Har du förtroende för regeringen?
SmalaSara skrev 2016-04-17 13:38:31 följande:
Jag hittar inget svar på frågan om vilka det är du tänker dig ska byta parti? Ska jag tolka det som att du inte tycker att de borde byta till S? Vilka ska de byta till i så fall? Personligen så tror jag S är glada för alla Röster de får. Oavsett om dessa personer använder begreppet "syltrygg". Jag tror heller inte det är S officiella ståndpunkt att kalla vissa väljare för korkade och obildade. Jag är övertygade om att deras syn är att väljare kan övertygas att rösta på dem genom att visa att deras politik är den bästa. Inte genom bashing på sociala medier.SD utgör ju i mångt och mycket en subkulturell kontext där man odlar konspirationsteorier och alltmer fjärmar sig från det svenska samhället i övrigt.
Att folk lämnar sekten anser jag vara alldeles utmärkt, det innebär förmodligen att de får bättre förutsättningar att integreras i det svenska samhället och dess värderingar.
Men åsikterna som samlats kring SD är inte nya i sig. De har funnits bland socialdemokrater och moderater tidigare och kan nog rymmas där igen, bättre det än att personerna är kvar i SD-subkulturen och påverkas mot ett allt större hat och en allt värre politisk galenskap.
Kort sagt. Risken för radikalisering minskar.