• ViktoriaJ

Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!

För det första så är ju alla som skaffar barn egoistiska om man ska se det så. Ingen skaffar ju barn för någon annan skull. Handlar ju om ens egen längtan till barn. 

Och att alla har rätt till båda föräldrar?? Så ska pappor som sticker och lämnar familjen hamna i fängelse då eller? Finns ju massor av barn som växer upp med bara en förälder! Bara för att det krävs en man + en kvinna att göra ett barn vanligtvis så betyder ju inte det att barnet alltid har en mamma och en pappa hela uppväxten. 

Självklart ska ensamstående män också skaffa barn tycker jag. Men surrogat verkar ju vara en väldigt känslig fråga i Sverige. Kanske kommer det också om några år. 

• ViktoriaJ
    Froststar skrev 2015-04-05 08:44:08 följande:

Du kanske ser det så. Men jag ser en klar skillnad på dem som väljer att adoptera och på dem som envist biter sig fast vid att de måste ha sin egen biologiska avkomma. Jag tycker faktiskt att de senare är superegoistiska och den här inbitna besattheten att det måste vara just den egna avkommar ger mig kalla kårar. Jag ser nämligen stora likheter med en annan grupp i samhället som också värnar om sitt eget och anser att det bara är den egna sorten som räknas.

Det är väl typ 99 % av alla föräldrar som du menar då. I och med att de flesta skaffar ju biologiska barn fastän de kanske har möjlighet att adoptera.
Svar på tråden Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!