• Tess1984

Fertilitetsutredning

chbw skrev 2015-07-19 09:59:33 följande:
    Okej :) jag använder stickor från gravidkollen och från appen "wish" (119 kr för 20st på gravidkollen o 18kr för 20 st på wish,så har o slösa haha). Har ett clearblue digital men det kommer jag inte använda förrns de andra testerna visae plus :)

Haha ja! Usch har haft jätteont inatt på jobbet :p

Åh så mysigt!! Inte träffat nån bäbis sen i april, så lite avis ;) det kommer ju bli jättekul för kusinerna sen :)

Åh låter läckert med hyllorna :)

Men oj! Va väldigt dyrt :o hyr ni eller är det bostadsrätt? :)

Okej. Då ska jag kolla upp den! Min serie jag kollar nu är slut snart :p

Haha oj! O jag kom nyss hem från jobbet ;)

Kramar :)
    Hej =)

Det lät spännande, vad är wish för något?

Japp vi bor i en hyreslägenhet, planen är att vi ska köpa något senare men idag är svårare att ta dyrare lån såvida man inte är miljonär.
    Tanken med att flytta till en billigare lägenhet är ju att vi kan spara ihop till insats snabbare men tyvärr lär vi i så fall flytta från staden vi bor i nu.
    Trivs egentligen i denna lägenheten, nära till allt, min syster, bussen, jobbet och träningen. Har ni planer på att bo kvar där ni bor eller flytta vidare så småningom?

Nu ska jag iväg och jobba, imorgon är jag ledig och då ska jag besöka en naprapat, orkar inte med denna ryggen mer, hade skit ont igår och svårt att röra mig, något som inte stämmer i ryggen känns det som.
    Du borde väl snart ha semester, någon dag till eller? =)

Hur har det gått med dagens test? hihi

Kram
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-20 09:05:43 följande:
    Wish är en shoppingapp :) blev tipsad av tjejen som.fixar mina ögonfransar. De har allt möjligt till löjligt bra priser :) från kina. Väldigt nöjd med allt jag beställt därifrån! :)

Ja okej! Trist o behöva flytta ifrån sär man trivs för att kunna spara snabbare. Ja. För mig är hela långrejen en djungel. Vi har tur att jag är bekant med vår bankman privat (familjevän till mitt ex) och att sambons mamma är högt utbildad inom ekonomi. Jag (vi) slipper sätta mig in förmycket och kan få det förklarat så jag hänger med :)

Planen är att bo kvar 2-5 år till och sen köpa hus eller radhus :) vi bor i en tvåa, men den är på 69 kvadrat, så får utan tvekan plats även med bäbis i några år :)

Okej! Skönt med ledigt! Oskönt med ryggen :/ hoppas naprapaten kan hjälpa!

Ja, jag har två pass kvar sen är jag ledig i 14 dagar.efter det jobbar jag åtta pass innan semester 2 :)

Några roliga planer i veckan? :)

Idag har jag inte testat än, vet inte om det är dumr när jag kommer hem nu, inte lyckata hålla mig i fyra timmar haha. Får nog sova först o testa sen, o hoppas att jag inte vaknar kissnödig flera gånger igen :p

Brösten börjat klia nu också. O gör ont. Går upp o ner med det. Igår em när jag vaknade kändes det okej, men efter några timmar gjorde det ont att gå haha. Vill bara att dagarna ska gå nu så jag vet om det blir mens eller inte!

Många kramar :)
    Ah den appen ska jag kolla upp, är det den man kan skicka pengar via bankkonto bara genom att skaka telefonen? Hehe jag är lite efter när det gäller appar till telefonen, får aldrig ro till att leta efter bra appar.

Åh vilken lyx, kanske har jag någon i familjen som kan gå in som borgen men jag vet inte om jag vill det, får se hur vi gör. Det är egentligen inte panik än men för att snabbare kunna spara ihop pengar vore det bäst om vi flyttade till något billigare men hade varit enklare om man inte hade trivts i lägenheten. :P

Ja idag är det naprapaten som gäller, hoppas verkligen att det släpper, idag känns det bättre men igår var det katastrof, kom knappt upp ur soffan efter att jag tittat på film, stel som en pinne och varje rörelse hugger ryggen till.

Denna veckan har jag inte så mycket planerat faktiskt, skulle träffat min kusin idag men det blir nog inget eftersom jag ska till naprapaten, ska i alla fall snart ut en runda med syrran och hennes vovve, vi ska gå till en hundgård där vovven kan springa fritt...
    Annars är jag ledig i helgen och mår ryggen bättre blir det kanske en runda ut till simhallen för att pass i vattnet, där finns även bubbelbad som kanske gynnar min stela rygg... =)
    Vad har du själv för planer?

Hoppas gårdagens test gick bra, eller idag. Ja alla dessa symtom gör en smått galen, veckan innan mens är nog det värsta tiden i månaden, för mig i alla fall....nu kan jag nästan se framför hur glad jag kommer bli när jag får plus på stickan igen, tyvärr vet man ju inte när det blir av, men troligtvis blir det någon gång och det känns som en liten trygghet men ibland känns det som om att tålamodet tar slut.

Nu ska jag käka upp frukosten sen bege mig mot syrran, ha en bra dag. Kramar
  • Tess1984
    varningsljus skrev 2015-07-21 16:50:15 följande:
    Hej fina!

Jag har varit lite frånvarande här de senaste dagarna... less på att sidan alltid strular men vill ju samtidigt inte sluta skriva mer dig/er härinne!

Hur mår du nu? Hur känns ryggen? Scrollade igenom tråden och såg att du skulle till en naprarpat, var du där idag? Kunde han göra underverk med ryggen? Hoppas det!

Nu har jag äntligen semester och det är så skönt!! Behövde verkligen det efter en heltisk vår på jobbet... jag är relativt ny i min tjänst som utredare så det har varit mycket nytt att lära!och är fortfarande förstås.

Nu har äntligen min blödning/flytning slutat. Är idag på bim-5. Om nu inte cykeln är fullständigt rubbad efter den konstigs blödningen och eftersom jag inte lyckats lokalisera min äl denna månaden.

Börjar du med pergo under din mens som du hade nu? För den är väl över nu?

Vad har du haft för dig idag?

Jag och sambon var ute på en löparrunda i förmiddags med hunden och körde backintervaller. Sjumt jobbigt! Sen har vi handlat och fixat inför en tripp vi ska görs i helgen. Vi dks till en tvådagars hundutställning och bo i stuga med ett gäng kompissr. Ska bli superkul! Har du några planer för helgen?

Många varma kramar till dig
    Hej =)

Oj, strular det fortfarande? Låter ingen vidare. Förstår att det blir tröttsamt. Jag tycker ibland att sidan är sjukt seg att skriva på.
    ja det vore så kul om vi alla följs åt till våra små mirakel. =)

Just nu är det sådär, var hos en naprapat idag och hon misstänker att jag har en spricka på kotan, kan ta 3 månader innan man känner sig bättre. Jag får helt enkelt stå ut och vila ryggen ordentligt fram tills dess.

Låter som du har ett spännande jobb, utreder du alla typer av brott? Får du intervjua brottslingarna också? Just nu är jag inne på att byta jobb, eller jag vill byta jobb. Känner ingen utveckling på min nuvarande arbetsplats länge. Jag tänker även lite på om jag ändå inte skulle vänta om jag nu ändå planerar att bli gravid men så är problemet att jag vet ju inte NÄR jag blir gravid, tänk så tar det flera år till och då är jag på en arbetsplats jag inte trivs på. Hmm, har beslutsångest.

Låter skumt med dina blödningar, skönt att blödningen är över i alla fall. Hur känner du annars i kroppen? PMS? ömma bröst? Jag brukar märka starka symtom i kroppen när mensen närmar sig, hehe
    Jag skulle börja på pergotime när mensen kommer i augusti och jag tror det beror på att mottagningen är stängd nu under sommaren, på mensens femte dag ska jag börja med tabletterna sen ska jag gå på ultraljud dag 12, har du samma upplägg ungefär?

Idag har jag varit hemma hos syrran, vi gick bort till en hundgård där vi släppte hennes vovve lös ett tag, sen lagade vi käk och jag fick mysa lite med bebisen, hon har börjat le nu när man tittar på henne och det är hur gulligt som helst.

I helgen ska vi hälsa på ett par som precis fått barn, lämna liten gåva till barnet.
    Annars ska jag försöka simma lite, kanske bada lite bubbelbad.

Åh vad skoj det låter med hundutställningen, håller tummarna för att vovvarna vinner. Extra roligt att åka ett gäng också, jag själv älskar att bo i stuga. =)

Ha det nu så bra och lycka till så hörs vi snart igen. Kramar i massor
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-21 09:43:09 följande:
    Telefonen tyckte det var en bra ide o skicka innan jag skrivit klart :p

Låter härligt med ledig helg och hundgård o bad osv :)

Vi ska till sambons morfar på torsdag,sen på lördag vidare på sambons kusins bröllop och en hotellövernattning :) så jag är laddad!

Igår var det - igen och nu nyss med. Får se hur det ser ut imorgon då jag troligen har bim :)

Det blir snart tror jag, för oss båda!! :) jag kommer nog inte tro på det förrns jag får se krypet, men oh som jag längtar tills den dag jag får två streck på stickan istället för ett!

Hoppas ni får en fin dag! Här blir det sova strax, helt slut :)

Många kramar
    Hej tjejen

Nu är jag hemma både från hundgård och naprapat men jag fick lite väl tråkiga besked hos naprapaten, hon misstänker att jag fått en spricka på kotan, eller var det disken, haha minns ej, jaja ont gör det i alla fall... kunde ta tre månader innan allt var läkt. Nu blir det lätta promenader och stretching som gäller en tid framöver.

Åh vad roligt med bröllop, längtar tills jag själv gifter mig eller någon annans, älskar att gå på bröllop, det är så himla vackert.

Nu håller jag tummarna för dig imorgon, berätta gärna hur det gick. Nu måste jag kila ut i köket och hjälpa sambon med maten, han är gullig som är huslig nu när jag inte är frisk i ryggen.

Ha en fin kväll, massa kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-21 19:40:59 följande:

Hej!

Men nej usch :/ Vad trist. Blir du sjukskriven också, eller får du jobba? =) 

Ja, längtar verkigen till båda bröloppen =) och lite tills vi gifter oss haha. Fast det dröjer nog x antal år! Sambon tycker han är för ung (22) haha :P Men vi kommer nog köra ensamma, bara vi, och sen ha nån bröllopsfest =) Har ni planer på o gifta er?? =) 

Tack! Det ska jag göra! =)  Åh, låter mysigt =) inatt blir det sista natten sen semester! Börjar med o ha fullt upp av o fixa fransar inför helgen och handla mat/städa så min syster kan bo här när vi är borta haha :P  

många kramar! 

Hej

Jag får jobba men inte göra något ansträngande. Inga tunga lyft och sånt som kan belasta ryggen för mycket. Idag får vi varor till jobb och jag får se hur jag gör, kanske sparar till nästa som jobbar imorgon.

Ja ska jag gifta mig så blir det nog inget avancerat. Jag kan tänka mig att gifta mig på en strand och sen ha festen för alla nära och kära i en trevlig lokal. Enkel, mysigt och trevligt. =)
    Just nu väntar jag först på frieri, trodde faktiskt att sambon skulle fria (förlova oss) i USA men icke sa nicke. Han brukar i alla fall kalla mig blivande fru så gifta sig vill han nog men det är inget vi pratar om jätte ofta. Först vill jag ha barn och sen vill jag gifta mig men vi får se hur det blir.

Nu har du väl börjat din semester? Hur känns det?  Njut nu av semestern och kommande bröllop. =)

Kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-22 10:10:41 följande:
    Ja okej! Låter som en bra ide o spara så ryggen inte blir värre :/

Låter bra :)

Okej! :o vi pratade bara en dag så bestämde vi oss för att förlova oss,o åkte o kollade på ringar nästa dag :p får se hur det blir med resten :)

Ja äntligen! Känns helt underbart! Längtar tills vi åker till dalarna imorgon :) hade velat ha katterna med, men de får det bättre hemma med min syster :)

Verkar inte bli nått plus idag heller. Tog ett "testa tidigt" som jag tolkar som negativ då jag ingenting ser. Kanske ge upp o vänta på mensen bara.. Men något gnager.. Får se har veckan ut på mig, kommer inget plus o ingen mens ringer jag o rådfrågar någon.. :)

Hoppas du får en fin dag! Kramar

Hej =)

Idag mår jag sådär, har både ont i ryggen och i huvudet, hoppas snart det känns bättre.

Ja det kan man också göra, komma från till en gemensam förlovning men jag har väl tänkt att han ska gå ner på knä, hehe...fast jag har inte jätte bråttom...just nu har jag bara bebis i huvudet.

Ha det nu så underbart i dalarna och jag hoppas att mensen håller sig borta och att ett plus snart dyker upp. =)

Vi hörs snart igen, kramar i massor

• Tess1984
    Maalon skrev 2015-07-22 12:47:10 följande:

Hej alla!

Jag överväger att kontakta klinik angående utredning. Jag blir 24 i vinter och sambon blir snart 30. 
    Jag slutade med piller i juni 2014 och vi hade då inställningen händer det så händer det. Tidigt i våras började vi försöka aktivt med ägglossningstester som en guideline. Jag har en väldigt lång cykel nu, 48-52 dagar. Vi har ju varit oskyddade i över ett år, men inte försökt "aktivt" i ett år. Kommer dom ta emot oss för utredning då? Eller kommer dom skicka hem oss och be oss komma tillbaka i februari? 

Känner att jag slits mellan vad jag vill och inte, är väldigt orolig över att något är fel, ni vet en sån där magkänsla som inte riktigt är oro utan att man helt enkelt bara vet. Men sambon lyssnar inte på mig när jag försöker förklara hur jag mår och tänker om allt, han liksom förnekar att möjligheten om att något kan vara fel ens finns. Han liksom förväntar sig att han ska bli pappa 2016, vilket gör mig ännu mer stressad. 

Skulle ni söka om ni vore jag? Hoppas det är okej att jag skrev här även om jag inte genomgår någon utredning. 

Hej =)

Jag hade absolut sökt hjälp. Tala bara om att du slutade med p-piller Juni 2014 och försökt sen dess, det går ju ganska långt mellan dina mensperioder och det kan kanske vara skönt att reda ut det sen har jag hört att mensen kan strula för många efter p-piller.

Lycka till....kramar i massor
  • Tess1984
    Maalon skrev 2015-07-22 14:38:49 följande:
    Inga problem!

Har googlat lite om det tidigare men aldrig läst in mig på det, ska ta och göra det.

Var på mitt legekontor ( bor i Norge) i mars för att kolla värden och hormonnivåer och min läkare menade att allt såg normalt ut, men känns inte som att hormonerna är helt som dom ska när cykeln är såhär lång. Det där med sköldkörteln visste jag inte ens om, får googla på det också! Tack!
    Sorry läste precis att du kollat dina hormonvärden hos läkaren.
    Jag har ibland också haft långt mellan mina mensperioder, upplever det när jag haft stressigt i livet, men jag hoppas snart att det ordnar sig för dig. kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-23 11:57:45 följande:
    Hej :) usch låter inge kul alls :( hoppas det blir bättre snart!

Jo! Haha okej :) hade sambon gått ner på knä hade jag gått iväg :p jag är tydligen inte så romantisk av mig :p

Blev inget den här månaden :/ mensen kom imorse. Så nu blir det värktabletter o värme o hoppas det värsta gått över till bröllopet på lördag! Riktig deppdag idag. Pms kanske. Jaja. Ska ringa fertilitetskliniken o ifrågasätta om behandlingen. Blir nog tyvärr inte förrns efter resan nu, så i september.

Hoppas du får en bra dag trots rygg o huvud! Många kramar.
    Hej fina.

Nej stackars dig, du som hade hoppats så...förstår din deppighet.
    Hoppas nu smärtan snart släpper så du slipper det värsta nu när det är bröllop på lördag, sen är det bara se till att samla nytt hopp inför nästa ägglossning, nu är din kropp i balans med sköldkörtel och hormoner så snart kommer ni att lyckas.

Hann du ringa fertilitetskliniken och ifrågasätta om behandlingen?

Idag känns min rygg bättre, var ute och gick med syrran i morse och våra promenader ger mig så mycket energi, min syster betyder mycket för mig, hon är min bästa vän och jag får alltid kraft och energi från henne, hon peppar mig och får mig mer positiv.

Jag hoppas du har en fin vistelse i dalarna och ha det så skoj på bröllopet.
    Nu ska jag och sambon äta en hemmagjord snabb cheesecake med svenska jordgubbar *dregel*

Kramar
  • Tess1984
    chbw skrev 2015-07-24 10:46:13 följande:
    Hej tjejen!

Jo :/ känns bättre idag som tur är! :) lyckats hålla smärtan på en okej nivå med värktabletter regelbundet. Fortsätter så idag o hoppas slippa ta imorgon :) nu när det inte är nån bäbis därinne vill jag ju kunna skåla för brudparet i annat än vatten :)

Nej, har inte ringt än. De öppnar den tionde :/

Härligt att det känns bättre och underbart med en sån syster!! :)

Tack! Är skönt här iallafall, soligt!

Oh så gott!!! :) hoppas du får en fin helg :)

Många kramar!!
    Hallå tjejen

Hoppas ni hade det trevligt på bröllopet? Jobbigt med sådan mensvärk men hoppas du skonades från det på bröllopet.
    Hehe, självklart ska det skålas. Jag brukar bara hålla mig borta från alkoholen mellan ägglossning och fram till dess annars lever jag som vanligt. hihi
    Dricker förvisso nästan aldrig men nu under sommaren kan det vara gott med lite vin.

Är ni hemma från Dalarna nu eller skulle ni stanna där några nätter till?
    Denna veckan känns spännande, ska både dricka lite vin med en kompis som precis slutat amma sen ska jag och sambon till Diggiloo där vi kommer vara VIP gäster med mat och hela köret, längtar tills dess..

Hoppas nu ni har det bra och njut ordentligt. så hörs vi snart igen. kram
Svar på tråden Fertilitetsutredning