• Froststar

Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!

Jag är förvånad om att allt det där snacket om barnens rätt till båda sina föräldrar inte är så viktigt längre då helt plötsligt kvinnor ska få fördelar igen. Så, precis som jag trodde, kvinnor bryr sig inte mycket om barnen, det är "jag och jag och jag" som gäller först, sedan kommer resten.

I övrigt tycker jag att folk får göra vad de vill. Så länge de här kvinnorna inte får underhållsstöd. Om man väljer att ensam skaffa ett barn då får man räkna på ekonomin och definitivt inte räkna med underhållsstöd av skattepengarna. Vi betalar redan en massa för alla ungar, behöver inte spä på det mer. Barn är ingen mänsklig rättighet, inga leksaker och det kräver ett ansvarsfullt tänk (som inkluderar de ekonomiska aspekterna). 

Genomsnittliga FL-ares inlägg framkallar kattens reaktioner.
  • Froststar
    thrice skrev 2015-04-04 22:48:47 följande:
    Hmm...ja vi står nog inför en omställning. Jag tror det är bra att fundera över *samhällets* roll i det hela. Samhället VILL ju att vi skall skaffa 2,1 barn så att demografikurvorna inte spårar ur helt, sen är ju bra för politikerna att veta hur många man kan beskatta om 20 år. Underhållsstöd är ju riktat till *barnen* så om du röstar för ATT vi skall ha barn i samhället, så kommer understödsdiskussionen sedan som en konsekvens.
    Intressant i just detta sammanhang är att EN individ kan fatta beslutet, och det är inte genusneutralt, och ALLA vi andra skall pröjsa för resultatet. Tidigare var det ju TVÅ föräldrars ansvar, och det syns ju i (underhåll, underhållsstöd). Om även männen fick makt i denna fråga genom ett enkelt "hemligt" sätt att avgöra vilka barn som skulle födas kommer samhället att få många intressanta problem att lösa. Ett rent matriarkat är väl inte genuskorrekt?
    Vi behöver inte längre så många barn, det är gamla undersökningar. Med dagens siffror på ökad befolkning vart år behövs inte så många "nya" svenska barn alls.

Sedan kan man ju faktiskt adoptera barn från andra länder. Varför inte prioritera det? Finns massor med barn i världen som inte har föräldrar, varför inte adoptera? Det behöver inte vara någon bebis heller, man kan adoptera lite större barn också. Det är bara en fråga om vilja. Men det skulle vara absolut främsta åtgärd istället för att finansiera en massa dyra behandlingar.

Nej, matriarkat är inte genuskorrekt men det lär det ju bli ändring på så fort feministerna har fattat det. För feminism är väl inte heller genuskorrekt eller hur? 

Männen har ett val. Sluta donera spermier. Det blir svårt med konstgjord befruktning om det inte finns några spermier. Fast det kommer väl feministerna kringgå genom att tvinga varje manlig vårdanställd att skriva på ett papper att de ska kunna beordras donera spermier. Allt i den heliga feminismens namn. 

Nu kanske folk börjar fatta varför inget av könen ska ha mer att säga till om än det andra.
  • Froststar
    elmadumle skrev 2015-04-05 00:02:11 följande:

De pengarna kan de lägga på barnlösa par som försöker bli gravida med konstgjord befruktning, finns det pengar att lägga på att inseminera ensamma kvinnor kan par få gratis försök.

Par får ju redan gratisförsök. Egentligen mer än vad jag tycker är rimligt. Barn är ingen mänsklig rättighet. Vill man ha det får man pröjsa. Varför ska alla andra? Jag vill inte ha barn alls. Tror du att jag tycker det är så skojsigt att pröjsa för att andra är besatta av tanken på att skaffa barn? Trots att de bevisligen inte kan. Det är helt enkelt ett lyxproblem. Både för ensamstående och för par.
  • Froststar
    thrice skrev 2015-04-04 23:17:49 följande:
    Nej, siffran 2,1 kommer från att hålla befolkningen konstant trots att ett litet antal inte kan få barn eller dör i förtid, men visst, vi behöver inte avla så många barn i Sverige.

Att adoptera barn är ett förnämligt sätt att lösa flera problem med ett skott. Tyvärr är Svenska Staten ganska njugg när det gäller adoptioner. Snacka om nålsöga..

Tyvärr kommer det så länge vi har ett vanligt kapitalistiskt ekonomiskt system bara att påverka "råvarukursen" på sperma. Och, man kan lösa det med lagar...eller andra påtryckningsmedel.

Manliga p-piller är en atombomb...........

Igen, vill vi verkligen ha det så här?
    Svar på din sista fråga - Nope. Absolut inte.
  • Froststar
    ViktoriaJ skrev 2015-04-05 01:56:18 följande:

För det första så är ju alla som skaffar barn egoistiska om man ska se det så. Ingen skaffar ju barn för någon annan skull. Handlar ju om ens egen längtan till barn. 

Och att alla har rätt till båda föräldrar?? Så ska pappor som sticker och lämnar familjen hamna i fängelse då eller? Finns ju massor av barn som växer upp med bara en förälder! Bara för att det krävs en man + en kvinna att göra ett barn vanligtvis så betyder ju inte det att barnet alltid har en mamma och en pappa hela uppväxten. 

Självklart ska ensamstående män också skaffa barn tycker jag. Men surrogat verkar ju vara en väldigt känslig fråga i Sverige. Kanske kommer det också om några år. 

Du kanske ser det så. Men jag ser en klar skillnad på dem som väljer att adoptera och på dem som envist biter sig fast vid att de måste ha sin egen biologiska avkomma. Jag tycker faktiskt att de senare är superegoistiska och den här inbitna besattheten att det måste vara just den egna avkommar ger mig kalla kårar. Jag ser nämligen stora likheter med en annan grupp i samhället som också värnar om sitt eget och anser att det bara är den egna sorten som räknas.
  • Froststar
    Förtryckt skrev 2015-04-05 10:57:17 följande:
    GRATIS?? Det är inte alls gratis. 15 000 per gång för IVF. Ni snackar som vanligt om saker ni inte har en aning om.

Topic: jag tycker inte om idén med ensamma mammor, vi har redan alldeles för många sådana som staten i många fall får täcka för ekonomiskt.

Barn behöver BÅDE mamma och pappa. De behöver en manlig förebild såväl som kvinnlig. Tyvärr saknar många barn bägge idag.
    Ja, GRATIS, De första 3 försöken om inte paret har gemensamma barn. Läs på nästa gång så att du slipper göra bort dig när du blir sådär otrevlig mot folk som till skillnad från dig vet vad de snackar om. Du får EN länk men ta och googla själv, så får du många fler.

www.1177.se/Blekinge/Fakta-och-rad/Behandlingar/Behandlingar-vid-ofrivillig-barnloshet/

BTW, en av mina kusiner gjorde det och hör och häpna, de betalade patientavgift. När man behöver mediciner och annat faller det under högkostnadsskyddsreglerna. Inga 15000 därmed som du vill få det till.
  • Froststar
    ViktoriaJ skrev 2015-04-05 16:51:36 följande:
    Det är väl typ 99 % av alla föräldrar som du menar då. I och med att de flesta skaffar ju biologiska barn fastän de kanske har möjlighet att adoptera.
    Jepp, det är väl så i så fall. Fast låt oss vara ärliga, många skaffar ungar utan eftertanke eller plan. De är de mest egoistiska av dem alla.
Svar på tråden Ensamma kvinnor ska få bli mammor !!!