• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • Flash Gordon
    absalon skrev 2017-03-08 18:47:56 följande:
    En bra lösning på regeringsfrågan kan vara om det framryckande centerpartiet kan bilda regering med socialdemokraterna med Löfvén som statsminister efter valet 2018.
    Hur tänker du kring att Annie Lööf har utnämnt S och LO til huvudfiender?

Hur tänkte du att C:s önskemål om avskaffad arbetsrätt ska fungera ihop med S och LO?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-03-09 09:45:46 följande:

Hur tänkte du att C:s önskemål om avskaffad arbetsrätt ska fungera ihop med S och LO?
    Vad tänker du kring att Anna Kindberg Batra säger att moderaterna inte ska samarbeta med SD om moderaterna kommer i regeringsställning?
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-03-09 10:05:50 följande:
    Vad tänker du kring att Anna Kindberg Batra säger att moderaterna inte ska samarbeta med SD om moderaterna kommer i regeringsställning?
    Vad har det för betydelse för ett fantiserat samarbete S+C?

Håll dig gärna till ämnet.
  • FDFMGA

Fast det där har du väl fantiserat ihop.

Jag har mycket svårt att tänka mig att hon skulle tala om S i termer av fiende.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-03-09 10:10:20 följande:
    Vad har det för betydelse för ett fantiserat samarbete S+C?

Håll dig gärna till ämnet.
    Jag håller mig till det det ämne som du diskuterar i tråden d.v.s regeringsbildning.

Var snäll och svara på frågan.
  • Världsmedborgare

Jag läste att SD tycker regeringen gör för lite för att stoppa brottsligheten.
    Så nu kräver SD att regeringen snarast inför en lag, som förbjuder alla former av kriminalitet.

Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Pasto
    Felicia86 skrev 2015-03-21 14:27:05 följande:

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Det som kunde har varit en intressant diskussion försvinner redan med dina sista ord då du visar att du inte är seriös utan bara omogen.

Synd
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2017-03-09 12:01:08 följande:
    Jag håller mig till det det ämne som du diskuterar i tråden d.v.s regeringsbildning. 
    Du har alltså inget svar på vad det du srev hade att göra med det faktum att C har tackat nj till S å det bestämdaste.

Du fick bara ett okontrollerat infall att nämna "SD" igen.
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2017-03-09 16:58:08 följande:
    Du har alltså inget svar på vad det du srev hade att göra med det faktum att C har tackat nj till S å det bestämdaste.

Du fick bara ett okontrollerat infall att nämna "SD" igen.
    Hat du ofta fantasier om vad Annie Lööf har sagt - eller är det bara på torsdagarna efter ärtsoppan som du upplever att Lööf ser på S som en fiende och som huvudfienden.

Nåja, det kanske lättar på trycket efter ärtsoppan att få påstå detta. Men särskilt vänligt mot Annie Lööf är det förstås inte att dilla om att hon ser en huvudfiende i S.

Apropå ärtsoppan och fiender antar jag att det inte blev vanlig pannkaka till den - utan hemmagjord pang-kakaSkrattande

Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?