• Felicia86

Har du förtroende för regeringen?

Den rödgröna minoritetsregeringen var ganska ifrågasatt redan från början. Sedan har svikna vallöften och skandaler bara rullat på, både från S och Mp. Personligen tycker jag att denna regeringen är den bedrövligaste Sverige har haft i modern tid.

Spännande att se vad ni tycker här inne, brukar ju vara en överrepresentation av vänsterradikaler här så förväntar mig ändå ett starkt försvar för denna flumregering...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?
  • gabi1969

Det var längesedan folket kunde lita på regeringen.

Någon gång fram till 70-talet rullade Sverige på väldigt bra. Sen började det sakta gå utför för Sverige.

80-90-talet började det bli stora problem. Men även detta kunde döljas med devalveringar (igen) och med förändrade kreditregler. Resultatet märktes tidigt 90-tal.

Efter det sålde Bildts regering ut halva Sverige. Luciabeslutet revs upp och invandringen blev ohanterbar.

Den fortsatte under I Carlssons tid och sedan dess bara ökat.

Palmemordet, Estonia, invandringspolitiken och utförsäljningarna är stora skandaler. Oavsett regering så blir det inte bättre för oss vanliga människor.

Kan man ha förtroende för dessa politiker?

• FDFMGA
    anki3 skrev 2019-07-22 15:54:06 följande:

En talande bild med facit i hand

Trist att du känner dig blåst.

Trodde du att Annie Lööf verkligen skulle vilja sitta i Åkessons knäFörvånad

Jag tycker det är hedrande för borgerligheten att det finns partier som avstår från att böka runt i Åkessons stia.Skrattande
  • Digestive
    FDFMGA skrev 2019-07-23 13:55:05 följande:

Lite tunt med förtroendemätningar i juli - mn enligt Skop så växer förtroendet för regeringen medan SD är största parti inom det högerpopulistiska potentiella regeringsunderlaget.

Adaktussoneffekten är glädjande nog märkbar för KD - som tappar rejält.

skop.se/main/wp-content/uploads/2019/07/SKOPs-Valjarbarometer-19-juli-2019.pdf

Nja, det är inte socialdemokrater/vänsterorienterade som plockar russin ur våra mänskliga rättigheter som överväger att rösta på KD i aktuell tid - utan främst värdekonservativa som annars brukar rösta på M eller SD.

Dessa har i regel ingenting emot vare sig samtyckesfrihet eller en sänkt abortgräns - eller vad man nu vill förknippa Lars Adaktusson (KD) med - utan det är vad du personligen har någonting emot...

...medan opinionen återspeglar besvikelsen när KD verkade för samt var med och genomförde en generösare anhöriginvandring.

Det är ingen idé att lägga sedvanlig energi och tid på respons för den kommer varken besvaras eller läsas. Du har ingen annan funktion för mig än att figurera som anslagstavla för det jag vill ha sagt eller som i det här fallet, för att korrigera felaktiga analyser som gjorde en >>genom sig själv känner man andra<<-vurpa.

Dåligt beteende får slutligen konsekvenser. Enjoy the silence.
    Besvarar inte ökända provokatörer.
  • FDFMGA
    Digestive skrev 2019-07-23 21:36:06 följande:
    Nja, det är inte socialdemokrater/vänsterorienterade som plockar russin ur våra mänskliga rättigheter som överväger att rösta på KD i aktuell tid - utan främst värdekonservativa som annars brukar rösta på M eller SD.

Dessa har i regel ingenting emot vare sig samtyckesfrihet eller en sänkt abortgräns - eller vad man nu vill förknippa Lars Adaktusson (KD) med - utan det är vad du personligen har någonting emot...

...medan opinionen återspeglar besvikelsen när KD verkade för samt var med och genomförde en generösare anhöriginvandring.

Det är ingen idé att lägga sedvanlig energi och tid på respons för den kommer varken besvaras eller läsas. Du har ingen annan funktion för mig än att figurera som anslagstavla för det jag vill ha sagt eller som i det här fallet, för att korrigera felaktiga analyser som gjorde en >>genom sig själv känner man andra<<-vurpa.

Dåligt beteende får slutligen konsekvenser. Enjoy the silence.
    Inte sällan är det rätt nöjsamt att ta del av dina betraktelser, emellertid hade jag större utbyte av dina svar till KillBill i moderattråden - änhu mer du, liksom.

Angående din förmodan om silence så har du helt rätt - det var mycket längesen jag behövde ljuda när jag läste text - men iofs kan jag bjuda på en avslutning som inte är tystSkrattande

">

• nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-07-21 10:41:38 följande:
    Det märks alltför tydligt...

Det du får ha i åtanke är att trots att Israel i mångt och mycket är ett modernt västerländskt samhälle så vilar mycket fortfarande på olika religiösa traditioner och lagstifting och är inte direkt översättbara till svenska förhållanden, istället bör man titta på hur det ser ut i den katolska världen, och inte minst i det man kan kalla de "religiöst styrda" staterna i USA, t.ex. Alabama och andra länder där olika religioner har stort inflytande på människors vardag. Då ser man att Israel är ganska progressivt och anpassningsbart.
    Jo, när man jämför med något man anser är ännu sämre tycker man förstås att det ser bättre ut.

Själv är jag ganska oimponerad av religiös fanatism oavsett vem som står för den.

Känner du till några fler "progressiva och anpassningsbara" länder som har varit i KRIG över de senaste 60 åren? Fler "progressiva och anpassningsbara" länder" där terrorister (plural) hyllas som landsfader och belönas med att leda landet?

Hur långt ner i den israeliska sanden har du stoppat huvudet?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • anki3
    FDFMGA skrev 2019-07-23 13:55:05 följande:

Lite tunt med förtroendemätningar i juli - mn enligt Skop så växer förtroendet för regeringen medan SD är största parti inom det högerpopulistiska potentiella regeringsunderlaget.

Adaktussoneffekten är glädjande nog märkbar för KD - som tappar rejält.

https://skop.se/main/wp-content/uploads/2019/07/SKOPs-Valjarbarometer-19-juli-2019.pdf

Spelar nog även in att Ebba bidrog till att vi fått EU:s generösaste anhöriginvandring snart.
  • FDFMGA
    anki3 skrev 2019-07-24 12:57:24 följande:
    Spelar nog även in att Ebba bidrog till att vi fått EU:s generösaste anhöriginvandring snart.
    Ja, förmodligen - men KD anser ju själva att Adaktussons abortmotsånd har haft störst betydelse.

Det är lustigt att ett parti som länge var själva symbolen för värdekonservatism tappar i opininen på att förknippas med två värdekonservativa centralfrågor, abortmotstånd och familjen som alltings centralpunkt.

Men de kommer nog igen - omställningen från värdekonservatism till högerpopulsim inom KD är ju knappast avslutad än.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-07-24 08:54:04 följande:
    Inte sällan är det rätt nöjsamt att ta del av dina betraktelser, emellertid hade jag större utbyte av dina svar till KillBill i moderattråden - änhu mer du, liksom.

Angående din förmodan om silence så har du helt rätt - det var mycket längesen jag behövde ljuda när jag läste text - men iofs kan jag bjuda på en avslutning som inte är tystSkrattande
    ">

Det är bara att förväntansfullt applådera och sedan hoppas på ett mirakel
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?