Har du förtroende för regeringen?
Det var EN M-kvinna som blev kallad hora av EN M-Top som förgrep sig sexuellt på henne.
Jag ser inte att de handlar om "kvinnOR" (grupp) eller "moderatERNAS",(grupp).
Hur kommer det sig att du skriver "kvinnor" och "moderaternas", när det handlade?
Skulle det var rätt, anser du, att säga att socialdemokraterna, betalar privata räkningar på statesn kreditkort, bara för att Mona Sahlin gjorde det?
Sedan så är ju jag knappast övertygad av att alla dessa kvinnliga politiker här har bara råkat ut för korkade manliga M-Politiker.
www.expressen.se/nyheter/1-300-politiker-i-up.../
Sexuella trakasserier, bli kallad för hora, förekommer inom alla partier, nu var det ju en M-Kvinna som hade modet att berätta om EN kollega hon hade råkat ut för som var direkt korkad. Dock så har ju kvinnor innom alla partier gått samman för att stoppa sexuella trakasserier. Vilket jag tycker är toppen faktiskt. Fast jag hoppas att samma kvinnor i konsumtionshetsens namn även ser om det egna torpet också på vägen, för det finns kvinnor som kär med sexuella trakasserier mot män. Inga sexuella trakasserier skall marginaliseras.
Det anmärkningsvärda är att han sa detta inför hela kommunikationsavdelningen där man fnissade åt kommentaren.
Javisst, om Mona Sahlin hade berättat för kollegerna om hur hon använde sitt kort och de hade fnissat så hade det funnits en sjuk kultur inom S, precis som det måste ha funnits en sådan på M:s kommunikationsavdelning.
Jag tror inte att den kulturen uppstod i ett vakuum.
Jag tycker det är ett jävla oskick att kalla kvinnor för horor, möjligen med undantag för prostituerade.
Har du förresten glömt vad den förre moderate finansministern kallade kvinnorna på den i efterhand rätt omskriva festen i somras.