varningsljus skrev 2015-04-30 08:14:37 följande:
Jag tänker försöka fokusera på allt annat än att bibli gravid. Träna mer, må bättre, försöka leva här och nu. Planera för en härlig semester med sambon och hunden. Jag ska verkligen försöka men vet att det blir svårt att koppla bort bebisverkstaden.
Ja usch man blir hemsk. Nu kommer två månader där det kommer vara i princip kört för oss då min sambo åker bort under två veckor i två olika perioder vilka infaller just där jag bör ha äl. Får försöka se något positivt i det hela, kanske lyckas vi får till en bebis till våren 2016?
Vart ligger du i din cykel? Snart dags för läkarbesök för er. Frågade gällande spolning när jag ringde kliniken i måndags. Allt har sett så bra ut på mig så därför avvaktar de med det. Tydligen är det gabska sällan de spolar äggledarna (ssa barnmorskan jag pratade med) och oftast gör man det om man haft infektioner osv.
Ikväll ska vi träffa några vänner. Vi sks hem till dem och grilla. Vi ska ta med oss efterrätt, jag tänkte baka en citron och marängpaj :) vad ska ni hitta på?
Imorgon åker vi söderut över helgen. Ska hem till mina föräldrar i blekinge, ska bli underbart :)
Kram på dig
Du är så duktig, bara kämpa på. Det kommer bli en bra sommar med allt spännande ni har framför er. Gillar ni att campa? Jag och sambon brukar åka iväg och paddla med övernattning, det är super mysigt. Får man både motion, vacker natur och en mysig upplevelse, vi hade tält och hela kittet med oss.
Jag borde ha ägglossning nu i helgen, fast jag har inga känningar av den alls, så jag vet inte, tror jag är på dag 16 och sist jag tog ägglossningstest fick jag utslag på dag 17, sambon trodde han skulle vara bortrest denne helgen men han hade tydligen sett fel i kalendern så vi vet precis vad vi ska göra denne helgen, hehe.
Imorgon ska vi förvisso vara barnpassare och hela natten, så vi får se hur det går. hehe. Annars ska jag bara jobba, det blir en lugn valborg för min del.
Ha det så mysigt hos föräldrarna
Kramar i massor