....
    Det är ren och skär egoism.
    Vad har en ensam kvinna för rätt att själv sätta barnens till världen ?
    Vad säger kvinnan till barnet när den vill träffa sin pappa ?
    Jag blir skogstokig när jag hörde detta idiotiska förslaget !!!

Vad skall den ensamma pappan göra, han som oxså vill ha barn men inte funnit kvinnan ??
    Kom inte och säg att det är någon skillnad, mannen har exakt samma rättighet att få ett eller flera barn, som ensam förälder !!

Snacka om göra skillnad på man och kvinna !

Slå för att barn skall ha en pappa och en mamma !!!!!

• Svar på tråden Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!
  • Aniiee

En dag om inte alltför länge kan man låta embryo-foster växa i tankar. Den dagen kan vi låta sterilisera alla barn från födseln och få absolut jämställt barnalstrande. Tills dess får män finna sig i att biologin styr, inte ideologin.

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • ViktoriaJ

För det första så är ju alla som skaffar barn egoistiska om man ska se det så. Ingen skaffar ju barn för någon annan skull. Handlar ju om ens egen längtan till barn. 

Och att alla har rätt till båda föräldrar?? Så ska pappor som sticker och lämnar familjen hamna i fängelse då eller? Finns ju massor av barn som växer upp med bara en förälder! Bara för att det krävs en man + en kvinna att göra ett barn vanligtvis så betyder ju inte det att barnet alltid har en mamma och en pappa hela uppväxten. 

Självklart ska ensamstående män också skaffa barn tycker jag. Men surrogat verkar ju vara en väldigt känslig fråga i Sverige. Kanske kommer det också om några år. 

• Froststar
    ViktoriaJ skrev 2015-04-05 01:56:18 följande:

För det första så är ju alla som skaffar barn egoistiska om man ska se det så. Ingen skaffar ju barn för någon annan skull. Handlar ju om ens egen längtan till barn. 

Och att alla har rätt till båda föräldrar?? Så ska pappor som sticker och lämnar familjen hamna i fängelse då eller? Finns ju massor av barn som växer upp med bara en förälder! Bara för att det krävs en man + en kvinna att göra ett barn vanligtvis så betyder ju inte det att barnet alltid har en mamma och en pappa hela uppväxten. 

Självklart ska ensamstående män också skaffa barn tycker jag. Men surrogat verkar ju vara en väldigt känslig fråga i Sverige. Kanske kommer det också om några år. 

Du kanske ser det så. Men jag ser en klar skillnad på dem som väljer att adoptera och på dem som envist biter sig fast vid att de måste ha sin egen biologiska avkomma. Jag tycker faktiskt att de senare är superegoistiska och den här inbitna besattheten att det måste vara just den egna avkommar ger mig kalla kårar. Jag ser nämligen stora likheter med en annan grupp i samhället som också värnar om sitt eget och anser att det bara är den egna sorten som räknas.
    Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • annasv1980

Ni pratar om att ni inte vill vara med och finansiera att ensamstående kvinnor ska få tillgång till skattefinansierad insemination i Sverige. Hur ser ni på att lesbiska par redan i dag har den möjligheten? I en sådan familj finns det inte heller någon pappa. Jag tycker att det är dubbelmoral.

Det är väldigt svårt att hitta en partner bra nog att vilja bli bunden till resten av livet genom ett barn. Alltför många skaffar barn för lättvindigt och sen får barnen lida för det. När en ensamstående kvinna väljer att försöka bli gravid på egen hand finns i alla fall en större garanti för att barnet är planerat, efterlängtat och kommer att växa upp i ett kärleksfullt hem utan t.ex. bråk.

Jag upplever att många män, framför allt i storstäder bara vill leka. De tror att de är odödliga. Att stadga sig och skaffa familj ser de som ett fängelse. Gräset kan ju vara grönare på andra sidan. Alla har så bråttom i jakten på något bättre. Jag orkar inte med det längre och har därför valt att bli mamma på egen hand vid 34 års ålder. Jag har inte tid att vänta längre. Mitt barn har en biologisk pappa som bor på andra sidan Atlanten så han kommer inte att kunna finnas där i vardagen. Det dåliga samvetet kommer jag få leva med hela mitt liv men jag tänker göra det bästa av situationen och för att de ska få en så nära relation som möjligt.

• Morkullan
    annasv1980 skrev 2015-04-05 09:12:25 följande:

Det är väldigt svårt att hitta en partner bra nog att vilja bli bunden till resten av livet genom ett barn. Alltför många skaffar barn för lättvindigt och sen får barnen lida för det. När en ensamstående kvinna väljer att försöka bli gravid på egen hand finns i alla fall en större garanti för att barnet är planerat, efterlängtat och kommer att växa upp i ett kärleksfullt hem utan t.ex. bråk.

Väl talat!
  • SchaefferBoy
    annasv1980 skrev 2015-04-05 09:12:25 följande:
    Ni pratar om att ni inte vill vara med och finansiera att ensamstående kvinnor ska få tillgång till skattefinansierad insemination i Sverige. Hur ser ni på att lesbiska par redan i dag har den möjligheten? I en sådan familj finns det inte heller någon pappa. Jag tycker att det är dubbelmoral.

Jag upplever att många män, framför allt i storstäder bara vill leka. De tror att de är odödliga. Att stadga sig och skaffa familj ser de som ett fängelse. Gräset kan ju vara grönare på andra sidan. Alla har så bråttom i jakten på något bättre. Jag orkar inte med det längre och har därför valt att bli mamma på egen hand vid 34 års ålder. Jag har inte tid att vänta längre. Mitt barn har en biologisk pappa som bor på andra sidan Atlanten så han kommer inte att kunna finnas där i vardagen. Det dåliga samvetet kommer jag få leva med hela mitt liv men jag tänker göra det bästa av situationen och för att de ska få en så nära relation som möjligt.
    Viken idiot har kommit på dessa tankar. Spana in random dejtingsite. Det finns 10 män på varje kvinna. Vaddå de inte vill bilda familj, det är snarare tjejerna som först ska leka av sig i 20år, knulla så många kukar som möjligt, sen när de är 38 så ska de minsann ha en perfekt man.
  • Kyrkby

Barn behöver en mamma och en pappa, i normalfallet.
    En av föräldrarna kan dö, föräldrarna skiljs och detta skapar trauma hos barnen.
    Att barn är anpassningsbara till nya förhållande är en lögn som vuxna säger för att försvara sitt negativa handlande.

Barn är en gåva ingen rättighet.
    Barn skall bo hos en mamma och en pappa.
    För barn är detta vad som innebär en familj.

Barn i samkönade förhållande som leker finns alltid en mamma och en pappa i lekar om familj förhållande och liknande, VARFÖR ?
    Jo, det naturliga är att en familj skall bestå av mamma och pappa.

• Förtryckt
    Froststar skrev 2015-04-05 00:21:56 följande:

Par får ju redan gratisförsök. Egentligen mer än vad jag tycker är rimligt. Barn är ingen mänsklig rättighet. Vill man ha det får man pröjsa. Varför ska alla andra? Jag vill inte ha barn alls. Tror du att jag tycker det är så skojsigt att pröjsa för att andra är besatta av tanken på att skaffa barn? Trots att de bevisligen inte kan. Det är helt enkelt ett lyxproblem. Både för ensamstående och för par.

GRATIS?? Det är inte alls gratis. 15 000 per gång för IVF. Ni snackar som vanligt om saker ni inte har en aning om.

Topic: jag tycker inte om idén med ensamma mammor, vi har redan alldeles för många sådana som staten i många fall får täcka för ekonomiskt.

Barn behöver BÅDE mamma och pappa. De behöver en manlig förebild såväl som kvinnlig. Tyvärr saknar många barn bägge idag.
    ---
  • Förtryckt
    SchaefferBoy skrev 2015-04-05 09:20:10 följande:

Viken idiot har kommit på dessa tankar. Spana in random dejtingsite. Det finns 10 män på varje kvinna. Vaddå de inte vill bilda familj, det är snarare tjejerna som först ska leka av sig i 20år, knulla så många kukar som möjligt, sen när de är 38 så ska de minsann ha en perfekt man.

Det där lät inte alls bittert.

Jag vägrar tro att alla kvinnor är sådana. Många är tvärtom, de finner kärleken relativt unga, gifter sig skaffar barn offrar sig för sin kärlek och sen tar det slut kring 38 och kvinnan ska plötsligt hitta ny... Samtidigt som hon ska "förverkliga sig själv"...
    ---
Svar på tråden Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!