FDFMGA skrev 2017-03-09 08:04:29 följande:
Man vänjer sig.
Kan fortfarande önska att han var en skickligare retoriker, men det är ju ändå inte den viktigaste egenskapen hos en politiker. Dessutom är inye de andra partiledarna så särskilt mycket vassare, förutom Gudrun Schyman och hon får vara hur vass som helst med att framföra sitt budskap, där är det budskapet som brister i stället.
Men framförallt så är det nog bara S som i praktiken kan göra något åt samhällsproblemen.
Men inte ensamma. En önskedröm vore att S, L, C och MP kunde lägga den politiska prestigen åt sidan och samarbeta för en mer gynnsam samhällsutveckling. Egentligen är det inte mer som skiljer partierna än att det vore möjligt.
Jag håller med. Det är inte den viktigaste egenskapen. Behöver bara fungera. Jag är så trött på personkult inom politiken.
S, L och C kan jag se tillsammans, men MP skulle få för många C- och L-väljare att resa ragg. Tänk dig L och MP i försvarsfrågor. Kan ju bli fullt krig
Ett första blocköverskridande samarbete skulle vinna på att gå lite mer lugnt tillväga. Jag skulle uppskatta en regering som knappt märktes och som bara jobbade på bakom kulisserna.