Har du förtroende för regeringen?
Jag vet inte om jag noterat att du gett mig verktyg att identifiera kvinnohatare med.
Jag vet inte om jag noterat att du gett mig verktyg att identifiera kvinnohatare med.
"MP-ledningen desperat - tar till valmanipulation"
http://tinyurl.com/y7y4uvwu
Stämmer uppgifterna som Jabar Amin (MP) blåser i visslan om här så är det sannerligen illa.
Tycker mig känna igen problemen inom många partier och det inträffade är ganska beskedligt om man jämför med vad som sker inom SD..
SD politiker jämför situationen med de gamla kommunistdiktaturerna:
www.expressen.se/nyheter/interna-sd-kritiken-inte-vardigt-ett-demokratiskt-parti/
KD vill att kristna värderingar ska påverka regeringen, och därmed Sveriges utveckling.
Det var inte kristna värderingar som jag kritiserade (det har jag inget problem med) utan det jag kritiserade var att Flash accepterar att religion får påverka politiken så länge som det handlar om den egna religionen. Om någon med en annan religion engagerar sig politiskt exempelvis en muslim så upplever jag att Flash utmålar personen som islamist (islamism är något som Flash betraktar som fruktansvärt och något som måste bekämpas och en islamist är någon som pålitliga partier inte rör vid med tång). Det tycker jag är ett otäckt synsätt.
Med det sagt så anser jag att samhället ska byggas på humanistisk grund där livsåskådningar vare sig de är religiösa eller sekulära accepteras.
Vilka föräldrar var det då som protesterade mot studiebesöket i Göteborgs moské? I sociala medier framställdes de som obildade hatiska fascistrasister men här framträder en annan bild:
www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/pappa-skolans-fel-att-moskebesok-stalldes-in
Besöket ställdes in sedan det blev känt att lågstadieflickorna informerats att de måste bära slöja.
- Det handlar absolut inte om hat, säger pappan till Göteborgs-Posten.
Han var en av dem som motsatt sig besöket på grund av otydlig information från skolan. Skolan hade informerat om besöket i ett veckobrev men inte skrivit något om att det fanns krav på att flickor ska ha slöja. Eleverna informerades om detta muntligen dagen före besöket.
- Vi är en genusmedveten familj och pratar mycket om jämställdhet. För oss kändes det inte bra att små flickor ska ha slöja, säger pappan.