Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Tom Araya skrev 2017-06-27 01:26:46 följande:
    Begreppen MER/MINDRE relaterar endast till det man jämför med.
    Exempel: 10 äpplen är MER jämfört med 7 äpplen.

Begreppen HÖGRE/LÄGRE relaterar till fler faktorer än endast en jämförelse mellan två eller flera mängdangivelser.
    Exempel:
    Person A tjänar 28 000 kr i månaden på sitt jobb.
    Person B tjänar 32 000 kr i månaden på sitt jobb.
    Person B tjänar MER pengar per månad.
    Men då person B jobbar fler timmar för sin lön så är den LÄGRE räknat på antal arbetade timmar.

Vad det gäller skatt så vet vi att skatt inte är en fast summa utan är en procentsats på lönen, alltså är begreppet HÖGRE/LÄGRE mer relevant och åsyftar då procentsats och inte summa.
    Haha, du borde bli lärare om du händelsevis inte redan är det.

En pedagogisk inblick i skillnaden mellan begreppen lägre och mindre.

Snyggt!

Synd bara att lärare har lägre löner än många jämförbara grupper.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    RMC skrev 2017-06-28 18:01:20 följande:
    lol

Du lever i en sagovärld, inga partiledare är i närheten av det folkliga stöd och respekt nuförtiden visavi "förr i tiden", säg

Dec flesta tänkande människor har på ena eller andra sättet ett stort , om inte politikerförakt" så ett avstånd från dagens politiker, det enda större stöd de numera kan förvänta sig är hos de som egentligen är satta att granska dem, journalisterna.
    Nja, dina sagor är lite för torftiga för att jag ska finna dem underhållande. Bättre med Sprätten på toaletten, tycker jag.

I vilket fall har de flesta av oss svenskar ett grundmurat förtroende för public service och de partier och partiledare vi har störst förtroende för är C och S, Lööf och Löfven.

Jag tror att kombinationen Lööf och Löfven kan bli en riktig hit efter valet 2018 - och om L äntligen gör sig av med den lite grammononskiveaktige Björklund kan även L lyfta med en mittenregering.
  • FDFMGA
    RMC skrev 2017-06-28 18:23:28 följande:
    Ingen hindrar dig från att leva i det förflutna.

Alla vi tänkande ser ju att förtroendet för politiker och en hel del andra viktiga samhällsinstitutioner är alltimelow.

DET borde bekymra ordbajsare som dig.
    Nja, förtroendet för C och S ökar, i synnerhet för C som ju är föredömligt tydliga med budskapet att man inte ska dalta med rasistpartier.

Förtroendet för SD ligger däremot på samma nivå som för Postnord. Rätt taskigt mot Postnord, tycker jag - ett och annat brev lyckas de ju leverera till rätt adress utan märkliga förseningar.
  • FDFMGA
    Stavros65 skrev 2017-06-29 08:17:16 följande:
    Sossarnas blöta dröm som aldrig kommer bli sann...
    Varför skulle ett alliansparti som tror på ökade jobb med hjälp av sänkta skatter kunna samarbeta med ett parti som bara kommer med skattehöjningar? Tom förslag på skatt på idéelt arbete av föräldrar i idrottsföreningar....
    Tja, med en mittenregering så hade aldrig de tre förslag till "skattehöjningar" som nu de borgerliga partierna vill bryta ut ur budgeten blivit aktuella, flygskatten möjligen undantagen i och med att C och L knappst är klimatförändringsförnekare.

Att förhandla om skatter är inget problem, i synnerhet om S inte behöver förhandla med V och kanske MP utan samtalen kan föras de tre mittenpartierna emellan.

Att förhandla med rasister är däremot något som C och L med all önskvärd tydlighet gjort klart att de inte kommer att göra, så sverigedemokraternas bruna dröm om ett samhälle där medborgarna bedöms utifrån etnicitet kommer att förbli en kloakangelägenhet.

Jag kan citera Jan Björklunds reaktion på SD:s senaste utspel:

”Ofattbart uttryck. Hatet blir ny ton i svensk politik. Bedrövligt.”
  • FDFMGA
    Stavros65 skrev 2017-06-29 08:48:07 följande:
    Nu har det ju visat sej att denna skatt på intet vis gynnar miljön.
    Den påverkar bara S:s största del av väljare att dom får svårare att resa på semestern...
    Mm, i så fall hade det varit något som C och L kunnat påvisa i ett regeringssamarbete med S.

En mittenregering skulle självklart föra en mer mittenorienterad politik än en regering som förhandlar med V om budgeten.
  • FDFMGA
    Stavros65 skrev 2017-06-29 13:23:29 följande:
    Bara för att ägarna kanske stödjer alliansen så innebär det inte att ledarskribenter mfl är det.... Titta bara på DN som är (ö)känd för sina extrema vänster tyckare...
    DN:s ledarsida är liberal.

Anser man att den är extremvänster så vinglar man troligen omkring likt ett politiskt fyllo på gränsen till avgrundshögerns tassemarker.
  • FDFMGA
    absalon skrev 2017-06-29 17:22:39 följande:
    Den gode Stavros 65 tror antagligen att alla svenska ledarsidor är delaktiga i en stor kommunistisk konspiration.Drömmer
    Jag tror att Stavros har fått det där med tidningars politiska färg om bakfoten. Han skriver ju att ägarna stöder alliansen men inte ledarsidan som i DN:s fall enligt Stavros är vänsterextremistisk.

Annars är det ju just ledarsidan som avspeglar en tidnings politiska färg - men tyvärr tycks folkbildningen vara satt på undantag på sina håll och kanter.

Jag antar att det är Peter Wolodarski som enligt Stavros mått mätt är vänsterxtremist.

Enligt mina är nog Wolodarski just vad han ska föreställa att vara - det vill säga folkpartist eller liberal i bemärkelsen röstande på Liberalerna.

Knepigt med att namnbyte som innebär att man inte kan utgå från att en liberal röstar på Liberalerna.
  • FDFMGA
    Moderno skrev 2017-07-02 11:30:07 följande:
    Jag borde inte säga något utan att ha koll på hur det fungerar, men den typen av blockering kan väl aldrig vara tillåten för en svensk myndighet (dvs att man inte tillåter att andra citerar det man skriver på en egen twitterkanal)?
    Jag vet inte, tillhör liksom du de som inte är förtwittrade.

Det borde kanske ha tillsatts en utreding avseende formerna för kontot innan det upprättades för ganska många år sedan.

Själv tycker jag att det kunde läggas ner.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-07-02 15:26:55 följande:
    En rimlig kortversion till handlingsplan vore iofs:

- Sparka alla vänsteraktivister på myndigheten.

- Anlita inga vänsteraktivister utifrån.

- Börja jobba.
    Det låter som paroller som skulle kuuna samla skrikhögern till en demonstration.

Helst på sommaren förstås. Skaran skulle kunna bli en turistattraktion av sällan skådat slag.

Och Sverige har ju dessutom så gott rykte internationellt att det här gänget skulle inte ens skulle kunna skada Sveriges goda rykte marginellt.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?