Digestive skrev 2019-07-20 12:04:57 följande:
Har ställt följande fråga uppemot 30 gånger till KillBill i olika format. Vederbörande har inte svarat på frågan men du kanske har någonting att bidra med i en helt avgörande fråga i ämnet:
- Är det enbart i 6 medlemsstater, bland Europarådet 47 diton, som man kan få adekvat vård på området?
Det vore så talande om även du vägrade svara på frågan.
Jag har rensat bort humörsvängningarna.
Jag utgår från att KillBill har besvarat din fråga, men har inte tid att hjälpa dig just nu - måste ut med hunden.
Jag har däremot besvarat den typen av frågeställning några 1000 gånger på FL skulle jag tro - nu senast i den här tråden där du ansåg att vi extremister måste normaliseras.
För mig är det viktigt att stå upp för svenska värderingar - även om jag har en annan syn på vad som avses med dessa än vad KDSD:are har.
Som jag skrev så blir jag stolt över Sverige när undersökningar pekar på att vi är det land som kommit längst i utvecklingen bort från religiös intolerans men samtidigt lyckats behålla en tro på det goda samhället där den enskilda individen har rätt till sina åsikter, vilka de än må vara.
Relaterat till din käpphäst samvetsfrid så har du naturligtvis all möjlighet att propagare för att barnmorskor, kuratorer och annan personal som potentiellt kan komma att möta kvinnor i abort- eller preventivmedelssituationer ska ha rätt att vägra befatta sig med dessa kvinnor - inget hindrar dig heller från att upprepa ditt huvudargument - att andra länder gör så - en miljard gånger.
Men vad du inte kan hindra är att du får svar från personer som inte anser att extremen Sverige ska normaliseras.
Slutligen. Jag tror att du missförstår KillBills inlägg. T ex i moderattråden där du fått för dig att hans tes är att så många som möjligt ska få komma till Sverige, jag tror att han i likhet med många andra socialdemokrater anser att vi måste ha en fortsatt restriktiv asylpolitik under överskådlig tid.
Det måste förresten vara många, många år sen jag svarade på frågan var min gräns för invandring går med att det för mig handlar om när svenska grundvärderingar riskerar att förändras, då hade jag knappast tänkt mig att detta potentiella hot inte skulle komma från invandringen utan från en framväxande högerpopulism.
Så kan det gå, som Kurt Vonnegut brukade skriva, du vet han som skrev Slakthus 5