Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Flash Gordon skrev 2020-11-16 13:18:29 följande:
    Typ alla?!

MP:arna har en "grumlig" demokratisyn eftersom det ligger i deras världsbild att de har sanningen och de har inte bara rätt, utan även ett ansvar, att sprida denna till de "som inte fattat".

Om det sedan sker genom seminarium i riksdagens andrakammare eller medelst stenkasting på poliser är sak samma. Eller, om det kräver att demokratin inskränks för "Det Stora Goda" - den så kallade miljöfascismen.
    Hur ser du på Trumps demokratisyn och hur går det med det där hangarfartyget som skulle få sitt namn efter Donald Trump?

Var det bara ett modellbygge i en glasflaska, måhända?
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2020-12-01 16:17:51 följande:

Ygeman, Damberg OCH Johansson.

Går det att hitta en socialdemokrat som INTE sprider fake news?

Det beror på hur man definierar "fake news".

Hur går det med det där hangarfartyget som skulle namnges efter Donald Trump - har det gått på grund? Det känns som det har gått en tid sen du rapporterade om fartyget.

Apropå fake newsFlört
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2020-12-02 09:08:09 följande:
    Bravo, återigen är du så duktig på att flytta fokus. Apropå att du du förnekar dig aldrig Flört

Så du tycker att Trumps fake news är viktigt och har stor påverkan för oss i Sverige,
    men att t ex svenska S-politiker i regeringen inte håller sig till sanningen saknar betydelse i jämförelse?

Det är väl en fantastisk tur för er som är trogna partiet, och ni som älskar propagandaapparaten, att ni har den där Trump att skylla på så att S-politikers allvarliga fel kan fortsätta döljas och förnekas...

Men hur ska det gå för er när Trump försvinner ut i glömska? Vem ska ni då skylla på?
    Har ni kanske ett åtgärdsprogram på gång så ni kan fortsätta hålla liv i fenomenet Trump i all framtid?
    Kul att du redan hunnit läsa in dig på mina inlägg, bebbenicket till trotsGlad

Fast avståndet från "fake news" till Donald Trump är synnerligen kort, skulle jag vilja påstå.

Ingen har väl tillnärmelsevis bidragit så starkt till att etablera lögnen som politiskt instrument som TrumpSkrattande
  • FDFMGA
    KN75 skrev 2020-12-04 17:10:05 följande:
    Tack för att du berättar att du tycker det är kul. Ny som jag är gillar jag att läsa in mig och försöka sätta mig in i saker och också lite i olika skribenterFlört

Ja du har rätt, avståndet är nog synnerligen kort. Sannolikt ungefär lika kort som för tre Socialdemokratiska regeringspolitiker som omnämns här ovan? Alltså synnerligen kort även i dessa fall?

Jag tror att du sannolikt har missat en grundläggande skillnad?
    Det finns tillnärmelsevis ingen annan än Trump som Svenska media gillar så mycket att granska och rapportera om. (Men jag påstår inte att det inte ligger något i det.)
    Men intressant ändå att jämföra med att Svenska media, i synnerhet Public Service, inte tillnärmelsevis är lika tydliga utan i stället anstränger sig vara tysta och rapportera så lite som möjligt om Socialdemokrater, och andra vänster-politiker, i de fall de bidrar så starkt till "fake news" och använder det som politiskt instrument.

Medias rapportering är nog en större skillnad än skillnaden i avstånd mellan Trump och sossar när det gäller att använda "fake news" som sitt politiska instrumentSkrattande
    Ursäkta sent svar, som du vet så har jag på sistone mest skrivit i Påven johannas tråd.

Men du har säkert fått svar på dina funderingar, annars finns det t ex undersökningar som visar hur medierna framställt de olika partierna.

Jag tror inte att din upplevelse får stöd i dessa undersökningar, vilket förstås inte innebär att din upplevelse inte är sann för just dig.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-01-09 11:15:32 följande:
    Tanken på att du skulle förstå skillnaden mellan familjelivs omröstningstrådar och allmänna val är onekligen rätt skrattretande.
    Det har ju skapats omröstningstrådar om i princip allt på FL, trådar där sen någon har påstått att regeringen borde lyssna till folketgs röst.

Jag är benägen att tro att somliga dels saknar förmåga att förstå hur en demokrati fungerar och dels inte förstår vare sig principen en person en röst eller att det är ytterst få av Familjelivs medlemmar som röstar i trådarna.

Men det är väl trots detta en betydligt bättre hobby att rösta på nätet än att busringa till folk eller nalla konserverade päron ur mammas skafferfi.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-01-12 20:22:22 följande:
    Huvudsaken är att man är emot något man kan klaga på. Jag tror inte det spelar någon större roll vem som sitter i regeringen för responsen i tråden bland missnöjesfetischisterna.
    Att det finns folk som upphöjt gnällndet till en oskön konst är inte enbart ett FL-fenomen, man möter det även i verkligheten, lyckligtvis inte alls i samma omfattning.

Inte sällan tror jag att det bottnar i någon slags försvarsmekanism, man måste gnälla på andra för att orka stå ut med den man själv är.

Och ur ett lite bredare perspektiv så är väl fenomenet populismens grundorsak.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-01-18 01:15:47 följande:
    Kan man ställa kravet på dig att förstå innebörden av ordet "såsom" eller är det lite för högt?
    Jag har precis fått lära mig av en regimkritiker att de flesta svenskar står på en femårings mentala nivå.

Jag gissar att du och jag är inkluderade bland femåringarna, såsom vi invänder mot vedertagna sanningar, som att regeringen vill införa diktatur eller att sosseregeringen har tillsatt politruken Carlsson på FHM, vilket gjordes redan innan sosseregeringen fuskade till sig regeringsmakten.

Nog kan man påstå att våra svenska sanningssägare på högerflygeln inte står Donald Trump efterSkrattande
  • FDFMGA
    nihka skrev 2021-01-19 18:39:29 följande:
    Jepp, nästan obefintlig tilltro till allt och alla, troligtvis inklusive sig själva om man bara skrapar lite på ytan.

Ska bli skönt att se Trump lämna presidentposten imorgon. Jävlar vilken bad looser!
    Lock Him Up!
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2021-03-01 05:47:17 följande:
    Högern tror på individens ansvar.

Vänstern ursäktar individen med hänvisning till "strukturer".

Det är skillnaden mellan de två.
    Det var längesen.

Numer är det identitetspolitik som  gäller för högern. Man kan inte bortse från att Donald Trumps identitetspolitiska framtoning har påverkat högern även globalt.

Undrar hur det går med det där hangarfartyget som Trumps fanclub i Sverige profeterade skulle bygga till Trumps namn och i hans ära.,

Plockepinn, kanske.Skrattande
  • FDFMGA
    Snart börjar debatten skrev 2021-03-23 08:40:37 följande:
    Du får väl ropa på pappa gagga, men hen är kanske i fjällen med admin?

Nej då, jag är faktiskt inloggad här.

Jag måste erkänna att jag anser att regeringen är den minst kompetenta S-regeringen någonsin - och att det nog bara är alternativet som överhuvudtaget kan komma att få mig att rösta.

Hur går det med dina aktiviteter. Jag har noterat att det var längesen du var så aktiv på FL - måste vara många, många år sen och tusentals nick sen.

Jag tycker för övrigt inte att du ska gnälla om admin - det verkar som du och dina nick numer har fått amnesti på FL.

För tydlighetens skull - att alternativet till en S-regering för mig ter sig lika löjeväckande som frånstötande har inget med anhängarnas aktiviteter här på FL att göra - utan är helt och hållet relaterat till de fyra partiledarnas och deras partiers egna aktiviteter.

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?