Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Bobby Clarke skrev 2018-01-12 11:53:11 följande:
    Du måste lära dig att inte skriva något negativt om socialdemokratin här, oavsett vad det är.
    Följden blir bara att svåra bokstavskombinationer styr upp det hela, och i värsta fall blir du avstängd.
    Nja, det borde väl vara ok att få uttrycka sin beundran för passningsspelet FL:s högeryttrar emellan.

Det vore mig naturligtvis främmande att ironisera över förslag om att polisens resursbrist beror på deras intensiva övervakning av epataktorer, eller att påpeka att EU-direktiv om vedspisar inte är något MP-påfund eller att alltför tydligt markera att den som kritiserar Löfven för en förhandlingsresultat där det inte varit någon förhandling än är en smula tidsvill - typ som Billy Pilgrim i Slakthus 5, han som var spastisk i tiden.

Just ja, Slakthus 5 är titeln på en känd bok av en känd författare som hette Kurt Vonnegut och som ofta brukade skriva: Så kan det gåSolig

Inte ska man vara rak på sak och påpeka att epa-traktorsällskapet har slirat fast på en leråker där de står och beundar varandras hjulspår medan de filosoferar över EU-avgifter och vedspisar.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Bobby Clarke skrev 2018-01-12 13:45:06 följande:
    Det känns tryggt att du håller koll på epa-traktorerna, vilket är på en rimlig nivå för dig.

Nu ska jag iväg till Rusta och se om de fått in nya spåkulor, eftersom de tidigare reklamerades då de visade att Moderaterna skulle få 10% i årets riksdagsval.
    Nja, personen som ville slå vad om 10.000 kronor och därefter haft diverse affektutbrott är avförd från FL numer.

Mitt erbjudande om ett vad avseende en symbolisk enkrona står däremot kvar, men då i den form det formulerades, alltså inte tolkat av ett skrikhögerintellekt mot bakgrund av att läs- och tankeförmåga är en bristvara i detta kotteri.

Men lycka till på Rusta och hoppas att du inte villar bort dig bland kulornaSolig
    Padirac skrev 2018-01-12 13:28:44 följande:
    Glöm inte att regeringen misslyckats med vapendirektivet ( det som av fru Bildt förhandlades om till att inte påverka fritids och jaktskyttar på något nämnvärt sätt i förhållande till det ursprungliga förslaget)
    Vad har sanningen med verkligheten att göra på leråkern där epatraktorförarna leker med sina halvautomatiska jaktvapen..
    Listan blir allt längre.

Regeringens misslyckanden framstår som så många och långa att de till och med skulle få en Epa-traktorkaravan med skrikhögeraktivister bevakade av polisens samtliga resurser att framstå som tämligen kort.
  • FDFMGA
    King Markatta skrev 2018-01-12 15:39:06 följande:
    Forts...

twitter.com/StenBergheden/status/950720794388...

"Att utredaren till och med föreslår saker som inte ens finns med i direktivet, bedrövligt . Detta kommer det garanterat bli bakläxa på. Sveriges jägare, skyttar o vapensamlare ska inte drabbas av detta."
    Lite svårt att avgöra vad som orsakar en sådan upprördhet att man till och med talar om gruppresor i syfte att söka politisk asyl i USA. Hoppas att dessa sker via flyg och inte på Epa-traktor.

Det verkar som ett ord kan vara felöversatt i EU:s vapendirektiv, i så fall har det tydligen varit felöversatt sedan 1991Skrattande

www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/svar-pa-skriftlig-fraga/implementering-av-vapendirektivet-_H512485
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2018-01-12 18:15:30 följande:
    Misslyckandet ligger i fjanteriet med legalt innehav och brukande av vapen, medan de verkliga bovarna och deras vapen rör sig lika obehindrat som förut.
    Eftersom det förstnämnda också slukar polisiära resurser, något som verkligen inte finns i överflöd, så är vapendirektiven t.o.m. ett steg bakåt i arbetet mot våld och kriminalitet.
    Är den rödgröna regeringen på väg att göra detta värre nu...?

Tycker du att Sverige ska följa Polens och Ungerns exempel eller menar du att vi ska lämna EU?

Själv anser jag i så fall antingen eller, är vi med i EU så anpassar vi oss till EU-gemensam lagstiftning eller också så lämnar vi EU.

Regeringen anser tydligen att Sverige inte ska bli ett nytt Polen eller alternativt att vi ska kopiera britternas misstag.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-01-15 18:14:55 följande:
    Kunde bara läsa 4 icke-svar till Mikael Oscarsson. Han fick inte heller något svar på sina frågor om motprestationer och t.ex. 25 skolor som namngetts efter terroister. Kan bara konstatera att det enda man får från regeringens företrädare och deras svans är ickesvar.

Men det är som väntat, duckande för obekväma frågor.
    Fint sällskap du har en tendens att hamna i.

Du vet det där med det sionistiska forumet Familjeliv och den sortens åsikter eller kommentarer om judar som jag ogärna upprepar.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-01-15 19:29:18 följande:
    Vilka menar du? Jag har inte läst dessa kommentarer och vet fortfarande inte vilka du pratar om. Orkar inte gissa heller.
    Vad jag menar.

Du har aldrig funderat över varför vissa signaturer närmast tyr sig till dig eller varför du och dina psikter kan fungera som ett alibi?

Om du händelsevis skulle göra detta någon gång, så kan du ju kombinera det med att jämföra med din syn på dem som har samröre med "Israels fiender".

Själv ogillar jag rasism och rasister oavsett vem eller vilka rasismen riktas mot och brukar sällan ha problem att känna igen en rasist när hen poppar upp på Familjeliv.

Vill du att jag ska utveckla resonemanget så får du gärna inboxa mig
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-01-15 22:28:03 följande:
    Jag har inget ansvar för om någon som du känner aversion mot råkar gilla mina kommentarer. Om någon rasist råkar gilla vad jag uttryckt så gäller samma sak.
    Jag funderar inte särskilt mycket på vem eller varför någon "tyr sig till mig", mer än att jag väldigt sällan får medhåll från vänster.
    Om du insinuerar att någon är denne sufferong som gnällt på flashback kan du tala ur skägget istället. Jag är inte intresserad av gissningar och konspirationsteorier. Min inbox är öppen om du har något att säga som inte tål offentlighet.
    Nej, vi låter det bero här.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-01-16 11:20:44 följande:
    OK

Trodde aphögern hade monopol på konspirationsteoruer.
    Tja, visst kan man kanske klassa en del av dina synpunkter på socialdemokratins inställning till Palestina och Israel som konspirationsanstrukna - men hotet mot "aphögerns" monopol är väl bara delvis hotat, alltså den del av "aphögern" som avskyr judar och israel, den andra delen ser väl närmast Israel som en bundsförvant i kampen mot araber.

Fast det är klart, du kanske syftade på de från moderatorerna återkommande förklaringarna att det inte är tillåtet med multipla konton på FL och att utvisade personer ska hållas avvisade.

Det tror jag inte är så konspiratoriskt, dels bör ju de som driver FL ha en god inblick i sådant och dels är det ju inte särskilt svårt att känna igen vissa personers säregna uttryckssätt.
  • FDFMGA
    Abegayle70 skrev 2018-01-16 12:15:12 följande:
    Syftade på dina insinuationer om vissa användares kopplingar till denna mytologiska "Suffering".
    Det förstår du naturligtvis. Såpass intelligent är du.
    Ja, och jag syftade på konspirationsteorier kring socialdemokratin och israel-palestinakonflikten samt på de förklaringar moderatorerna ger kring vissa aktiviteter på FL.

Jag tror inte vi kommer längre än så.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2018-01-16 16:32:11 följande:

En professor i statistik och en professor i svenska språket anser att du har fel. De menar bägge att om man säger att något inte kan uteslutas så är det mindre sannolikt att det ska inträffa är om man säger att något är osannolikt. Hultqvist är tydlig med att regeringen står enad i synen på säkerhetsläget. 

Att Liberalernas gjort en anmälan till konstitutionsutskottet känns mer och mer larvigt. kanske leder anmälan till att partierna i försvarsutskottet i framtiden använder ord som de förstår innebörden av och att politiker upphör med anmälningar till KU pga. av de inte förstår svenska språket men jag tycker att våra folkvalda borde ha rett ut detta utan en KU anmälan.

Ja, har man bara en hyfsad spåkkänsla så är det ju givet vilket uttryck som är starkast.

Det är osanolikt att Försvarsberedningen ville tona ner riskerna för ett ryskt angrepp mot Sverige, men det kan inte uteslutas.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?