Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2021-03-25 17:33:14 följande:

Dryga kvarten!

Det tar inte en kvart att läsa ditt inlägg eller menar du att det tar en kvart att läsa två ord bestående av 12 bokstäver och ett skiljetecken.

I så fall tar det med motsvarande läshastighet flera timmar att läsa mitt inlägg.

Det skulle i och för sig kunna vara en förklaring till alla dessa häpnadsväckande kunskapsluckor hos Flashbackklicken.

• FDFMGA
    KillBill skrev 2021-04-14 22:08:22 följande:

Vad är det där för rapport ?

Vad jag kan se så är det en studentuppsats som är publicerad 2016. Rapporten verkar baseras på analyserat hur det var ett par år tidigare (typ när Alliansen satt vid makten)

För din information så har Sverige tagit en 2:a plats två år i rad när det gäller världens mest innovativa länder. 

Haha, jag blev nyfiken.

Kroatien, Bulgarien och Spanien hade tydligen det mest innovationsbefrämjande akademiska klimatet.

Dags att byta bil till en Seat, köpa innovativt bulgariskt vin och ... hmm... ta en sommarsemester i Kroatien och studera innovationerna.

Men det är klart mycket bakvatten har skvalpat omkring i de högerpolitiska badbaljorna sen studenterna publicerade sin uppsats

• FDFMGA
    KillBill skrev 2021-04-15 07:56:48 följande:

Det skulle inte förvåna mig om hen som länkade till uppsatsen hittat den genom Academic Rights Watch, en antifeministisk, rättshaveristisk, organisation som står medborgerlig samling nära.  Man måste tillhöra den kretsen för att tillmäta rapporten någon betydelse

Ja, det finns en hel del personer som tycks ha länksamling som hobby, däremot är det mer sällan det man länkar till har någon som helst relevans - formen är liksom helt överordnad innehållet.

Men en antifeministisk källa är trolig, personen i fråga funderar ju t ex på varför någon vit man skulle vilja gifta sig med en feminist.

Nåja, har man ett udda perspektiv finns det många mysterier i tillvaron - som att de flesta kvinnor är feminister och att merparten av de svenska feministerna är tillsammans med vita män - och omvänt.

www.familjeliv.se/forum/thread/81053224-feminister-som-ar-tillsammansgifter-sig-med-vita-man/1/nick/81065396

För övrigt så ser jag alltmer sällan romska tiggare - måhända de tagit del av studentuppsatsen där Bulgarien anges som ett mönster av innovationsförmåga och återvänt ditSkrattande
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2021-04-30 12:28:09 följande:

Nej, det finns inte olika alternativ för olika för alla konsumenter. Valfriheten gäller konsumenter i större orter och nu aviserar besiktningsföretagen att de vill lägga ner en massa besiktningsstationer i norra Sverige.

Dessutom har priset stigit mycket mer för bilbesiktningen än för andra servicetjänster (i motsats till vad Moderaterna och andra borgerliga politiker lovade)

Jag har fått minst fyra reklamförsändelser från några som kallar sig Dekra. Jag har inte öppnat erbjudandena men det framgår att de erbjuder mig besiktning av bilen. Tyvärr är det ju adresserat till mig så jag får skiten i brevlådan trots att jag undanbett mig reklam.

Det kunde ju åtminstone räcka med ett erbjudande så blir slöseriet med papper något mindre omfattande.
  • FDFMGA
    Dr Asshole skrev 2021-05-05 00:00:42 följande:
    kacklande kärringar.
    Kacklande kärringar.

Hmm, kvinnor är rätt trevliga, på många sätt och vis.

• FDFMGA
    Dr Asshole skrev 2021-05-05 01:04:43 följande:
    Det är väl individuellt, precis som bland män.

Undrar vad Löfvén anser om Stenevi t.ex. Han såg ut att vilja gå upp i rök, stackaren.
    Javisst.

Såtillvida att det bara är vissa "män" som kallar kvinnor för kacklande kärringar är det väl individuellt.

Men män skulle jag egentligen inte vilja kalla dem, förvirrade stackare,  snarare.

Men hur går det med Vinbarens vänner - hjälper du de kvinnliga medlemmarna där att formulera diskursen för kritiken mot FHM
    Dr Asshole skrev 2021-05-04 23:57:32 följande:
    Kom till vinbaren och titta efter vettja

• FDFMGA

Nej, jag har nog inget större förtroende för regeringen, men det finns andra tänkbara regeringskonstellationer som jag skulle ha än mindre förtroende för.

En politisk nåd att stilla bedja om vore att småpartierna KD, L och MP samtliga förpassas bort från riksdagen efter nästa val.

Då skulle förutsättningarna för en bättre fungerande regering väsentligt förbättras.

• FDFMGA
    Challenger skrev 2021-05-22 20:23:09 följande:
    Sverige ligger bland de länder i världen som har högst antal döda i covid19 per capita. 
    Enligt en anonym källa med insyn i skrikhögersn forskningsavdelnings förehavanden så är man där mangrant ense om att Sverige borde studera den lyckade pandemibekämpningen i länder som Uganda, Tanzania, Libyen, Egypten, Myanmar med flera.

Enligt källan försöker nu skrikhögerns elit lokalisera dessa länder på kartan, vilket hittills misslyckats ity att man av misstag fått fatt i en lokal karta över Sölvesborg.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-05-22 12:21:43 följande:
    Jag förstår inte hur någon kan gå på sådana tramsiga uttalanden eller hur någon kan tycka att en ledare som använder den typen av retorik är något annat än trams.

Själv var hon ju med och festade mitt uppe i en brinnande pandemi. Så mycket bryr hon sig:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vqb6KV/ebba-buschs-nya-festbilder--struntade-i-coronaraden-pa-kandisfest

S
    kulle inte Busch och Åkesson vara ett snyggt par? Tänk vad det skulle göra för hennes popularitet!
    KD ligger ju för dem farligt nära den fruktade fyraprocentsspärren.

En lösning på dilemmat vore ju att Ebba friade till Jimmie, det vill säga att partierna slogs ihop under den traditionsmedvetna beteckningen KDS.

Man skulle ju likt MP ha ett delat ledarskap så att Ebba och Jimmie inte behövde träta om vem av dem som är bäst kan axla rollen.

Ebba ville ju ha en litteraturkanon, även om hon själv var obekant med våra svenska klassiker, så de skulle ju kunna kalla sig kanonrör i stället för språkrör och sträva efter att bli kanoniserade av sina proselyter.

www.svd.se/busch-thors-okunskap-blottar-hogerns-bildningsforakt

• FDFMGA
    nihka skrev 2021-05-24 20:00:19 följande:
    Det skulle inte Åkesson gå med på. KSD eller SKD. Han är trött på att vara bihang. Helst SDK, men det låter ju inte bra när man läser ut det.

Namnet skulle vara deras största problem
    Förmodligen inte.

Vad sägs om Sveriges Konservativa Parti, SKP Glad

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?