Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen?

KillBill skrev 2017-02-11 23:34:50 följande:
    Är alla bilder från Iran?
    Kan din upprördhet ha att göra med att vår feministiska regering skickade kvinnor till Iran vilket exempelvis inte den förra alliansregeringen verkar ha gjort när den besökte Iran 2014?

För övrigt så hör det till allmänt hyfs att respektera seder och lagstiftning under statsbesök. Har du exempelvis sett bilden på när kungahuset besökte Vatikanstaten. Drottningen och Madelaine i slöja..

goo.gl/images/dLfN4D
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-02-12 13:28:49 följande:
    Desto större anledning för den feministiska regeringen att göra en markering när de är i Iran i så fall.

Bryta mot lagen?
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-02-12 14:02:59 följande:
    Man kan deklarera att de kvinnor som ingår i delegationen kommer att klä sig på normalt sätt. Om Iran kontrar med att de i så fall inte tar emot delegationen får man fundera på hur man ska göra. Man kan då exempelvis ställa in mötet eller så kan endast männen åka medan kvinnorna bojkottar mötet.

Du skriver "lagen" men det är ju stor skillnad på en demokratiskt antagen lag och en lag som stiftats av de styrande i en diktatur.
    Superdiplomaten har talat..

Vad är förklaringen till att du var så tyst när kungaparet besökte Vatikanstaten och Sveriges drottning bar slöja när hon mötte påven?
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-02-12 14:59:11 följande:
    Jaså, låter det så nu? Glad

Jag vill minnas att jag fick skäll här när jag anmärkte på hur Margot Wallström skötte kontakterna med Saudiarabien. Då skyndade hennes försvarare till och talade om hur bra det var att hon (ofrivilligt) läxade upp dem i en debatt i riksdagen.

Jag ser inte vad felet skulle vara ifall kvinnorna bojkottade Iranresan med hänvisning till otidsenliga klädregler. Knappast något som orsakar en diplomatisk kris. Mullorna blir väl snarare glada om det bara kommer tråkiga gubbar som Löfven vid besöket.
    Du får skilja på att kritisera en regim och att respektera ett lands sedvänjor och lagstiftning. Man kan göra bägge sakerna.
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-02-12 14:59:11 följande:
    Jaså, låter det så nu? Glad

Jag vill minnas att jag fick skäll här när jag anmärkte på hur Margot Wallström skötte kontakterna med Saudiarabien. Då skyndade hennes försvarare till och talade om hur bra det var att hon (ofrivilligt) läxade upp dem i en debatt i riksdagen.

Jag ser inte vad felet skulle vara ifall kvinnorna bojkottade Iranresan med hänvisning till otidsenliga klädregler. Knappast något som orsakar en diplomatisk kris. Mullorna blir väl snarare glada om det bara kommer tråkiga gubbar som Löfven vid besöket.
    Varför svarar du inte på min fråga gällande din inställning till att drottningen bar slöja när hon träffade påven?
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-02-12 15:20:28 följande:
    Vi kan väl titta på ett av Wallströms uttalanden om Saudiarabien:

- Det är självklart att politiken i Saudiarabien är långt ifrån en feministisk politik. Framför allt kränks ju kvinnors rättigheter. De får inte ens köra bil. Man piskar bloggare, och man har en kungafamilj med absolut makt. Då är det klart att vi inte kan använda något annat ord än diktatur.

Tycker du att hennes uttalande är bra? Om du tycker det, vad säger du då om ett liknande, fast mildare,  uttalande om Iran? "Iran kränker ju kvinnors rättigheter. De får inte ens klä sig i vanliga kläder när de går ut."
    Hur var kontexten?

Jag antar att du inser att det inte går att bedöma ett uttalande utan att ha sett omständigheter och sammanhang.

Du svarar mig inte om min fråga gällande att Sveriges drottning bar slöja inför påven. Varför?
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-02-12 16:32:18 följande:
    Det sas i en riksdagsdebatt 2015:

riksdagen.se/sv/webb-tv/video/utrikespolitisk-debatt/utrikespolitisk-debatt_H2C120150211ud4

Hans Linde (V) frågade Margot Wallström hur det militära samarbetsavtalet med Saudiarabien var förenligt med en feministisk utrikespolitik. Margots fullständiga svar hittar du under "Anförande 16".

När det gäller drottningens klädsel kan väl även du skriva lite om bakgrunden till mötet så ska jag kommentera det om du vill.
    Kungen och drottningen var på officiellt besök i Vatikanstaten och när drottningen träffade påven så bar hon som man bör slöja.
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-02-12 16:32:18 följande:
    Det sas i en riksdagsdebatt 2015:

riksdagen.se/sv/webb-tv/video/utrikespolitisk-debatt/utrikespolitisk-debatt_H2C120150211ud4

Hans Linde (V) frågade Margot Wallström hur det militära samarbetsavtalet med Saudiarabien var förenligt med en feministisk utrikespolitik. Margots fullständiga svar hittar du under "Anförande 16".

När det gäller drottningens klädsel kan väl även du skriva lite om bakgrunden till mötet så ska jag kommentera det om du vill.
    Och det andra uttalandet av Margot Wallström?
  • KillBill
    KillBill skrev 2017-02-12 14:39:41 följande:
    Superdiplomaten har talat..

Vad är förklaringen till att du var så tyst när kungaparet besökte Vatikanstaten och Sveriges drottning bar slöja när hon mötte påven?
    När kan jag räkna med svar på min fråga på hur du ser på att Sveriges drottning bar slöja när kungaparet besökte Vatikanstaten och träffade påven?

Hur ser du på att det moderata statsrådet Gunilla Carlsson bar slöja när hon besökte Somalia år 2013?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5636883

Jag tycker att det är patetiskt att högern bara verkar vara kritisk när representanter från en socialdemokratisk regering tar seden dit man kommer. När borgerliga politiker eller kungahuset gör samma sak då är man tyst.
  • KillBill
    KillBill skrev 2017-02-13 08:07:00 följande:
    När kan jag räkna med svar på min fråga på hur du ser på att Sveriges drottning bar slöja när kungaparet besökte Vatikanstaten och träffade påven?

Hur ser du på att det moderata statsrådet Gunilla Carlsson bar slöja när hon besökte Somalia år 2013?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx&artikel=5636883

Jag tycker att det är patetiskt att högern bara verkar vara kritisk när representanter från en socialdemokratisk regering tar seden dit man kommer. När borgerliga politiker eller kungahuset gör samma sak då är man tyst.
    Eftersom jag är osäker på om länken fungerar så lägger jag in en bild i stället:

http://t.sr.se/KOB4sk

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?