Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2019-03-25 14:41:31 följande:

Har du problem med att Mikael Damberg säger att tidigare regeringar (både S och M ledda) inte tagit problemen med terrorism på tillräckligt stort allvar?

Du länkar till en händelse som inträffade år 2014. Har det inte slagit dig att M och KD hade haft regeringsmakten i åtta år när rektor Hamid upplevde problem med att unga göteborgare åkte till Syrien för att ansluta sig till IS?

Det är en objektiv sanning att socialdemokratiskt ledda regeringar har varit mer aktiva än M och KD regeringar med att skärpa olika typer av terroristlagstiftningar, kriminalisera deltagande i terrorresor etc. 

Det är ett problem för dig och ditt parti att ta ansvar för det klimat ni skapat när ni brunsmetat och rasistanklagat folk genom åren. Där behövs inget frågetecken efter meningen.

Socialdemokraternas ständiga försök att lägga över sina egna misstag på andra och i värsta fall tillstå: "Vi har varit naiva".

Ynkedomens ynkedom! Kappvändare! Syltryggar!

Och nu skulle alltså dessa Moraliska Giganter(*) vara rätt personer att ta tag i rodret och styra skutan rätt?!

.

(*) = ironi
  • Flash Gordon

Syn för sägen:

https://twitter.com/hanifbali/status/1109856409464815616

Statsminister Löfven tar till de högrtavande orden och talar om att man vill bekämpa det avskyvärda hedersvåldet

Han klarar alltså inte ens av att använda sig av ordet hederskultur.

Detta från partiet som kastat ut såväl Nalin Pekgul som A-S Hermansson.

.

Det blir nog säkert effektiv regeringspolitik av det där, eller kanske inte?!

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-03-25 21:14:21 följande:

Syltryggar? Har du börjat träna på sverigedemokratiskan?

En fråga. Om du använder så många nedsättande epitet om Socialdemokraterna som faktiskt har skärpt terroristlagstiftning och kriminaliserat deltagande i terrorresor vad använder du då för epitet om partier som M och KD som mest hade armarna i kors när det gäller arbetet med att skärpa terrorlagstiftningen och att agera mot terrorresorna under de åtta år de hade makten?

Ah! 

Sverigedemokratiskan” 

Kom igen bara! Brunsmeta allt du kan. Rasistanklaga away boy! Länka mera Lindström för fan! Yihaa!

Bevisa med ditt agerande här och nu precis allt det jag har skrivit. Än finns det hopp om att utvecklingen skall vända! Bara ett inlägg till om "stöveltramp" och "det var så det började!" så är vi över kullen och det är nedförsbacke in i mål!

---

Det är precis det du gör nu som så länge har tystat de röster som hela tiden hade rätt.

Och effektivt var det. Länge. Till  och med i grunden resonabla partier som M och KD hade svårt att ta i frågan (tack för det, Annie och Jan).

Socialtjänsten i Göteborg struntade i varningssignalerna från rektor Hamid. Moderaterna släppta fram Waberi ända till Riksdagen under fyra år innan man kom på vad han var och sparkade honom all världens väg.

Ditt eget parti dock långt mycket värre.

.

Och nu har ni förlorat problemformuleringsinitiativet.

"Rasist!" biter inte längre.

No. More. Fucks. Given.

.

KD och M har (nästan) gjort helt om. Nyktrat till.

L kan nog också byta spår - om de väljer Sabuni.

C, MP och V är hopplösa fall.

.
    Och ditt eget S kommer knappast att kunna ändra sig i en handvändning. Man sitter för djupt insyltad ihop med etno-fascisterna:

https://soundcloud.com/johan-westerholm-409634711/socialdemokraterna-pa-vag-mot-etnofascismen

• Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2019-03-25 18:06:00 följande:
    Syn för sägen:

twitter.com/hanifbali/status/1109856409464815...

Statsminister Löfven tar till de högrtavande orden och talar om att man vill bekämpa det avskyvärda hedersvåldet

Han klarar alltså inte ens av att använda sig av ordet hederskultur.

Detta från partiet som kastat ut såväl Nalin Pekgul som A-S Hermansson.

.

Det blir nog säkert effektiv regeringspolitik av det där, eller kanske inte?!
    Såhär:

https://twitter.com/ceabergstrom/status/1110299384665772032

"Jag kallar det inte hederskultur"
    (S-politiker i Umeå)
  • Flash Gordon
    felix le chat skrev 2019-03-26 13:11:52 följande:
    Från S håll har det varit roligare och framförallt mera korrekt att få fram en lagstiftning mot svenskar sexköp utomlands än att lagstifta mot medverkan i terrorgrupper.

www.dt.se/artikel/ledare/ledare-det-ar-allvar...

Ja, det där debaclet ...

"Ja, men svenska kvinnor som reser till Gambia och köper en toyboy för en vecka måste straffas!"

"OK, så då alltså, i konsekvensens namn, ska en irländsk utbytesstudentska som tar ett dagen-efter-piller efter en hård natt på Västgöta Nation (med efterföljande nöje i sänghalmen) dömas för detta?! Enligt irländsk lag, då."

"Va?! Nä men ... så kan man ju inte säga?!"

En regering som inte klarar av att ta jobbiga beslut är inte mycket att lita på.
    .

Ens eget brunsmetande genom åren har hållit tillbaka en sansad debatt om verkliga problem. När samtalsklimatet sedan vänder klarar man inte av att ta ansvar för sitt beteende och de konsekvenser det lett till.

Men vårt förtroende att nu ... NU JÄKLAR ... ska vi klara av att lösa problemet ... Det förtroendet vill man ha.

Vindflöjlar. Tom-pratare. 

En klassisk sumprunkare står mer stabilt på sitt jobb än dessa individer.
    felix le chat skrev 2019-03-26 13:30:44 följande:
    Utan parraleller med Hitler är en rimlig koppling. Självklart inte. Trams som Anders Björck sa till Lidbom.
    "Hitler!"

Ditt försvar på nätet när du saknar argument i sak ...

Numer så sönderanvänt och meningslöst. Trots varningar för just denna effekt: använt minst en gång för mycket.

Lever dock fortfarande kvar som giltigt argument hos en tynande grupp aktivister. Anders Lindberg, Henrik Arnstad, Svevägen 68:s nätkrigare ...

"Det var såhär det började!"

Och när man då skriver att argumentet körts i botten och förlorat sitt värde så skall det ändå¨bemötas med fortsatt prat om "Nazisterna!" och "Sverigedemokratiska!". Som något slags Tourettes där man egentligen hade gjort bäst i att inte dra nazi-kortet i bemötandet men ändå inte kan låta bli.

----

Det var faktiskt Carl Lidbom som på klassiskt sosse-pamps-manér sa "Trams!" Han vägrade svara på frågan om han låtit si fru läsa hemligstämplat material för han tyckte den frågan var "trams!".

Varpå Anders Björck som sa åt honom att veta hut!

">

• Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-03-26 14:43:53 följande:

Kan du förtydliga varför det aldrig blev en skärpt terrorlagstiftning år 2013?

Vilken roll tror du att ditt partis brunsmetande av de röster som höjts för krafttag mot terrorister har spelat för roll för att vi ännu saknar en adekvat lagstiftning på området?
  • Flash Gordon
    Liberté skrev 2019-03-26 10:54:28 följande:
    Kan bero på att folk är generellt sett tröttna och besvikna på politiker och deras typiskt sävliga alltid korrekta språk.

De pratar mycket men undviker att säga något konkret. Måste alltid finnas mycket rum för att tolka och kunna gå tillbaka på det man sagt.

Att då personer som vågar ta ställning samt stå för någon åsikt börjar ta plats blir självklart oavsett om deras åsikt är bra eller dålig.

Syltrygg, svinpäls och beskönare har funnits i mer än hundra år och är knappast nymodiga ord.
    Jag tror att när folk i åratal har blivit kallade "rasister" och "nazister" av DeGoda (TM) trots att de faktiskt inte är vare sig rasister eller nazister så tröttnar de till slut och skiter i om någon av DeGoda (TM) tar illa vid sig av att kallas syltrygg och svinpäls.

.
    Bar för att ta ett välkänt exempel: Ansvarig minister Tobias Billström kunde inte använda ordet "volymer" år 2013 utan att personligen rasistanklagas
    www.aftonbladet.se/ledare/a/a23xbM/billstroms-uttalande-ar-rasism

.
    Så var samtalsklimatet då. Och det tyckte DeGoda(TM) var jättekul. Digitala ryggdunkar och likes på Facebook och Twitter.

Men så vänder till slut samtalsklimatet, de förlorar sitt grepp över samtalet och helt plötsligt är det inte lika kul längre.

.
    HADE de tidigare haft ett mer korrekt språk mot de som hade en annan åsikt om sådant som invandringen - då hade det garanterat varit ett mer sansat samtal idag. Tja, det hade kanske till att börja med FUNNITS ett samtal.

Men, men .. nu är det som det är.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-03-27 12:08:36 följande:
    Jag kan konstatera att det är socialdemokratiskt ledda regeringar som under 2000-talet har infört /skärpt lagstiftning mot terrorism. När alliansen regerade under åtta år så hände inte mycket. 

När det gäller brunsmetande så är det väl framförallt sverigedemokraterna som har brunsmetat sig själva. Det måste ha skrivits tusentals artiklar de senaste åren om sverigedemokratiska företrädare som har hyllat nazism, fascism eller som fällt rasistiska kommentarer.

Det är ynkligt att SD sätter på sig offerkoftan och anser sig vara utsatt för brunsmetning när det i själva verket handlar om att SD inte klarar av att hålla rent i de egna ledan och därför blir utsatt för befogad kritik. 

www.expressen.se/nyheter/fjorton-sd-politiker.../

Jag kan ställa frågan igen. Om du inte vill svara på den så säg det:

Vilken roll tror du att ditt partis brunsmetande av de röster som höjts för krafttag mot terrorister har spelat för roll för att vi ännu saknar en adekvat lagstiftning på området?

Jag kan addera en fråga med tanke på ditt icke-svar ovan: anser du att en sådan som rektor Hamid eller en sådan som Nalin Pekgul tillhör SD?
  • Flash Gordon
    Flash Gordon skrev 2019-03-27 12:21:15 följande:
    Jag kan ställa frågan igen. Om du inte vill svara på den så säg det:

Jag kan addera en fråga med tanke på ditt icke-svar ovan: anser du att en sådan som rektor Hamid eller en sådan som Nalin Pekgul tillhör SD?
    Det enda argumentationsfelet här är när ditt parti har misstänkliggjort, brunsmetat och rasistanklagat folk som velat lyfta frågan. Sådana som Pekgul, Hamid mfl ...

Jag tror inte alls att du är dum och det är just därför du inte vill ta i frågan med tång. Så jag antar att du inte alls kommer att ge din syn på vad den brunsmetningen har betytt för lagstiftningens fördröjande.

.
    Att jag frågar om du tro att en sådan som Rektor Hamid är SD beror på att du börjar prata om SD helt plötsligt när jag talar om honom och hans insats.
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2019-03-27 15:23:23 följande:

Om du inte ser felen argumentationen trots att jag försöker hjälpa dig är jag rädd för att vi inte kommer längre.  

Jag tycker i övrigt att du argumenterar märkligt. Varför försöker du hitta syndabockar inom socialdemokraterna när det var alliansen med moderaterna i spetsen som var slapphänta med att få en till en skärpt terrorlagstiftning under de åtta år när de regerade? I sammanhanget ska man veta att det bara tog ca 1 år i efter det att socialdemokraterna kommit till makten innan man presenterades en lagrådsremiss där terrorresor, terrorträning och finansiering av terrorresor förbjöds.  

Klart vi inte kommer längre. Du har nämligen inget som helst intresse av att reflektera över vad ditt partis brunsmetning av folk har haft för påverkan på fördröjandet av en fungerande lagstiftning på området.

Vägra ta ansvar för sina handlingar.

Vi talar om Socialdemokraterna för det var minister Damberg som öppnade debatten genom att påstå att "vi" inte hade tagit problemet på tillräckligt allvar.

Varpå många som faktiskt varnade, men som då rasist-anklagades och liknande, opponerar sig mot Damberg som försöker blurra ut ansvaret på ett allmänt "vi".

Det är också i skenet av detta som jag undrar hur du ser på ditt eget partis, och för all del även din egen, brunsmetning av folk.

Men där lär det inte komma något svar.

https://twitter.com/rektorhamid/status/1109806857965711362
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?