Har du förtroende för regeringen?
nihka skrev 2016-04-24 13:49:37 följande:
Ja, som en luftkorridor för åsikter! Egentligen är invandrings- och integrationspolitik alldeles för viktigt för att den som det är för närvarande till så förvånansvärt stor del ska handla om att sprätthökar ska försöka positionera sig genom att framträda som allvetande berättare i sagor där de har förmågan att avgöra om andras tankar och intentioner bara är en del av ett skådespel där man inte kan eller får säga vad man verkligen tycker.
Vi har förresten en föregångare i den branschen här på FL, den där SD-aktivisten som till och med hade räknat ut hur stor andel av PK-folket som menar vad de säger, respektive hur stor andel som bara säger det de tror förväntas av dem.
Hm, det skulle ju kunna bli en del av den här psedodebatten, ett slags mått på PK-tänkandet - åsiktskorridorkvoten där förment bekymrade statsvetartelepatert kan göra reklam för sig själva genom att påstå att åsiktskorridorkvoten asymptotiskt börjar närma sig noll.
SD-aktivisten här på FL menade om jag minns rätt att åsiktskorridorkvoten (även om han kallade den det äkta PK-tänket eller något liknande) låg på ett par procent, det vill säga några stycken av hundra PK-människor menar vad de säger, resten trängs i åsiktskorridoren.
Herregud. Vilken enfaldig smörja. Jag undrar om det finns något annat syfte med tokerierna än att framstå som att man är en sådan som kan se igenom diskursen och förklara för andra vilka begränsningar den för med sig.
Försoning, påstod någon. Försening, skulle jag vilja påstå. i stället för att diskutera vad som borde göras blir diskussionen i bästa fall ett meningslöst tjat om vem som hade rätt.