annasv1980 skrev 2015-04-05 09:12:25 följande:
Ni pratar om att ni inte vill vara med och finansiera att ensamstående kvinnor ska få tillgång till skattefinansierad insemination i Sverige. Hur ser ni på att lesbiska par redan i dag har den möjligheten? I en sådan familj finns det inte heller någon pappa. Jag tycker att det är dubbelmoral.
Det är väldigt svårt att hitta en partner bra nog att vilja bli bunden till resten av livet genom ett barn. Alltför många skaffar barn för lättvindigt och sen får barnen lida för det. När en ensamstående kvinna väljer att försöka bli gravid på egen hand finns i alla fall en större garanti för att barnet är planerat, efterlängtat och kommer att växa upp i ett kärleksfullt hem utan t.ex. bråk.
Jag upplever att många män, framför allt i storstäder bara vill leka. De tror att de är odödliga. Att stadga sig och skaffa familj ser de som ett fängelse. Gräset kan ju vara grönare på andra sidan. Alla har så bråttom i jakten på något bättre. Jag orkar inte med det längre och har därför valt att bli mamma på egen hand vid 34 års ålder. Jag har inte tid att vänta längre. Mitt barn har en biologisk pappa som bor på andra sidan Atlanten så han kommer inte att kunna finnas där i vardagen. Det dåliga samvetet kommer jag få leva med hela mitt liv men jag tänker göra det bästa av situationen och för att de ska få en så nära relation som möjligt.
Viken idiot har kommit på dessa tankar. Spana in random dejtingsite. Det finns 10 män på varje kvinna. Vaddå de inte vill bilda familj, det är snarare tjejerna som först ska leka av sig i 20år, knulla så många kukar som möjligt, sen när de är 38 så ska de minsann ha en perfekt man.