• Tess1984

Fertilitetsutredning

velicious01 skrev 2015-05-26 01:38:52 följande:
    Ja märkligt är de verkligen. Verka som alla får göra spolning men här kollade gyn konstigt på mig när jag frågade o sa att nä du har ju äl (provsvar). Sen fick jag bara ta 1 prov o andra gör vell minst 2? :)

vi har försökt i 3 år nu men med 1 års paus för har ont vid mens o stod inte ut mer med smärtan. (misstänker endo)
    Tack så mycket, sorgligt när unga människor dör och kvar lämnas sörjande närstående.

Kan du kontakta annat sjukhus som tar dig mer på allvar? Jag hade begärt spolning, alltid bra att få en fullständig utredning, synd att inte alla sjukhus anser det. Spolningen tog max 20 minuter från det att jag kom in i rummet tills att det var över, så det är ju ingen avancerande undersökning.

Lycka till

kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-05-27 19:29:25 följande:
    Hej! 

okej =) låter bra att verkigen njuta av semestern! Håller tummarna för er :) 

Här är det helt okej, ja. Skönt att veta att allt utom äl ser bra ut, men jobbigt att behöva vänta ännu mer. Men det blir en bäbis till slut i alla fall!! =) 
    Åh vad kul! Tycker det är väldigt rogivande att sitta och sy. Fokus på något helt annat en stund :) 

tack, detsamma! ska iväg strax o jobba jag med :) många kramar
    Klart det blir en bebis, vi är ju halvvägs nu ju, hihi eller hur..nu ska allt bara klaffa och ställas rätt i kroppen med mediciner och äggstimulerandeHjärta
    Jag får visa mina konstverk från symaskinen...ska bli skoj att se om mitt tålamod fixar det...

Bild som jag tog i skogen igår, jag har max 10 min till denna skog från mitt hem, en bit in brukar jag träna och rasta av mig med träningsredskap som finns där  sen får man fota som jag älskar...

• Tess1984
    chbw skrev 2015-05-27 22:29:06 följande:
    Ja! Snart är vi där =) Hjärta kanske vi får starta ungefär samtidigt, så har vi nån o bolla med =) 

Ja det får du göra! spännande =) 

Åh så fint!! o härligt med så nära till skogen! Jag har inte haft tid att utforska så mycket, trots att vi bort här i över ett år. Ska bli bättre nu när jag jobbar mindre =) 
    kram

Ja jag hoppas verkligen att denna tråden håller i sig, vore spännande att följa vår resa tillsammans till bebis nu efter utredningen. Hjärta
    Verkar som vi flesta här börjar bli klara med utredningen nu? Nu ska vi bara invänta rätt behandling så vi kan få våra små skatter.

Ja de är faktiskt intressant att utforska, jag har börjat åka inlines och har hittat massor av gator och vägar jag aldrig varit på, trevligt att få uppleva något nytt.
    Vi har bott i vår trea nu i ett år och det känns mycket bra, har nog aldrig trivts så bra i en lägenhet i hela mitt liv, det ända jag kan klaga på är jobbiga grannar som spelar musik långt in på nätterna ibland.

Igår bokade vi vårt hotell i San Francisco, vi har bokat alcatraz utflykt med båt och kollat upp lite hur man tar sig runt i San Francisco,  nu känns resan nära.

Ha en fin dag, kramar i massor

• Tess1984
    velicious01 skrev 2015-05-29 00:39:34 följande:
    Ja vad hemskt när de händer :/ {#emotions_dlg.flower} har mist min allra bästa kompis, andra nära mm så förstår vad du går och har gått igenom. ush orättvist livet är ibland men nu är de änglar i himlen o vakar fint över oss! :) stor kram 

Jo juste jag går ju privat så ska kontakta annat privat ställe..sjukhuset här har långa väntetider så därför vi valde privata. 

härligt att spolningen gick bra och håller tummar o tår för er efter sommaren :)
    Ja det tror jag med, samma dag som vi fick reda på den tragiska döden, flög en duva in i vår fönsterruta och dog och en annan nära närstående hade en död duva på balkongen, sen andra oförklarliga saker som också hände den dagen, så jag tror inte att vi bara dör efter döden, vi lever nog vidare på något sätt. =)

Ja då förstår jag, vi tänkte också prova privat först men valde sjukhuset, är nog glad att vi valde det idag fast att vi fick vänta lite, har varit nöjd med alla våra läkaren hittills förutom barnmorskan vid första samtalet, hon var en riktigt ragata, hehe.
    Men det kan ju olika från klinik till klinik, så det är nog ingen dum ide att prova en annan privat, hoppas du får bättre hjälp där.

Vad händer annars för trevligt i helgen?
    Kramar i massor till dig också.

• Tess1984
    chbw skrev 2015-05-28 18:20:16 följande:
    Ja det skulle vara kul o fortsätta följas åt allihopa )

Åh så härligt! Åkte mkt inlines som liten, nu ör jag för harig haha. Spännande att upptäcka nytt! :)

Härligt att du trivs! Trivs bra vi med efter ca ett pr. Tyvärr är det många grannar som.renoverat senaste halvåre, men hoppas de är klara snart!

Ååh så spännande!! :) häftigt o åka till alcatraz!

Många kramar!! :)

Ja det ska bli kul att följa vår resa tillsammans. =)
    Hoppas du får en bra helg, ska du vara ledig? Själv jobbar man hela helgen men är ledig nästa vecka.
    Ville bara önska dig en trevlig helg, nu ska jag äta upp frukosten innan jag drar till jobb. Kramar i massor

• Tess1984
    999 skrev 2015-05-29 12:43:43 följande:

Hej, får jag hoppa in här? Min man och jag har precis blivit kallade på vårt första utredningssamtal och kommer då få besked på spermie- resp. blodprov som vi lämnat. Är så nervös! Vad sker under första utredningssamtalet? Kan någon berätta lite?

Hej, vi var för en tid sedan på vårt utredningssamtal där vi gick igenom våra provsvar, jag fick tid till spolning som jag gjorde nu i tisdags, allt ser bra ut och jag fick telefontid till läkare som ringde idag, nu blir det fortsatt behandling i form av ägglossingsstimulerande. Allt har gått väldigt smidigt tycker jag, förstår din oro. Jag var jätte orolig den dagen vi skulle få reda på allt, lycka nu till.
    När är ni kallade? Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-05-29 11:48:29 följande:

Jo =) 
    skulle vart ledig hela helgen, men en kollega är sjuk så ska hoppa in o jobba kväll imorgon. Men ledig på söndag =) Skönt att du är ledig i nästa vecka! =) 
    Nästa helg ska jag på en show som jag laddat för sen i mars när jag fick reda på att hon kommer till Sverige också :D 

Tack! önskar dig detsamma! många kramar! 

Hej =)
    Vad tråkigt att behöva hoppa in och jobba när man egentligen skulle varit ledig, sånt kan kännas surt.
    Vad är det för en trevlig show? =)

Förresten upplevde nu något annorlunda efter din spolning, småblödning?
    Tycker jag haft lite bruna flytningar efter spolningen nu några dagar men ingen smärta, borde ju vara normalt tycker man.
    Min läkare ringde idag förresten, han har skrivit upp pergotime till mig nu som kan hämtas, men jag får inte börja behandlingen förrän augusti eftersom semestrar och sånt snart börjar. Nu håller vi tummarna.
    Trevlig helg, kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-05-30 10:18:13 följande:
    Ja, lite trist. Som tur är är det en rolig dag planerad med bowling och så. Och kvällen är mkt lättare för mig än dagtid eftersom jag har så svårt o sova på nätterna =) 

Det är en tjej från USA som har gjort en typ parodi på en tonåring på youtube som kommer hit, hon sjunger som sig själv också (riktigt bra) och så spelar hon sin karaktär. Jag hoppas det blir så bra som det verkar!! =) Har specialbiljett så får träffa henne efteråt också! 

Oj. Efter första minns jag faktiskt inte, tror jag blödde lite samma dag. Kan ha blödit lite precis efter och ett par timmar framåt. Efter andra blödde jag ingenting. Vet att jag var förvånad, då jag bl.a. efter cellprovet blödde hela dagen.. 
    Hmm. mystiskt. 

Åh härligt o ha det klart! Om min sköldkörtel blir bra i sommar får vi försöka själva och blir det inget innan höst så ska vi få sprutorna. Då ska jag ta en spruta varje dag hemma och sen när äggblåsan (förhoppnignsvis två haha) har vuxit till sig ska vi få spruta där som gör att ägget mognar o släpper.. Jag hoppas bara sköldkörteln  bestämmer sig för o bli bra nu snart så vi slipper vänta ännu längre :O Hur funkar pergon? är det på liknande sätt? tablett varje dag sen se om ägg vuxit? =)

Detsamma! många kramar 
    Hur var showen? Lät spännande =)

Nu blöder jag tack och lov inte mer och nu har jag förmodligen ägglossning på gång också. Är på dag 17 och brukar ha äl smärta och flytningar under dessa dagar. Känner att något är på gång och har annorlunda flytningar.
    Denna månaden tänkte vi inte bli gravida, skönt att slippa tänka på det och bara ha resan framför sig.

När ska du ta nästa prov på sköldkörteln?

Hehe låter som något liknande i alla fall, läkaren sa att jag absolut inte fick ta pregotime utan kontroller, han berättade att en kvinna nyligen hade blivit gravid med trillingar av pergotime, hehe.
    Tror man börjar med tabletterna några dagar efter mens, sen någon vecka efter får man ultra för att se hur det ser ut, chansen/risken är ju stor att det blir fler. =)
    Tror jag skulle få tre kurer på pergotime innan annan behandling diskuteras.
    IVF är också ett alternativ men jag vill prova de lättare vägen först, vi har ju trots allt graviditeter bakom oss så det borde ju funka igen kan man tycka.

Nu är snart denna helgen också över, hoppas du får en trevlig söndag. Kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-05-31 14:07:44 följande:
    Showen är nästa söndag så kan berätta då :D

okej skönt! o vad skönt att bara få tänka på resan och inte stressa över annat! =) 

jag tror att det är om två veckor, inte helt hundra. Men borde vara då. Ska försöka ringa imorgon eller på tisdag och be att få ta d-vitamin också. 

ja okej =) haha galet! två åt gången räcker gott o väl ;) det är ju bra att de kontrollerar så man inte råkar få många ägg. en del blir ju överstimulerade o släpper flera ägg. 
    låter i alla fall som att pergo-behandlingen är lik sprutbehandlingen =) 
    Håller tummarna att det fixar sig med pergo för er nu! =) 

tack o detsamma till dig!! många kramar
    Sorry, hehe får du återkomma med det nästa helg. =)

D-vitaminprov är aldrig fel att ta, har flera kunder i veckan som kommer till mig med lappar som läkaren skrivit ut om att de ska köpa d-vitamin. Det är jätte vanligt med d-vitaminbrist idag mer än man tidigare trott, jag brukar ta d-vitamin i omgångar men har i regel uppehåll nu under sommaren.

Nu har jag ägglossning, känner det och denna gången tror jag att jag släpper från högra sidan, förra månaden var det på vänster sida, hehe.
    Undras hur det känns när man tar ägglossningsstimulerade då? hehe
    Jag håller tummarna för er också, nu ska jag njuta av en fin sommar, har bestämt mig för att inte försöka tänka på detta mer utan leva livet och njuta mer istället, får sig alltid en tanke ställare när man råkar ut för saker och ting, allt kan hända och man får försöka följa strömmen så gott det går.

Ha en fin dag, kramar i massor
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-05-31 14:44:40 följande:
    Hej! Det var ett tag sen jag var inne här... hur mår du nu?

Usch vsd tråkigt att höra om det du har i bagaget. Man dskska verkligen inte ta livet för givet... men tänk vad ofta man gör det. Det är ofta först när något tragiskt händer, nära inpå en som man får sig en tankeställare.

hur har din helg varit?

Jag fick min mens häromdagen, är väl på sluttampen nu. Det enda positiva med det är att det äntligen verkar som att den börjar bli hyfsat regelbunden. Har haft cyklar på 30-31 dagar de tre senaste månaderna. Skönt! Åt ingen pergotime förra cykeln och kommer inte att göra det denna heller då min sambo ändå är bortrest.

hur går det för dig med allt?

Många kramar
    Hej

Nu mår jag bättre, men allt är så sorgligt..tänker på alla nära och kära som sörjer. Tänder ljus varje dag för min kusin och hoppas han har det bra upp i himlen, nästa vecka väntas en jobbig begravning...
    Har börjat få lite magproblem men det är nog all stress och oro, har aldrig magproblem annars, min syster är lite nedstämt nu efter förlossningen så nu mår jag dåligt för hennes skull också, är otroligt empatisk och har svårt att se andra må dåligt. Nu ska jag snart iväg och ta en promenad med hennes hund så jag får annat på tankarna.

Min helg har varit bra, mest jobbat men där får man annat på tankarna.
    Sambon överraskade mig med tvårätters i helgen, så gulligt eftersom han vet hur jag mår.
    Han serverade mig hela kvällen jag behövde inte göra något, sånt uppskattas när man inte mår så bra.
    Nu när min kusin fick beskedet åkte jag direkt upp till henne med mat både till henne och hennes barn.

Hur är det med dig? Vad har du gjort i helgen? Hjärta

Nej inget denna månaden heller? Vad jobbigt för er, vilken jobbig väntan? Hur blir det nu i sommar under semestertiderna?
    Jag har varit och blivit spolad nu, allt så bra ut och nu är det konstaterat att det inte finns några fel på någon av oss, så läkaren tyckte att vi skulle sätta igång med pergotime i augusti, vilket jag tycker känns bra. Funkar inte pergotime sätts vi i IVF kö, men läkaren sa att vi har goda chanser att lyckas på naturlig väg.
    Hur många kurer pergotime kommer du få?

Hoppas allt är bra med dig och jag hoppas vi hörs snart igen =)
    Massor av kramar till dig

Svar på tråden Fertilitetsutredning