SmalaSara skrev 2016-04-15 16:27:53 följande:
Ok. Så generellt förtroende för regeringen är så Off topic att frågan inte ens borde ställas? Emedan en diskussion om vad min användning av begreppet syltrygg kan tolkas som, är on topic? Där ser man. Jag tror också det generella förtroendet kan öka om Kaplan får gå. Störts chans är det om man agerar snabbt. Däremot tror jag det i första hand är S som det skulle gälla. Förtroendet för mp däremot; det tror jag är kört i botten för lång tid framöver.
Jag skojade bara. Jag tycker att det är bättre att den som har sådana behov anmäler inlägg som inte håller sig till ämnet - i stället för att inte hålla sig till ämnet i och med att de anmärker på dem som de anser inte håller sig till ämnet.
Inte bryr jag mig om att Tom skickade en länk till något som skrevs 2009 här eller att tråden stundtals handlat om allt annat än förtroendet för regeringen.
Jag får inte dina synpunkter om att S å ena sidan borde ingå i en regering med M å andra sidan att M och KD borde samarbeta med SD att gå riktigt ihop.
Jag tror inte att MP:s opinionssiffror kommer att ligga lågt så särskilt mycket länge till - men det är nog väldigt personberoende - jämfört med de förra språkrören är knappast de nuvarande någon större succé.
MP har för övrigt drabbats av samma fenomen som drabbar nästan alla småpartier som ingår i en regering som domineras av ett stort, de tvingas kompromissa ihjäl sig.