Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

EnAnonumius skrev 2017-11-20 10:43:12 följande:
    Jag tror ju inte heller att socialdemokraternas ovan att betala privata räkningar på statens kreditkort är särskild vanligt bland M.

Det var EN M-kvinna som blev kallad hora av EN M-Top som förgrep sig sexuellt på henne.
    Jag ser inte att de handlar om "kvinnOR" (grupp) eller "moderatERNAS",(grupp).

Hur kommer det sig att du skriver "kvinnor" och "moderaternas", när det handlade?
    Skulle det var rätt, anser du, att säga att socialdemokraterna, betalar privata räkningar på statesn kreditkort, bara för att Mona Sahlin gjorde det?

Sedan så är ju jag knappast övertygad av att alla dessa kvinnliga politiker här har bara råkat ut för korkade manliga  M-Politiker. smile5.gif

www.expressen.se/nyheter/1-300-politiker-i-up.../

Sexuella trakasserier, bli kallad för hora, förekommer inom alla partier, nu var det ju en M-Kvinna som hade modet att berätta om EN kollega hon hade råkat ut för som var direkt korkad. Dock så har ju kvinnor innom alla partier gått samman för att stoppa sexuella trakasserier. Vilket jag tycker är toppen faktiskt. Fast jag hoppas att samma kvinnor i konsumtionshetsens namn även ser om det egna torpet också på vägen, för det finns kvinnor som kär med sexuella trakasserier mot män. Inga sexuella trakasserier skall marginaliseras.

Det är inte särskilt längesen en av moderaternas kommunikationsexperter, Delmond Haffo tro jag han heter, spelade in när han sa "Dra åt helvete, din jävla hora" om socialförsäkringsminister Annika Strandhäll.

Det anmärkningsvärda är att  han sa detta inför hela kommunikationsavdelningen där man fnissade åt kommentaren.

Javisst, om Mona Sahlin hade berättat för kollegerna om hur hon använde sitt kort och de hade fnissat så hade det funnits en sjuk kultur inom S, precis som det måste ha funnits en sådan på M:s kommunikationsavdelning.

Jag tror inte att den kulturen uppstod i ett vakuum.

Jag tycker det är ett jävla oskick att kalla kvinnor för horor, möjligen med undantag för prostituerade.

Har du förresten glömt vad den förre moderate finansministern kallade kvinnorna på den i efterhand rätt omskriva festen i somras.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    nattuw skrev 2017-11-20 21:06:13 följande:
    Det är ingen som tror att  S har en bättre kvinnosyn. Däremot har de en bättre propagandamaskin som är van att mörka och släta över skandaler. Vilket vi nu börjar se prov på. Innan valet kommer #metoo att ha blåst över och övergreppen inom S kan fortsätta som vanligt.
    Det tror jag inte, alltså att metoo kommer att blåsa över.

Jag tror att det metoo pekar på inte längre kan slätas över eller sopas under mattan.
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2017-11-25 23:01:32 följande:
    Så när Socialdemokraterna backar i vårt vackra grannland, så kan vi ta det som garant för att Socialdemokraterna kommer......backa här också!!!
    Om S verkligen backade i valet i Danmark kan man ju diskutera - de backade framåt i så fallSkrattande

"Socialdemokraterna är kommunvalets vinnare i Danmark – och behåller borgmästarposter i de fyra största städerna. Borgerliga regeringspartiet Venstre tappar över tre procentenheter, och Dansk Folkeparti backar"

www.hd.se/2017-11-22/dansk-folkeparti-vann-borgmastarpost
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2017-11-26 08:03:35 följande:
    Herregud, du fattar tydligen ingenting....!

Men gissa, FD, om jag är förvånad......
    Hm, för en gångs skull så får jag nog erkänna att du hade rätt.

Nej, jag fattade ingenting när jag skrev mitt förra inlägg.
  • FDFMGA
    optimist63 skrev 2017-11-27 10:54:43 följande:
    Är det bara 9% som är vänster här på FL? smile1.gif
    Verkar osannolikt, det är ju sällan många som röstar och vänsterinriktade verkar inter så roade av knapptryckning.

Dessutom har vi ju alla SD-troll. Två sverigedemokrater på nätet innebär ett stort antal röster.Skrattande
  • FDFMGA

Regeringens beslut att ge klartecken för Finansinspektionens riskabla förslag om amortering kopplat till ett skuldkvotstak får mig att på allvar tvivla på den här regeringens kompetens.

i bästa fall leder det väl bara till en ny sorts lån till höga räntor - folk som lånar för att kunna klara av amorterinarna, i värsta fall leder det till att bomarknaden i storstäderna imploderar.

• FDFMGA
    KillBill skrev 2017-11-30 15:10:51 följande:

Då tycker vi olika. Man kan diskutera timing men något behövs göras för att kyla ner bostads- och lånemarknaden. Där den förra regeringen hela tiden hällde nytt bränsle på brasan har den här regeringen faktiskt agerat för att kyla ner densamma,

Den är redan avkyld och bostadrätterna i Stockholm har inte stigit mycket i pris sen 2015 och är redan på väg ner.

Genom att säga ja till Finansinspektionens förslag kopplar man ett sänke till en redan sjunkande marknad.

Och ingen har en aning om tyngden på detta sänke.

För mig är det fullständigt obegripligt att man helt i onödan vågar riskera att bostadsmarknaden i Stockholm kvävs med de konsekvenser det kommer att få för hela Sveriges ekonomi.

Vi har heller inte samma klimat som man har i Spanien där man kunde göra en paus i nybyggnationen när marknaden rasade för att sen fortsätta ett par år senare.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-30 16:35:04 följande:

Att priser sjunker är en naturlig och oundviklig konsekvens av byggande.
    Vilka åtgärder vore bättre för att undvika en bostadsbubbla som spricker?

Det självklara: Är man bekymrad över att vi svenakar är alltför skuldsatta så tar man successivt bort bidragen till oss som lånat.

Alternativt  kan man göra som Villaägarna, tror jag det var, föreslog - ta bort ränteavdragen för nya lån.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-30 16:35:04 följande:

Att priser sjunker är en naturlig och oundviklig konsekvens av byggande.
    Vilka åtgärder vore bättre för att undvika en bostadsbubbla som spricker?

Problemet är ju att man inte har byggt för de grupper som har problem att komma in på bostadsmarknaden, i stället har man byggt svindyra bostadsrätter.

Och nu vill få köpa dessa - då kommer FI med ett förslag som innebär att ännu färre kommer att vilja köpa nyproduktion och gör man om nyproduktionen till hyresrätter så blir de heller inte de grupper som har svårt att hitta bostad som har råd med hyrorna.
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-11-30 17:56:20 följande:
    Du sätter fingret exakt på problemet, men du söker lösningen någon annanstans....

Ok.

Berätta gärna.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?