KillBill skrev 2019-04-08 13:48:36 följande:
Varför försöker du byta fokus? Frågan handlar om du kan ge något bättre och nyare exempel på när Nalin Pekgul skulle ha blivit brunsmetad av det egna partiet.
Nä, frågan handlar om minister Dambergs påstående att "vi" inte har tagit hotet från extremisterna på allvar. Varpå många som smutskastats och tystats genom åren opponerade sig mot hans påstådda "vi".
Du stödjer Dambergs uttalande och då undrar jag hur du ser på ditt partis smutskastning av röster som varnade för denna extremism. Tror du att det har påverkat samtalsklimatet och till exempel fördröjt en fungerande lagstiftning på området?
Men det kommer du aldrig att svara på.
Sedan undrar jag följande. Det är självklart hemskt om Nalin Pekgul blivit illa behandlad av det egna partiet men var är din kritik mot att ledande moderater krävde Nalin Pekgul avgång när det begav sig?
Min kritik mot moderaterna har jag redan gett tidigare. Billström borde aldrig ha fått kritik för sitt tal om "volymer" och jag är nöjd med att de har nyktrat till. För det har de.
Till skillnad från ert parti har man dock ändrat inställning till islamisterna och ni är fortfarande det enda partiet som har ett organiserat samarbete med islamistiska krafter i Sverige.
Den generella kritiken täcker givetvis in någon eventuell moderat som kritiserat Pekgul - hon som ni slängde under bussen.
Jag undrar också vad du vill säga med de länkar som du bifogar gällande en muslimsk kvinna
Det kan du läsa i första meningen i mitt inlägg. Och det har du förstås gjort.
Hon är ett typexempel på den typ av islamister som ni har släppt fram i ert parti. I utbyte mot röster.
Hon säger 2013 att samhället skall anpassas efter islam - vilket alltså är själva definitionen på att vara islamist - och ni tycker ändå att hon är lämplig att stå på valsedeln 2014.