KN75 skrev 2020-12-04 17:10:05 följande:
Tack för att du berättar att du tycker det är kul. Ny som jag är gillar jag att läsa in mig och försöka sätta mig in i saker och också lite i olika skribenter
Ja du har rätt, avståndet är nog synnerligen kort. Sannolikt ungefär lika kort som för tre Socialdemokratiska regeringspolitiker som omnämns här ovan? Alltså synnerligen kort även i dessa fall?
Jag tror att du sannolikt har missat en grundläggande skillnad?
Det finns tillnärmelsevis ingen annan än Trump som Svenska media gillar så mycket att granska och rapportera om. (Men jag påstår inte att det inte ligger något i det.)
Men intressant ändå att jämföra med att Svenska media, i synnerhet Public Service, inte tillnärmelsevis är lika tydliga utan i stället anstränger sig vara tysta och rapportera så lite som möjligt om Socialdemokrater, och andra vänster-politiker, i de fall de bidrar så starkt till "fake news" och använder det som politiskt instrument.
Medias rapportering är nog en större skillnad än skillnaden i avstånd mellan Trump och sossar när det gäller att använda "fake news" som sitt politiska instrument
Ursäkta sent svar, som du vet så har jag på sistone mest skrivit i Påven johannas tråd.
Men du har säkert fått svar på dina funderingar, annars finns det t ex undersökningar som visar hur medierna framställt de olika partierna.
Jag tror inte att din upplevelse får stöd i dessa undersökningar, vilket förstås inte innebär att din upplevelse inte är sann för just dig.