• Tess1984

Fertilitetsutredning

varningsljus skrev 2015-04-19 20:40:47 följande:
    Tack!! Jag hoppas också det ????

Jag tyckte mig känna mer magont och faktiskt lite illamående denna gången. Sen direkt efter äl började mina bröst ömma och det gör de fortfarande. Iofs så ömmar mina bröst i samband med äl ibland ändå.

Det låter som en bra helg. Jag har tagit det väldigt lugnt, myst med sambon och tagit långa promenader med hunden.

Vart bor du förresten? Helt OK om du inte vill svara på det

Ha en skön kväll!

Kramar
    Åh vad bra, håller tummarna för er, =)
    Vad har ni för hund? Jag bor i Helsingborg nere i Skåne. =)
    Vart bor ni? Jag har ingen hund själv men jag passar ofta min systers hund, det är en siberian husky, han är helt underbar den vovven, kan sakna honom om jag inte träffat honom på några dagar, han är bara lite väl busig ibland och äter allt han kommer åt, sist åt han upp mina öronproppar som jag lagt på nattduksbordet. hehe hur äckligt är inte det, hehe. =)

Ha en fin kväll själv, nu ska jag fortsätta min seriemaraton. =)
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-04-19 22:02:04 följande:
    Jag hoppas det iallafall :)
    Tess1984 skrev 2015-04-19 20:25:04 följande:

Men då får du säkert svaren vid nästa undersökning, hoppas att det går snabbt. Fy vad jobbigt för dig, kan du inte be om något mer smärtstillande, borde ju finnas något som är bättre än de du haft tidigare, inte meningen att du ska lida på det viset. Tyvärr är jag ingen expert på mediciner men du kanske skulle kunna tala om innan hur ont du brukar ha vid liknande undersökningar.

Hur var det med in mensvärk förresten, hade du mycket mensvärk? Jag tycker mig sen jag började äta magnesiumtillskott fått minskad mensvärk. Brukar ta det några dagar innan mens och det lugnar även mitt humör lite, kan ju alltid behövas. =)

Just nu ser jag outlander och true blood, älskar outlander, vacker serie med romantik och intriger, true blood är jag inte riktigt lika nöjd men än men den kan kanske bli bättre. =)

Några serier du följer?

Ha en fin kväll, kramar i massor

Ja jag hoppas det.. :) jo jag ska påtala att jag hade ont tre dagar o att tramadolen jag hade hemma inte hjälpte. Lugnande får jag i armen kanske hjälper också. Får fråga när jag bokar tiden. De var tydliga med att jag ska slippa ont nästa gång iallafall :)

Jo. Jag har ju det. När det är som värst har jag trott jag ska dö för att det gör så ont. Gjort titthål två gånger men inte kunnat bekräfta endometrios, men behandlas som det då jag har alla symtom. Oftast har jag ju mensvärk även nät jag inte har mens. Nästan varje dag mer eller mindre. Just nu en bättre period så får bara det ondaste vid mens och så mild värk annars så tänker inte på det :) haft samma problem sen jag var 14 o hadeförsta mensen men blev bortviftad att det gör ont. Fick veta när jag var 19 att det inte var vanligt att ha så ont att man spyr/får sänkt medvetandegrad/tror man ska dö. Haft tur med bra läkare som hjälpt bra, även om det tog tid :)

Okej! Jag har faktiskt outlanders på bok.min Kollega tipsade om den! Inte läst än men ska läsa innan jag ser serien ;)

True blood tyckte jag var bra men den spårade totalt såhär inte orkat se klart :p

Följer massaaaaa serier haha. Bland annat greys anatomy, bones, criminal minds, new girl, vampire diaries, once upon a time och massa mer :) gillar fantasy o kriminalserie. O sjukhus haha :)

Detsamma ! O en bra början på veckan imorgon! Många kramar :)

(ber om ursäkt för eventuella stavfel/konstiga orD. Och random stora bokstäver här o däR. Har ny telefon som lever sitt egna liv när jag skriver haha

Hoppas på o lära mig snart :p)
    aj aj aj, då ska jag inte klaga. Jag har typ aldrig mensvärk, jag kan känna av att mensen är på väg några dagar innan, lite molvärk och sen när mensen väl kommer igång har jag ont första dagen men behöver aldrig smärtstillande, utan jag klarar mig på magnesium och vetekudde, men den använder jag också för att jag är så frusen, magnesium vore kanske något för dig att prova? Kan ju vara värt i alla fall, i så fall ska det vara magnesiumcitrat med 250mg magnesium.

Hehe, jag var ingen tvserienörd innan men nu har jag blivit, kan ju vara för att jag blivit mindre social nu när jag mått lite kasst, man kommer in i en helt annan värld och tänker inte lika mycket på sin barnlängtan.
    Jag följer också vampire diaries, är inne på 6 säsongen. Damon är en riktigt hunk och han har en härlig humor. =)
    Igår började jag titta på en ny tv-serie på netflix som heter daredevil, handlar om en blindman som bekämpar skurkar i en stad, har bara sett två avsnitt men jag har redan fastnat.

Jag har läst första boken av outlander, eller på ljudbok, den är riktigt bra.
    Serien går på viaplay om du är intresserad sen. =)

Nu ska jag snart iväg och äta frukost med syrran och ett annat gäng. Ha en fin dag. Kramar.

• Tess1984
    Lite peppande ord så här på morgonen
    Vad ska ni hitta på i veckan? Behöver komma ifrån alla  mina barnlängtankänslor lite.
    Jag tänkte åka iväg och rida imorgon, solen skiner som bara den i Skåne och vi har ett stall inte långt ifrån där man kan hyra hästar. Blir lite som meditation. Ha en fin dag tjejer...

• Tess1984
    varningsljus skrev 2015-04-20 07:55:35 följande:
    Vi har en amstaffkille på snart 11 månader. Han är helt underbar nen otroligt krävande speciellt nu när han är unghund ibland sliter man sitt hår.. han käkar också allt möjligt, bla tuggummin som han hittar ute. BLä! Hoppas verkligen att det är övergående...

Det är ju toppen med en hund som du kan låna lite när du vill och har tid. djur ger otroligt myxket positivt tycker jag!

Vi bor i Stockholm, strax norr om stan.

Ha en fin dag. Hoppas solen skiner i Skåne också
    Solen skiner nere i Skåne idag, 16 grader med bara sol och det ska hålla i sig hela tiden. Hur är vädret uppe i Stockholm?
    Japp, jag tror inte jag hade kunnat ha en hund på heltid, jag är borta alldeles för mycket, jobbar oftast 10 timmars pass och sambon har också länga pass.
    Tur att jag får låna syrrans hund ibland, passar honom just nu och ska snart ner och träna med syrran.
    Hur mår du nu? När har du förväntad mens? Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-04-20 11:11:52 följande:
    klart du ska få klaga om du behöver =)  Värme kör jag jämt på! älskar värme. Bra för resten av kroppen också =) vi försöker få tag på ett badkar till badrummet haha. har bara dusch just nu tyvärr :p Käkade magnesium förut, men glömde liksom av mig. Kanske lättare att komma ihåg nu när jag äter levaxin varje dag. Har ju en del magnesium kvar så kanske kan ta och testa igen =) 

okej =) jag har följt en del serier senjag gick på högstadiet, men då var det bara greys anatomy o criminal minds. Blivit mer nu när det är lättare att se via dator o så, och när man kan anpassa själv när man har tid. Eftersom jag tränade nästan varje vardag i gymnasiet så hade jag ju aldrig tid o se på tv =) 
    Åh. jaaa damon haha. Älskar den karaktären!! =) 

okej! ska ta tag i boken när jag läst ut den jag håller på med nu, östermalmsmorden! 

okej, mysigt! Idag är jag ledig och ska försöka sy lite. Håller på o lär mig sy bäbiskläder o typ dregglisar o sånt, så lika bar o öva nu så jag kan ha lite plagg sen för framtida bäbis! =) 

stor kram! 
    Åh badkar, det är också ett måste i vårt nästa boende. Älskar att bada så avkopplande, jag brukade hälla ner sådan eteriskolja med lavendel, man somnade ju nästan, hehe.
    Japp, jag brukar nästan bara ser tv-serier på kvällarna innan jag går och lägger mig, eller dagar när man känner sig deppigare som när man har en djävulsk PMS :P
    Jag såg en gammal serie nu för ett tag sedan, Rosewell, handlar om utomjordingar, en vanlig tjej blir kär i en utomjording efter att han räddat henne. Tror den gick i slutet på 90 talet. Man kan se hela på netflix om du har det.

Låter härligt att sy bebiskläder, gäller att börja i tid, hihi...de växer ju så snabbt.
    Min kompis syr också kläder själv och ibland skickar hon bilder på hennes konstverk, hehe önskar att jag också kunde sticka och sy men jag tror inte jag har  tålamod till det.  =)

Hoppas allt är väl med dig, idag blir det en ridtur för min del, solen skiner nere i Skåne. ha en bra dag. kramar i massor
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-04-21 09:18:02 följande:
    Solen skiner i Sthlm också.. Dock sitter jag inne och pluggar idag. Går utbildning genom jobbet nu under några veckor.
    Men någon promenad i solen får det bli :)

Jag förstår, men då är det ju perfekt att kunna låna en vovve då och då :)

Jag mår ganska bra. Försöker att inte tänka så mycket på att bli gravid men som du vet är det ju lättare sagt än gjort. Ska försöka fokusera på träning osv nu framöver.
    Hur mår du själv?

Jag har förväntad mens om en vecka. Har lovat mig själv att inte göra något gravtest innan BIM, för jag blir ändå bara så besviken. Det räcker med att bli besviken när mensen kommer.
    Lite trist också, för om cykeln ser ut som denna månaden så är min sambo bortrest under min ÄL i maj. Funderar på att strunta i att ta pergotime då? Men vad fasen ska man göra liksom, det går ju inte att bli livegen i väntan på äl..

När har du bim?

Kram
    Nej det är verkligen inte lätt, man mår piss i perioder. Veckan innan mens är värst för mig men det kan ju vara en kombination av PMS och längtan att vara gravid.
    Just nu mår jag bra, jag är i den perioder efter mens då jag bruka känna hopp igen, man är lite förväntansfull inför nästa ägglossning, sen har jag vår USAroadtrip att se fram emot. Vi ska ner och boka flygresan och hyrbilen idag.

Sen försöker jag hela tiden hitta på saker för att undvika barntänkandet, håller på att öppna eget företag och i höst tänkte jag gå en målarkurs med några vänner.
    Men jag vet att i perioder finns det inget annat i tankarna än barn och man blir lite smått galen, men man får försöka tänka att en vacker dag är det vår tur och under tiden får man inte försöka förstöra nuet, livet är alldeles för kort för det men lättare sagt än gjort :P

Jag vet knappt när jag har BIM, har ganska långa cyklar 36 dagar, borde väl få den i mitten av Maj i så fall och ägglossning nu i slutet på månaden.

Nej jag håller med dig det är bara dumt att testa innan BIM, jag har alltid testat efter dag 36 om mins mens varit sen, jag kan ju få mensen dag 39 också, eller det har hänt en gång förra året och då testade jag någon dag innan.

Vad tränar du för något? =)
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-04-21 16:46:12 följande:
    Jaa. Vi har plats för badkar, så nån av de som bott innan måste tagit bort. Vi ska eventuellt få ta en kompis badkar, då han inte vill ha sitt. Både jag o sambon ÄLSKAR att bada =) 

Ja okej =) jag brukar kika lite varje dag. Även när jag jobbar natt, eftersom jag är personlig assistent så blir det ju en del tom tid när personen sover, o då kan jag se serier, film eller läsa =) brukar ibland pyssla (pärla, broder) också =) det är mysigt. 
    Åh, den låter intressant. ska kika! 
    Såg du Dawsons creek när den gick? eller har du sett i efterhand? det är nog en av  mina absoluta favoritserier. Såg den för nått år sen på netflix, o sen köpte jag boxen. Tyvärr finns bara tre säsonger på netflix. Tonårsdrama. Sååå himla bra. Haha. Av nån anledning har jag sen kanske 3-4 år börjat gilla tonårsdramor, typ 90210, dawsons creek och gossip girl. haha. avskydde allt sånt utom OC förut, när jag var kring 15 =) 

Ja. Måste bara komma mig för. Hittills har det blivit mössor haha. Det är det jag kan än sålänge! Börjat på små små vantar. Ska försöka få till mudden bättre, sen blir de nog bra! Det är rätt mysigt faktiskt. Men man måste verkligen ha lust att göra det där o då, annars blir det bara jobbigt. 

Idag är det helt okej, har sovit ända till 16, vilket var tur då jag jobbar inatt =) Härligt med sol, och att rida! inte gjort det sen jag var typ 10 och jag fick ta nån tur ibland på min morfars systerdotters häst. Funderar på o hitta nått stall där man kan få rida nån timme, men inte gå lektion.. Bara för att det är mysigt. Får se vad som finns! 

många kramar. 
    Åh vad härligt att ni ska få badkar, hihi vad avis jag är.
    Vår nästa lägenhet måste bara ha ett badkar, skönt att ta sig ett bad en kall vinterdag efter jobb, jag brukade hälla i sådan lavendelolja, farligt för man somnade nästan, hehe.

Hehe, jag tror jag såg Dawsons creek men jag minns inte riktigt handlingen, jag minns den men ändå inte, hehe. eller jo som säger tonårsdrama. hehe.
    Får se om det blir nästa serie jag tar an, just nu har jag tre serier jag följer och det räcker och blir över, sen nu när sommaren snart är här är man ute mer, igår var jag ute hela dagen, först en ridtur med kusinens barn och sen en skogspromenad med familjen, det var en solig dag hela dagen igår.

Jag har en vän som stickar och syr jätte bra, har redan sagt till henne att jag blir en storkund när jag får barn. =)

Ja det var så mysigt igår, vi red ut i skogen, naturen är så himla vacker nu också när allt blommar.

Hoppas du får en fin dag, kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-04-22 20:05:16 följande:
    Jaa. underbart haha. Skönt för sambon badar mer än mig så inte svårt art argumentera för ett badkar iallafall;)

Okej :) den var Riktigt bra lafall! Ja. Ska försöka hänga ute med katterna lite nu när det blir varmare. O med kameran :)

Åh så härligt! Nu sov jag hela dan pga nattjobb men det är skönt o svalt så tror det vart sol hela dagen här :)

Okej! Härlig!

Ja det ör mysigt med vår :)

Har ni fått nått svar än?

Många kramar!
    Nej vi har inte fått svaren än, ger upp det nu och jag för försöka stå ut till läkarbesöket om två veckor, känns helt ok.
    Nu har jag mest tänkt på resan, idag var vi nere på resebyrån och kollade priset, vi kommer antagligen betala allt på fredag som reseledaren fick fram, både flyg och hyrbil samt första natten på hotell.

Jag fotar också väldigt mycket just nu, har du en systemkamera?
    Lär nog fota som en dåre nere i USA =)

Nu ska jag titta lite på true blood, somnade som vanligt mitt i avsnittet igår. =)
    Ha en fin kväll. kramar i massor
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-04-23 07:01:06 följande:
    Sant! Jag får försöka fokusera på annat jag också... vissa perioder går det bättre, andra sämre.

Vad roligt att ha en resa och se framemot! När åker ni?

Vi funderar också på att åka någonstans i slutet av sommaren, till Grekland tror jag att det blir.

Jag försöker komma igång med löpningen igen. Sen kör jag lite på gym, mest pass som body pump mm. Men jag har varit lite slö på sistone. Tränar du något?

Kramar
    Går allt som det ska åker vi den 22 Juni och kommer hem den 10 Juli, ska ner och bekräfta allt på resebyrån imorgon.
    Jag tränar crossfit, sen är jag väldigt aktiv med inlines också, speciellt nu på våren/sommaren. Försöker röra mig så mycket jag bara kan. Tränar mycket själv med min syster, hon är instruktör och gymägare.

Grekland är härligt, glömmer aldrig deras fetaost och yoghurt. Mumsfilibaba.

Löpning är också en perfekt träning nu när det blir bättre väder, man kan träna mycket ute nu vilket är något billigare än att springa på gym. =)
    Ni har kanske en trevlig slinga i närheten du brukar springa, jag har turen att ha en fin skog inte alls långt från hemmet.

Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-04-22 23:26:16 följande:
    Okej! skönt att det känns ok i alla fall.
     åh, spännande! ska nog kika lite på resor nu inatt på jobbet, verkar bli en lugn natt så kommer få en del tid över. 

härligt! ja, jag köpte en kompakt (liten) systemkamera förra sommaren, och sålde min stora kamera då den inte kom med nånstans pga för stor. Älskar att fota o har gjort i 8-9 år nu. brukar gå fotorundor med en kompis. Längtar tills jag är utomlands nästa gång och får fota solnedgångar vid hav osv :) 
    det kan jag tänka mig! skulle kunna åka dit bara för att fota haha. 

mysigt :) jag ska kika lite serie på jobbet nu, o kolla resor. Peta i mig lite glass och tycka synd om mig själv haha. tror mensen e på g. börjar göra småont o krampa i tjejmagen. hoppas den inte luras nu, utan att den kommer snart! 

många kramar!
    Hittade du några resor inatt? =)

Hehe, jag håller med dig angående foto, jag har nästan med mig kameran överallt och det är verkligen ett måste när man ska utomlands. Jag fundera på att gå en fotokurs men jag hittar ingen bra nere i Helsingborg. Är du självlärd?

Ajdå, tråkigt med mens, hatar verkligen PMS =(
    Hoppas du snart mår bättre, kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning